AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.384

Studerande 18-åring, kommer jag att ha råd med en bmw?

Sida 4 av 4
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
sen ligger de ju till så att ja e för tillfället arbetslös å har en inkomst på 3500kr/per månad från arbetsförmedlingen å de räcker ju inte så jävla långt tyver.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Brukaren av ett fordon ska stå som försäkringstagare på ett fordon. Vad du tycker bryr sig inte försäkringsbolaget om, om något skulle hända så att säga. Den som har det ekonomiska intresset i bilen ska oxå stå på försäkringen.

// M.v.h. Daniel
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
1500/mån kan bli tungt=( jag menar de är vad en krogkväll kan kosta för mig=) Men lägger du varenda öre på bilen kanske de går bra!

Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
e30-power, jag har Tennant, vilket bör ge de flesta en billig försäkring, du kan ta hjälp av Insplanet som gratis kollar upp den billigaste försäkringen åt dig, dock har de inte 100% stenkoll och kan missa några försäkringsbolag eftersom de kollar alla bolag som de har samarbete med.

Försäkringsbolagen kan näst intill aldrig bevisa något ifall de anser att brukaren av fordonet inte är ägaren på papperet, ska man vara riktigt säker så se till att vid köpet av fordonet ska pengarna gå från försäkringstagarens bankkonto, då är det 100% vattentätt och bolaget kan inte göra någonting!!

e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
ja ni alla säger att de är försäkringsnedrägeri att ja har bilen på morsan åså, de e jätte fel å dumt å allt, men ändå så när nån frågar t.e.x hur man ska få bra effekt på en 320 då säger alla: släng i en 325 motor blir desutom inge dyrare försäkring, de e ju oxo försäkringsbedrägeri men de säger ingen nånting om att de e fel eller så...

bmw: no turbo shit just real power.fast turbo de e ju tufft me turbo:D
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Att sätta i ny motor innbeär väl ombesiktning.

Att folk i tården säger en massa saker om vem som ska ha försökring etc beror på en sak: Att lagar och regler säger att det är så det ska vara. Bryter man mot detta får man vara beredd på konsekevenserna - t ex reducerad eller utebliven ersättning vid försäkringsskada.
Om alla börja justera sin a försökringar så faller ju systemet med att de som oftare råkar ut för försäkringsfall betalar mera och de skötsamma betalar mindre och därfö finns det dessutom ett, om än litet, ekonomiskt intresse för gemene man att det är rätt försäringstagare i försäkringsbeviset.

/Patrik, med egen försäkring, knappt 4000 kr helår helförs <10000km, i Karlskrona, bilen ser ni i signaturen

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
ic
237
icho
320i, -04
Jag rekomenderar starkt E30 som första bil med dom förutsättningarna... eller möjligtvis en e36 316... Jag köpte min bil vid 18 års ålder, och hade då ungefär 3500/ månad i inkomst, och det funkade jätte bra. Dock stog min far på försäkringen som då blev 220:-/månad. Trafik tror jag att det var bara.. eller halv... humm... Men E30 är den som jag tycker är roligast att köra, och har en godtagbar bränsle ekonomi....
Men gå inte på samma mina som jag. Hittade en bil som jag tyckte "såg ball ut", och kollade inget mer, köpte den istället för grannens 323 e30 som var i orginalskick, och nu har jag på 2.5 år kostat på bilen närmare 15 000 för att hålla den i körbart skick.
Jag säger nog att MB inte är en dum bil medans du pluggar, sen kan du ju spara och köpa en riktigt fin bil när du får jobb!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.