AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.385

Studerande 18-åring, kommer jag att ha råd med en bmw?

Sida 3 av 4
ge
60
georgios77
328c e-46-99
Man kan skriva bilen i farsas eller mursas namn ockso.de spelar ingen roll.
kamelkungen
Hej

Jag tjänar ca 30k/månad och har knappt råd med en 316i compact.
Mitt råd är att du väntar lite med att köpa bil.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
kamelkungen:

Har du knappt råd med en 316 på 30k/mån så prioriterar du säkerligen mycket annat före bilägandet. 30k brutto räcker lätt för en M5 E39 om man prioriterar bilägandet.
kamelkungen
LecCom:
Helt rätt, visst gillar jag att köra bil men vill också ha råd med dom vardagliga kostnaderna så som att handla livsmedel mm.

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Det kan ju ha att göra med var man bor...

I storstaden kostar boende och bilförsäkring ohemult mycket. 30kSEK til boastad ovh bilförsäkring i centrala Stockholm är inte lika enkelt som 30kSEK i Yttre Bortomby. Bor man bortom Knäckebröhult är både hus och försäkring till bilen billigare. Men som sagt kanske man ska prioritera om, bo avsides och dessutom få förmånen att köra till jobbet riktigt långt i sin BMW ;-)

/Patrik

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
kamelkungen
Tjenare alla,

Ville bara tala om att jag sålt 316 och köpt en saab 9-3 aero istället.
Soft kan man säga. Gillar turbo-maskinen.

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Och den är billigare? Eller flyttade du till Knäckebröhult? ;)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om man inte får 30kkkr/månad att räcka till en 316 så hjälper det kanske om man slutar lyssna på Magnus Uggla - Kung för en dag...

MVH Johan
varför ha hel på en sådan gammal bil plus billig?
ha alltid kört med trafik. blir mer pengar i plånkan då
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
ja har en 320 e30 -88 som står på morsan men de e ja som betalar den e halvförsäkrad å kostar mej inte precis under 500kr i månaden.

bmw: no turbo shit just real power.fast turbo de e ju tufft me turbo:D
Är lite kluven till vad som är dummast - skriva bilen på sin mamma eller erkänna på ett av Sveriges största forum att man gjort det...
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
haha ne ja har råd att ha den på mej själv men vi gjorde så för att ja får mer pengar över till annat serru:P skämms inte för att den står på morrsan kan erkänna de för hela sverige om de e så, de e min bil ja betalar allt å äger den bara de att den står på henne just pga att de blir mer pengar över till annat.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag tycker det är dumt att betala 6000 per år för en halvförsäkring på en så gammal Bmw det måste att gå och fixa för 1/3 av priset e30 power....På morsan då...
Kamelkungen: varför valde du just denna tråd för att erkänna din synd?

Mpower
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
för att vara exakt gick ja o kollade nyss, ja betalar 320 kr i månaden halvförsäkrat för bilen så de va ju ganska stor skillnad:P

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Hehe jag har en ny taktik, ställ bilen på dig själv men skriv dig i någon håla, min 318E30 kostar 2200kr per år halvföräkrad, duger rätt bra med ca 185kr/mån.

Förövrigt tjänar man så fruktansvärt stora pengar på att ha en lite äldre bil i bra skick som man kan göra lite ingrepp på själv vid behov. Min 318tex har kostat mig snäppet under 20kr/mil och då är allt inräknat som värdeminskning, inköpspris, rep/service + dylika frivilliga utlägg, skatt, försäkring, medelförbrukning. Jag har bara ägt bilen i 7månader och kört dryga 1500 problemfria mil vilket redan har resulterat i under 20kr/mil, går någorlunda lätt att hamna kring ca 15kr per mil, försök slå det med en nyare dyrare bil, då lär man få nöta många problemfria mil om det ska löna sig.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Menade naturligtvis SPARAR jämfört med nyare dyrare bil, det blir svårt att tjäna några pengar på bilägandet såvida man inte bedriver taxi-verksamhet :-)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
E30 power: det låter bättre!
FRIFART: Enligt profilen så bor E30 power i Östersund vilket kanske inte är en håla men ändå förmånligt i försäkringssynpunkt! Du kan ju tipsa vilket bolag du har så kanske 320 kr i mån blir 250.

Mpower
Jag vet inte vilket som är dummast - att skryta med försäkringsbedrägeri i ett publikt forum, eller att motivera bedrägeriet med "ja får mer pengar över till annat serru".

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
pe
110
peeak
525i -93
Haha, fränt att den här tråden kom upp :) Va ju ett par år sedan jag skrev den. Har hunnit med två bilar sen dess :)
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
haha ja tyck va faan ni vill, bryr mej inte direkt. troru ja e den ända som har bil ståände på en förälder eller? FÖRMODLIGEN INTE. kallar de inte för bedrägeri, de e ju precis som att ja lånar bilen av mamma bara. sen bor ja inte i östersund, bor ca 2 mil utanför, ute på landet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.