|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu funkar den igen ! Inge vitrök eller vatten i oljan ! allt verkar ha klarat sig, så nu ska jag bara fixa nya pumpar innan jag börjar köra med ladd ! Länk |
|
|
Härligt. ska du till avesta nu i helgen?.. Synd att länken du har nedan inte fungerar. hade gärna velat se bilder på ditt bygge! lycka till nu Mvh |
|
|
User :granis Pass: granis man måste vara inloggad för att se bilderna numera tror jag ! Länk |
|
|
kom på ! jag har inte fått orig varvräknaren att funka än ! Tog den enda svarta som går till instrumentet och kopplade den på aux out, fast det gick inte att ändra till Tacho på den, så jag tog en pwm outputkabel å provade men det funka inte heller fast den gick att ställa på Tacho! Någon som kan bekräfta att den svarta kabeln som går in i instrumentet är varvräknarkabeln ? Länk |
|
|
Det är den svarta! Säkert bara nån inställning i haltech, jag hade då den på aux out när jag hade haltech /Andreas |
|
|
gick inte att ändra på output i datorn alls ! Länk |
|
|
Har fortfarande ingen varvräknare ! Har kollat , men jag kan inte få någon annan utgång än PWM output som tacho och ändå funkar det inte ! Vore kul å se hur mycket man varvar :( Men nya pumpar sitter på plats, så nu har man börjat gasa på lite mer, bilen går klockrent , fast lär byta till andra bakdäck. Har värdelöst fäste, den släpper på 4:an med :) Kul när man släpper av å kollar i backspegel å bara ser låååånga svarta spår ! |
|
| det är inga elprylar man ska sätta på varvräknarkabeln då ? typ nåt motstånd ,diod eller signalförstärkare eller nåt ? | |
|
Är du 100% säker på att varvräknaren funkar då? du kan inte prova med en annan panel tillfälligt? /Per |
|
|
den funkade då för några månader sen när jag satt i instrumentet i en annan e30 ! Funkar varken med oux out eller pwm out till den svarta kabeln ! får ragga upp nåt annat intrument å prova med ! |
|
|
nu står aux out på tacho output i haltech, som går till den svarta kabeln bakom intrumentet ! men inte vill varvräknaren hoppa igång, jag vet att instrumentet bör funka då jag hade det i min 320 ett tag ! Den svarta kabeln går in i den blåa kontakten till instrumentet, är det rätt ? Finns ju 2 svartfägade kablar till, men dom är inte helsvarta, det kan inte va nån av dom då ? |
|
|
Det är en 26polig kontakt, färgen vet jag inget om Varvräknaringången är pinne 7 /Per |
|
| tackar, ska kika imån vilken pinne den svarta sitter på ! | |
| det ska vara den helsvarta. men jag kopplade min till tändsteget (msd6al).. jag hörde att det inte gick att använda org.varvräknare till haltech, men det kanske går? | |
|
jag kan inte koppla till tändsteget ,då det inte finns nån varvräknarutgång på den (waste fire)! Man kan ju sätta en tachoadapter på steget, men det ska man ju inte behöva göra när man kan ta uox out som tacho ! |
|
|
Kör du originalkomp? Hätfigt bygge!! =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
| På tal om den 26poliga kontakten, finns det mer info om vad de olika stiften är för? | |
Franke |
Det sitter svarvade kolvar i motorn |
|
jag har kring 7,8-8,0 komp ungefär , det är standard kolvar som är svarvade ! Motorn är för övrigt standard förutom enemkam o lite portad topp ! |
|
|
Ok trevligt!! Hur är kolvarna svarvade? Ser fram emot framtida ev. filmer =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.