|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Inte renovera.Har vi inte ens försökt med... Vi byter till dom underbara ZF lådor på alla våra bilar,sen slipper man bekymmer:) ----------------------- Allt inom bmw trimmning. Just nu Autometer Ultralight mätare för bra pris. |
|
|
3:ans synkring har rasat på min zf nu =O) Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
|
Ok, men vill helst inte byta på B7an.. jimpa |
|
|
Hör med Mobimech. Ska vara bäst på renovering, och av vad jag hört av dom som lämnat dit så ska det vara klart humana priser också. Länk |
|
|
Låter kanon! Kanske kan förstärka lite, krävs som d verkar. jimpa |
|
|
rev av toppen i morse, och kunde konstatera att packningen var blåst på 4,5, och 6:an cyl ! på 6:ans cyl var den uttryckt mot torpedenväggen och inte ut mot kylkanalerna som på 4 och 5:an ! Länk |
|
|
var den hel då? --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| tråkigt | |
| så då var den inte färdig mappad... | |
|
ja den var färdigmappad, den paja dagen efter mappningen , och ingen får tro att jag klandrar bäckis eller bmw-andreas för detta, Kan ha varit mina soppapumpar som tappade tryck eller nåt annat? det var ju bara trots allt packningen som paja ! Vilken packning är att föredra ? std eller +0,3 ? den som är +0,3 blir den mer instabil eller ska jag ta den, jag beställde en av varje ! Länk |
|
|
hur mkt laddade du? --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
den laddar 1 bar nu ! men hur mycket hk låter jag bäckis svara på då jag inte är helt 100 på det ! Länk |
|
|
92% på 480cc spridare. Skulle tippa mellan 400-450 hk, och det kändes det som också. Verkar som om Niklas kan ha blivit lurad av sitt momentskaft också efterssom han kunde lossa toppbultarna med en hand på spärrskaft :-) Länk |
|
|
bäckis. vad tror du jag ska ha för packning ? std eller +0,3 mm ? Länk |
|
|
kör + 0,3 |
|
|
när man ändå är inne på packningar.. Vid vilken effekt börjar topp std. packningen på m50 surna till? (utan knack) "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
|
gott mos, jobbigt me bultarna där. --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
så där ! Nu är den ihop igen , dock inte startad ! Det var momentskaftet som var kasst, jag provade att dra 60 nm först med det skaftet jag använde tidigare, sen drog jag 60 nm med ett annat. Och jag kunde dra betydligt mer med det, sen drog jag till 80 nm ! Så jag gissar att toppen var dragen med ca 60 nm tidigare ! Nu limmade jag även packningen ! Hoppas det håller imån ! Länk |
|
|
Turbovulc: Jag har kört ca 600hk med M50 packning med orig bultar och utan oringat samt inte ens planad topp. Och de höll ju hela sommaren, fast jag hade ca 400hk för de mesta. Kul Niklas, passade du på och byta pumpar också? Så blir de nog kanon de där |
|
|
Byt pumpar innan du mosar på nu! Lycka till.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.