|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänker främst på kolvar och vevstakar... Är det lyxigt att byta på en motor som stannar under 500 hp i maxeffekt? Ngn som vet? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
|
BMWAndreas förra maskin var ju god för ca 500hk om ja inte minns fel och det var väl bara svarvade orginalkolvar i den va? Verkade ju som det höll bra. |
|
|
Va jag har hört så ska det väl palla runt 500 strecket det är när man går över det saker börjar gå sönder.. Mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
Vet ingen som har haft sönder. Min nya maskin innehåller M50 stakar och kolvar, och jag ska inte nöja mig under 650hk i den M20in. tex så är stakarna bra mycket kraftigare än M20ins som Robin har 600hk och åkt hela året. men visst ska man vara säker så byter man! |
|
|
om man räkna på stickan så gav min första M50 maskin 600hk. Och det var inga synliga fel på den när vi rev |
|
|
Ok, så med andra ord duger original stakar och kolvar bra då!? Motorn blir i övrigt bra genomgången, renoverad och balanserad så jag vill inte "snika" in på ngt... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Det duger bra, så länge de inte spikar, då går alla grejor sönder! Inkl smidda. |
|
|
Spikningar e ju ett jädra gissel !! Anta att man lyckas få till bränslet (tändning) på ett bra sätt hur mycket pallar då en ej kompsänkt och i övrigt orörd m20b25 spis dvs laddtryck/hk !! nå´n som vet ?? Mvh Christer C,j |
|
|
Vi har kört ca 350hk på en helt oöppnad orig. 0,7-0,8 i laddtryck |
|
|
Fin fina siffror!! Körde ni med smt eller något annat tillägg/ersättningssprut då eller?? Turbo agg? Mvh Christer C,j |
|
|
Haltech E6k med TD04 16t turbo. Smt kan du inte ha,då det inte går att backa tändingen tillräckligt mycket. ----------------------- Allt inom bmw trimmning. Just nu Autometer Ultralight mätare för bra pris. |
|
| förstod jag de rätt om att "Robin" kört 600hk i sin m20 med orginalstakar? | |
|
mm han har fortfarande orig stakar! haft det i 2 år nu ----------------------- Allt inom bmw trimmning. Just nu Autometer Ultralight mätare för bra pris. |
|
|
Bmw Andreas : Gik har en liten "dosa" som backar tändningen e den nå´t å ha eller !! Mvh Christer C,j |
|
|
Har aldrig provat tyvärr! Ta ett lån och köpt tex ett autronic, de lönar sig i längden och de slipper gå sönder onödigt mycket.. ----------------------- Allt inom bmw trimmning. Just nu Autometer Ultralight mätare för bra pris. |
|
|
Vilka modeller ska man leta efter? eller rättare sagt: vilket Autronicsystem skulle passa mina specs bäst? Jag ska köra M50 B25@GT37/40 eller Hx40/50 är det tänkt. Gatåka. Ps. sitter någon på en bra länk till läsning om Autonics system så posta här . Ds. |
|
|
Bmw Andreas : Hmm lån! Det handlar nog snarare om att prioritera 2 bilar, 1mc ,1 biltransport-lb, + team medlem i långlopps team ( vectra 2000 -92:a) + relativt nybyggt hus ( -00) + garage fullt i leksaker, det finns mao hål att stoppa i man kan ju inte ha/få allt och det man har vill man ju inte sälja av !! Vad kostar ett Autronic förresten ?? Mvh Christer C,j |
|
|
På mrm-racings sida finns info men inga priser på systemen.. har för mig att kringutrustningen blir rätt dyr då inte standardgivare kunde användas. SMC verkar något enklare än SM2 (billigare också kanske..) |
|
|
Man behöver bara använda SMC då alla funktioner dom flesta behöver finns i dom. Komplett smc med alla tillbehör kostar ca 22-24k beroende på motor. Vi är återförsäljare.. krokodilen: Det förstår jag mycket väl att de finns hål att stoppa i:( ----------------------- Allt inom bmw trimmning. Just nu Autometer Ultralight mätare för bra pris. |
|
|
Glömde förresten att jag har en dotter på 2,5 år också dyrt! men kul ( Men där är vi ju inne på avdelning hål man har stoppat i !!!) HA HA HA !!! skämt å sido Man har nog bara sig själv att skylla !! dyra vanor/ovanor. Lite off topic kanske men ändå! Mvh Christer C,j |
|
| BMW-Andreas: 350hk på en 16T var bra! Hur mycket pallar dette agg. på en m50? Er 350hk på grensan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.