|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| okej,jha det där med spridare det är överkurs för mej det...... | |
|
Verkligen ingen som vet .... Hur kollar man att spridarna är ok ? Billy B-10 Länk |
|
|
Vet inte riktigt hur man gör en "riktig utförlig" felsökning på spridarna. Men du borde väll kunna ta bort en, starta bilen o sedan se om det kommer fina strålar ifrån dom. Mvh Henke |
|
| häll i spridarrengöring först. Det enda jag vet är att 323E21 med K-jectronic skall öppna för ett tryck av 3.3bar, kanske lite svårt att kolla, men gör som T-gul BMW sa att du plockar loss varje spridare och kontrollerar att de strålar, det skall spruta ordentligt. I annat fall kanske du har läckande spridare som kan orsaka att bilen rycker, dvs ta loss spridarna efter att motorn är avstängd och kontrollera att de inte läcker, inte en droppe skall läcka. | |
| Jag lider själv av samma problem fast bilen rycker nog bra mycket mindre än vad din gör. | |
|
hmmm jag är inne igen på att det ev kan (trots allt vara lmm som spökar) Om man kollar verkstads handbok , så står det att man kan mäta med en ohm meter på två av stiften (7 och 8) , samtidigt som man trycker klaffen ilmm hela vägen mycket sakta... Och då skall ohm mataren öka sakta eller sjunka på skalan ! Det får absoulut inte finnas störningar vid proceduren. Och på min när man gör det så flipprar ohm mätaren till då och då ca tre fyra ggr ..... så onekligen så verkar det som om det spökar eller ???? Men bilelfirman har testat med 2 st andra lmm från en bilskrot och bilen har inte gått bättre för det .... det är det som är så himla konstigt......... Billy B-10 Länk |
|
| När du bytte lmm och kollade med en annan,var det precis samma boschnummer då ? kan skilja =/ och du e säker på att det ej är sprickor eller dlylikt i insugsbälgen? | |
|
Ja , det skall ha varit precis samma nr... Insugsbälgen är helt ny ! Vacumslangarna någon som har ett schema på hur de ska sitta ....? Billy B-10 Länk |
|
| Nej tyvärr,men det är noga att dem är hela iaf.....hur långt skulle du våga köra med bilen ?Går den som den ska förtuom att den rycker ? | |
svintoleffe |
Jag kom o tänka på en sak. Det kan ha med att göra, med vakumslangarna, nere vid fördelaren. Så dom är fel, så när du kommer uppåt i regisret, så justerar den tändningen åt fel håll. MVH Leffe |
|
Altså bilen går som den skall förutom ryckandet vid dessa varvtal... Jag körde själv hem den 38 mil utan bekymmer.... Dock så började en kylarslang läcka vatten idag , med det är ju inget bekymmer att byta en sån.... Jag har även testat med att byta / skifta dessa vacumslangar , med samma resultat... Altså när motorn rycker eller missat eller dränks eller vad det nu är så puffar den svart som om den skulle få alldeles för mycket bensin , kännss som om den blir dränkt.... Så egentligen kanske man skulle testa med ännu en annan lmm som man VET är ok. Men som sagt efter idag så har luften gått helt ur mej......speciellt efter det där med att ena kylarslangen började läcka iofs så är den ju lätt att byta.... Men det känns jävligt mörkt nu....så nu är bilfaan billig se annonsen på power..... Billy B-10 Länk |
|
| fan surt att du inte är intresserad av ett byte eller något.....jaja....hoppas du får till bilen och kan fortsätta köra med den,men de ser ju som sagt var mörkt ut =/ | |
|
byte eller något , har du några alternativ ???? Billy B-10 Länk |
|
| ptjaa,vad skulle du vara intresserad av då ? Är du bara intresserad av annan bil eller ? | |
|
helst bil.... Billy B-10 Länk |
|
|
men jag skulle gärna vilja ha en fin opel ascona B....annars.. Billy B-10 Länk |
|
|
Välkommen in i klubben,har länge letat efter en rostfri ascona b....men dem växer inte på träd direkt,surt att du inte är "prylbög",har en heldel prylar som bara ligger :) Men skulle du våga köra den från dej till sthlm ? tänkte så man vet om det ens är ngn ide att fundera ? |
|
|
jo , den går att köra dit , är ju bara 16 mil... dock så måste jag fixa kylarslangen först... Billy B-10 Länk |
|
| Okej,vad är det för nr på din lmm ?`säker på att du ej vill byta mot ngt annat än bil ? ;) ge tips på saker du skulle kunna tänka dej byte mot isf.....mo du inte vill prata mer i tråden så maila eller något...tobbe | |
|
nr på lmm är...0280 202 031.... byte med ng annat vet jag ej...pengar kanske ! Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.