|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| tror ej det.... | |
|
Äh , nu lägger jag ner detta med bilen....Har idag bytt även fördelaren med samma resultat.... Jag har gett opp.... Billy B-10 Länk |
|
|
Vilket skumt fel. Det borde ju verkligen ha varit någon av de delarna du bytt. Är inte så insatt, men kan toppen eller vacumläckor påverka bilen på ett sådant sätt? Sitter alla vacumslangar rätt? Måste kännas riktig tråkigt för dig det där. Lider med dig. Mvh Carl |
|
|
Imorgon så ska jag ta och göre en ordentlig koll av tändning (igen) varv co , mm mm.... Inte för att jag tror det löser felet...men man vet ju aldrig. Billy B-10 Länk |
|
|
Som Carl L skrev, titta över vacumslangar mm. Gör en ordentlig koll under huven. Mvh Henke |
|
|
Mitt råd till dig köp en flaska Red line o slå i tanken (gärna med lite bensin i typ 15-20lit) Toppa även upp med nån dl tvåtaktsolja. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
vA ?=?=??=?= Varför då ??? Billy B-10 Länk |
|
|
Aha , du menar att spridarna skulle vara igensatta eller? Billy B-10 Länk |
|
|
Bränsletrycksregulatorn sitter väl ändå efter spridarröret under huven. Är den kass så brukar bilen ta mycket soppa. Enkelt at tkolla den, sätt bara en bränbsletrycksmätare innan spridarröret. Billy: Jag har en komplett 323i-insprutning som kanske skulle vara av intresse. Den bilen ryckte INTE. mvh markus |
|
|
pris ? Billy B-10 Länk |
|
|
Hej!! Om du är intresserad av att sälja eller byta fälgarna. Så är jag intresserad. Det är 15 tummare va? Mvh |
|
|
ja du kan ju alltid kolla spridarna dom kanske inte öppnar riktigt och bränslepumpen kan du kolla upp annars har du kollat det mesta vad jag har sett som kan vara fel om inte så kanske det är databoxen helt enkelt |
|
| Billy: You've got mail! | |
|
Låter som du har testat det mesta, min första tanke var llm men det har du tydligen provat. Men har du letat efter luftläckor? Ett bra sätt att hitta luftläckor är spruta startgas över misstänkta delar under drift . Ökar varvtalet har du hittat en läcka. Felet måste ju vara nånstans. Janne |
|
|
Jan. Japp det du skriver är testat.... narnior. spridarna är inte kollade dock så är bränsletrycket mätt och ok , då borde ju pumpen också vara ok. Vi kar även testat med en annan databox med... Billy B-10 Länk |
|
|
billy: Låter motorn fint på tomgång? Mvh Henke |
|
|
Svar ja det gör den... kanske lite mycket ventil tick , men jag ska justera ventilerna på den.... Billy B-10 Länk |
|
|
Okej, då var det uteslutet då..... Få fundera vidare... Men det känns som att felet ligger i något utav alla grejer vi har skrivit om, det kan istort sett inte vara något mer. Mvh Henke |
|
| får jag fråga om du endast testat med en annan luftmängdmätare eller mo du oxå rengjort din och om du oxå rengjort luftbälgen,funkar det så är du skyldig mej ett par vinterdäck o en back pilsner ;-)Värt ett försök iaf. | |
|
ch0bbe: Vi har testat med två st andra lmm , samt så sitter det en ny luftbälg. Men även den lmm som sitter original på min är i gott skick... Jag är inne på om / att det kanske kan vara spridarna eller bränsletryckregulatorn ändå !! Men om det nu vore något fel på en eller flera spridare så borde den ju inte gå "rent" efter ca 5000 varv , eller ???? Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.