|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Nu var det länge sen jag bytte relät, men jag har för mig att det sitter i säkringsboxen. Det är en fyrkantig svart "kub". Det sitter två stycken bredvid varandra och jag har för mig att det är det innersta. |
|
|
ok... tackar.. ska ta och kolla det imorgon.... Billy B-10 Länk |
|
|
hmm , inget fel på dessa relän heller..... faan , nu blir det verkstad. Billy B-10 Länk |
|
|
Vänta nu , det var ju inte rätt relän ?!?!?! Någon här som vet exakt var detta relä sitter ???? Billy B-10 Länk |
|
|
Bränslepumpsrelät sitter inte i säkringsboxen, den sitter under den lilla svarta kåpan på vänstra fjädertornet under huven. Mvh Henke |
|
|
OK.. Bränslepumpsrelät är ok... Det jag har noterat är att tändningen står eller har stått lite fel , dock så går bilen inte bättre för det dvs ryckningarna finns kvar.... Och idag så lämnade jag in den hos "bilel"... Han har idag testat med anna LMM och en annan styrenhet , med samma resultat...Helt sanslöst tycker jag...... Då pratade han med en "gammal" BMW mek och han sa att det var ganska vanligt på just 323 modellerna att fördelaren krånglar dvs att det kan vara den som spökar....!! för det skumma är att när motorn paserar 4000 varv så går den som ett djur !??!?! Snacka om att man börjar börjar bli trött på bilen................... Någon som vill köpa en 323i ??? Billy B-10 Länk |
|
| pris ? 2dörrars ? var finns den ? färg ? rost ? | |
|
Hmmm , ingen här som hört talats om detta med fördelarna på dessa modeller ?? Billy B-10 Länk |
|
|
Fördelaren var väll bytt på din bil?, du har väll kollat skicket på den ändå?. Mvh Henke |
|
|
Nej , fördelaren är inte bytt på den dock så är det ny rotor och nytt fördelarlock. Pratade idag med "bilel" och det verkar som om det ändå är Lmm som spökar , den han hade fått tag i från en bilskrot verar vara defekt också ?!?!! Kan man ha sån tur ??? Så han ska testa med ännu en annan... Eftersom den verkar gå för fett då det tydligen ryker ganska svart när bilen rycker (enl föraren som låg bakom mej).... Billy B-10 Länk |
|
|
Ok , nu har vi testat med två st andra lmm , och det är samma resultat... Så jag är inne på att kolla så att vekligen motorn står rätt dvs kamremmen... Precis som Calibra mannen skrev. För att när vi skulle ställa tändningen så var det mycket svårt att få till det / och den står inte riktigt bra än idag... Finns det ngn nära Norrköping som kan det där med kamremm ??? Jag törs fan inte ge mej på det just nu iaf , (jag är nog för arg för det , blir väl en slägga genom motorhuven då tror jag)..... Billy B-10 Länk |
|
|
Nu är jag verkligen deprimerad....... Kollade idag om kamremmen satt rätt och visst det gjorde den....alla markeringar stämmer...... Nu har jag fullständigt tappat motivation ang bileländet , , , Billy B-10 Länk |
|
|
låter som om att bilen börjar bli riktigt billig =/ kan du lista allting du testat nu ? klan tänka mej att du kikat mer saker än vad som står i tråden ? mvh tobbe |
|
|
Ja , det har blitt en hel del pengar nu....trots att man bara ägt bilen i 3 veckor.... Billy B-10 Länk |
|
|
Hade ett liknande problem med vår gamla Corolla, hade köpt tändstift varav ett tydligen hade en nästan osynlig spricka i porslinet som jag upptäckte senare. Det ryckte duktigt upp till ~4000varv men drog man på med fullgas o lite högre varv så försvann det. Dessutom var det tändstift med 4 elektroder och efter byte till vanliga Biltema-varianten så försvann det för gott! Mvh |
|
|
Ok men detta fel jag har fanns innan jag bytte tändstift... Någon som vet vart bränsletrycksregulatorn sitter på denna bil ? Billy B-10 Länk |
|
|
Bränsletrycksregulatorn sitter vid pumpen under bilen, på tryckledningen, som också är ansluten till pumpen. Så är det på min iallafall. Men det bör inte vara den med tanke på att ryckningarna försvinner efter ett visst varv! Mvh Henke |
|
|
Ja , precis det är nog inte den eftersom ryckningarna kommer vid ett visst varv.... Det som återstår nu är att byta fördelare och testa med en annan.....fungerar det inte då...........då vet jag ej vad mer man kan göra... |
|
| då kan du byta den mot ett xbox..med mej :) | |
|
:-) Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.