|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| 320 har i och för sig lägre utväxling. Du skriver att den varvar 3100 rpm vid 110 km/h. En 330 gör ungefär 15 km/h till vid samma varvtal om vi utgår från en 5-växlad 330. De sexväxlade som kom 2003 lär väl ha lägre varvtal på högsta växeln. | |
|
Bah! Seså sluta klaga. Prova att gå tillbaka till E30 så får ni höra på däckbuller och vägljud AB! Dock kompenseras det mångdubbelt av körglädjen så det gör inget. Men ändå. |
|
| Är inte en 320 2.0 liters motor, eller gäller det bara e36or. Rätta mig om jag har fel. | |
|
Majid: Nej dom har ju gjort det där lite krånligt så på E46 har 320 en 2.2 liters motor. |
|
|
Du har fel :) M54B22 är på 2.2 liter. Motorn kom from modellår 2002. Men innan dess var den mycket riktigt på 2 liter både i e36 och e46. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Fanns inte 2.2:an redan som 01:a? | |
|
Förstår inte varför dem inte kunde beteckna en 2.2 liters för 322. Logiken försvinner med åren=) |
|
|
Nya motorer kom 2001, 2002 kom faceliften. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Fel av mig. 2001 skall det givetvis vara. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Förrstår inte hur bmw:s sexor kan vara jobbiga att lyssna på! Dom är så underbara att lyssna på. MvH Bmw 4-ever |
|
| Har man hört en motor i samma tonläge några timmar i sträck är även en BMW-sexa jobbig. Vad beträffar 330i kan jag dock säga att det är en upplevelse som man besparas om allt är som det skall. Som tur är hör man dock det fina ljudet vid acceleration, och det är verkligen härligt att lyssna på. | |
|
Tycker inte det är så farligt faktiskt. Vägljudet som många har påpekat är faktiskt värre. Körde häromdan 60 mil på en dag, som förare upplever man nog inte det lika jobbigt som en passagerare, kan jag ha rätt/fel där? Det enda jobbiga va att det dök upp en E55 Amg, nya modellen som ville dra ett litet race med mig =) Han va en skön snubbe, me många hästar till förfogande =)) |
|
|
är motorljudet jobbigt på femmans växel är det bara lägga i sexan . (småler).. |
|
| wendtan: Ok, jag slarvade lite. Jag kollade bara Alla Bilar 2004.... | |
|
Grym bil med grym motor, körs bäst nedcabbad! Åkte 600 mil i Europa denna sommar. Fantastiskt när man får och kan dra på. Carl |
|
LeifM |
Hej. Vi har precis köpt en 330 -01. Tyvärr kanske......... Den har ett högt resonansljud som är svårt att lokalisera. Trodde först att det var insugningsljud men det verkar komma från ljuddämparen eller rören. Ett ihåligt mycket påfrestande ljud som blir värre efter 2-3 km. Spelar ingen roll om det är 60-90-120 km/tim. Det tystnar om man trampar ner kopplingen men kommer direkt även vid motorbroms. Mao så fort varvet går över 1200 cirka. Har fått förslag från Hasso att det ev. kan vara en "tom" burk för det låter ihärdigt och ihåligt. Är så påträngande att man får rejält ont i öronen. Bilen är svensksåld, 2 brukare och 12000 mil. Att den sedan morrar vid gaspådrag får man väl leva med. Några tips för detta står man inte ut med. Nästa BMW en diesel... |
LeifM |
Och faktiskt så märkte jag inte detta vid den kraftigt regniga och alltför korta provturen. Mycket trafik och sjöar på vägen. Nästa BMW en diesel... |
|
Jag tycker att kupénivån är en aning hög i min coupé jämfört med andra bilar jag har haft. Möjligen kan det bero på det stumma chassit kombinerat med sportfjädring och lågprofildäck med högt tryck. Men å andra sidan ryter den ju härrrrrrligt vid acceleration : ) |
|
|
Har haft 328 E46 (99), gick väldigt tyst, men det har tekniska förklaringar. Hade sedan 320 E46 (05), murrade lite, lite kul men lite störande. Hade sedan 318 E46 (06), gick väldigt tyst. Efter att kört min 318 ett år och sedan lånat min fars 320-04, tyckte jag att motorljudet störde i motorvägsfart. Inte såå farligt men ändå. Numera är det dieselknatter som hörs... :) Länk |
|
|
Min 330 morrar betydligt mer än min systers 530, men eftersom min bil känns mer sportig så är det bara härligt och passande att höra sången. Däckljudet är ju en annan historia, som skiljer sig väldigt mycket beroende på asfaltskvalitet. I motorvägsfart kan jag inte påstå att jag känner av varesig motorljud eller däckljud. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.