AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.528

Köpa M-paket till E39:a?

Sida 2 av 2
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Tjena!
Någon som kommit fram till om m paket bak passar/inte passar till Touring före 09/2000. Hur passar det om man har avtagbart drag?

/Marcus
In
355
Inot
745iA -02
Se mitt tidigare inlägg, Jag har en 99:a med eftermonterat M-Paket, och jag kan säga att det passar.

Vad det gäller dragkroken.
M-Paketet passar fastän du har krok om den är BMW orginal, Men!! Du kommer inte att kunna koppla på den pgr av att den kommer att ta i.

Det går helt sonika inte att föra in kroken så den låser, i och med att M-kofångaren går ner en bit lägre än orginal så tar kroken i. Du får i kroken om du monterar bort den svarta plasten som är precis under kofångaren.

Nu syftar jag på BMW´s orginalmonterade dragkrokar, ORIS.

Endast krok som passar M-paketet kostar ca 4200:- och ca 4900:- med balk på BMW ink moms.
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Tackar för svaret, va bra att det ska passa, synd med dragkroken, är ju iofs inte så ofta man använder den men dom enstaka gångerna kan man ju ta bort den där plasten längst ner.
har du monterat m-paketet själv och sett att det ska passa utan några andra delar lr modefieringar?

/Marcus
In
355
Inot
745iA -02
Det var BMW som monterade mitt M-paket.

Om du skall ta lös den svarta täckplasten längst ner så måste du ta lös hela kofångaren, och sedan är det ett pillande med att få lös den eftersom den sitter med "snäppfästen" Inte svårt alls, men en påse med tålamod är bra :-)

Länk
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
oj oj, måste man ta lös hela kofångaren, ja då vet jag inte om det är värt....tänkte bara man kunde snäppa lös den där nedre plasten..
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Jag var på BMW Group Göteborg i fredags och beställde det paket som jag hörde talas om här.
Det är ett M-paket fram och bak, med alla luftkanaler och lister som behövs. Kostnad 5950.-
Det som inte ingår är dimljus och den lilla spoiler som sitter på bagageluckan. Dimljusen vet jag inte vad de kostar men spoilern på bagageluckan kostade 1163.- om jag inte missminner mig.
Allt är naturligtvis olackerat.

Dessa delar går inte beställa lackerade då detta är ett paketerbjudande.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
ha
157
hamannBMW
BMW 735iAL 99 Individual
Hej. Jeg bor i Danmark just nu. Fandt nogon svar på om jeg tex kunne montera M-paket på min 97 touring? Och finns et så billigt paket (6000,-) til touring? Finns inte här i DK. Jeg skal bara bruka M-kofångaren bak och ville sälge fronten. Hoppas nogon vet ;)

Länk
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
TCG:skriv gärna här hur det var att montera paketet om du ska göra det själv såklart....Funderar själv på att köpa detta paket när ekonomin tillåter detta.Så om detta paket skulle kosta ca:6000:- så hamnar man alltså på ca:8500:- lackat och klart,som sagt det är en dyr hobby(styling alltså)!Nån som köpt dessa dimljus som sitter på m-spoilern och vet vad dom kostar?

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
ca 1000 kr styck kostar dimljusen

Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Inot: Jag har för mig att det finns en version av den svarta plastdelen som är gjord för dem med dragkrokar och med M-paket. Den ska ha någon form av lucka eller så som går att ta bort... ?!?

Lycka till !

/Jake
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Har kula på min original monterade M-paket och på den finns en smidig lucka som knappt syns.

Att styla en volvo är som att sminka en Gris;)
In
355
Inot
745iA -02
Jake:

Jo det finns lucka, jag har sådan på min bil, Men....

Det är fortfarande två olika slags balkar/krokfäste och krokar för M-Paketet kontra orginalkofångare.

Kofångare orginal, med orginal löstagbar dragkrok= du kan inte använda dragkroken om du eftermonterar M-Paketet

Du kan, men då måste du ta bort hela täckplasten under kofångaren

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.