AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.527

Köpa M-paket till E39:a?

Sida 1 av 2
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tja!Jag tänkte köpa mig ett M-Paket som säljs av BMW för 6000:- och undrar då om nån vet om det är både framspoiler,bakspoiler & och om dom är lackade?Sen undrar jag om nån vet vad dimljusen kostar till framspoilern(antar att det är andra än vad jag har nu på min 540ia -97)Är det svårt att montera dessa spoilers???Har ju monterat en del spoilers förut från andra företag med dålig passform(2-3 cm glapp) .

Tack på förhand för alla svar!

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
tjena!
- Dimljusen är andra än dom du har nu! M-pkt Länk utan m-pkt Länk

- Jag kan med 99% säkerhet säga att pkt inte är lackerat.

- Kvaliteten bör absolut inte vara något problem om du köper från bmw!

Övriga frågor överlåter jag till andra (har aldrig monterat ett sådant pkt)

Lycka till!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Kan tänka mig att lack och dimjus inte ingår.
Passformen behöver du inte oroa dig för :)

Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Jaha, Andersson hann före

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tack för svaren!!Får väll ta och ringa BMW handlaren och fråga lite om vad som ingår samt hur man monterar paketet....Lär nog bli snyggt när man fått dit spoilers,M5-fälgar och M5-backspeglar :) sen har man ju en ganska billig M5-Replica!!

Mvh Ricke
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Richard:
Det är alltid en kamp på liv och död vem som är snabbast vid tangenterna :DD :):)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Lack, dimljus och lite smådetaljer ingår inte i det priset som är utsatt. Dessutom så garanterar de heller inte priset. Jag fick ett pris på runt 22000:- från Förenade Bil Centrum i Malmö. Jag ringde för att få reda på priset och killen jag pratade med visste inte priset utan lack och påsättning så jag ringde BMW Group i Stockholm som sa att priset i BMW Magazin var ett rekommenderat cirkapris (ja du läste rätt rek. ca pris) och det var upp till var och en att sätta vilket pris de ville.
:-) Det fick mig att fråga varför det överhuvud taget sattes ut ett pris om nu inte priset gällde. Fick ett krystat svar som gick in i det ena örat och ut ur det andra så jag kommer inte ihåg. Men jag fick klara besked att ett M-Aerodynamiskt paket inte inkluderar dimljus (samt något mer som jag inte heller kommer ihåg vad det var). For mig är ett paket en samling av enstaka produkter. Men det är klart man behöver ju inte ha dimljus men vem vill inte ha det?
st
79
stigge
Bmw 523 IA Touring
Jag har för mig att det har med konkuransreglerna att göra att man inte får gå ut med gemensam prissättning.
Varje handlare är sin egen och man får inte använda gemensamma prislistor.
Men det man förväntar sig är ju att att det annonserade priset inte överstigs
Dessutom passar inte M-paketet till Touring tillv. före 09/2000
Plumber
Jag kan nästan garantera dig att det finns M-paket till Touring innan 09/2000.
Varför skulle det inte göra det?

Det som inte ingår i M-paketen till och är någolunda dyrt är Dimljus och främre luftstryrningar. Lack ingår inte heller.
Hur du gör med avgasröret kan också bli dyrt.

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det är klart att det finns M-paket till e39:or före 09/2000. Det är ju ingenting som skiljer mer än just facelift.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag vet att när jag först funderade på att köpa 5-serie med M-pak, 2000, så fanns det inte att få till kombin. Jag var till Bilcentralen vid något tillfälle och då gjorde säljaren stor sak av att det från och med faceliften minsann skulle finnas ÄVEN till kombin som han uttryckte det.

I övrigt har jag inte koll på vad som kan tänkas skilja mellan limo och kombi, men så sa man på BMW. Dom borde ju veta tycker man, fast det verkar inte alltid så.

Fransosen
In
355
Inot
745iA -02
Jag har en e39 540 Touring 99:a med eftermonterad orginal M-spolier (bak & fram) så visst finns det :-)

Länk
st
79
stigge
Bmw 523 IA Touring
Tack för det svaret. För enligt BMW i Stockholm, har frågat både i Nacka och i Vällingby finns det inte M-bakspoiler till Touring
tillv. före 09/2000
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Den kanske inte är tillverkad för 09/2000 men vad säger att den inte passar på föregående modeller? Har varit med om allt för många gånger då man kommer in och ska ha E39 Touring tillbehör och uppger sitt reg eller chassinummer att de säger att den delen passar inte på din bil och då går de slaviskt utifrån ETK och chassinummer, vilket säger att den delen inte finns på bilen vid leverans.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Ok!avgassystemet löser jag nog genom att köpa supersprint dämpare där bak eller får man väll kapa av sista böjen och sätta på ett snyggt slutrör vilket är klart billigaste alternativet!!!

Nu har jag krom på dörrlisterna bör man byta dessa också till helsvarta?Tror ni att det går att lacka spoilerna så pass bra så att man inte ser någon större färgskillnad på detta jämnfört med bilen i övrigt?

Mvh Ricke
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Om du köper ett komplett M-aerodynamiskt paket så får du med sidolister också, samt skjolar och vinge.
st
79
stigge
Bmw 523 IA Touring
Kollar precis i BMWs tillbehörs katalog där står uttryckligen att
M-paketet för Touring Inte passar 520 före 09/2000, 523 och 528
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Förklarar tillbehörskatalogen också varför det inte passar på en annars likadan bil (förutom faceliften då)?
st
79
stigge
Bmw 523 IA Touring
Nej, tillbehörskatalogerna är ju inte uppbyggda som verkstadshandböcker med förklaringar.
Men det vore konstigt om det passade rakt av, varför då lägga ned jobbet att lista de modeller den inte passar till?
Antagligen är det ingen större modifiering som behövs,
men man vill ändå veta innan man köper.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Om man köper ett komplett M-Paket så snackar vi ett annat pris då än dom ca: 6000:- som står i BMW´s katalog???Ska nog som sagt var kolla med BMW imorgon,jag återkommer med svar om nån är intresserad....

Mvh Ricke
Visa användare
19
bmwbusen
540ia Touring -99
M3 V8 4.0 -88 Banbil
Har en M-Skena bak liggandes till en E-39 Touring utan PDC
P. 1500:-

Niclas
070-5788885
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.