|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
civilization |
ILiveToRide: Dum fråga kanske men hur menar du? Att det skulle vara möjligt att byta till en ratt som har denna justeringsmöjlighet? Har själv funderat om det finns något att göra åt problemet eftersom det är så gott som omöjligt för mig att hitta en bra körställning. Gillar det mesta med bilen i övrigt men funderar starkt på att sälja den just av denna anledning =/ |
|
Det går att montera distaser för at flytta ratten närmare sig. Om man byter till en icke orginal ratt, typ omp, momo osv. Så måste man skaffa en adapter, orginal ratten sitter på en axel med splines och hålls med en mutter. Och omp (osv) rattar fästs med ett antal (typ 6) skruv/muttrar. Till dessa finns det distanser att montera mellan adaptern och ratten så att man kan få den närmare. Men vad jag vet finns det inga distanser att montera där man kan behålla orginal ratten. Vilket är synd om man vill bibehålla orginalutseendet. Om du kollar här t.ex. så hittar du en del intressant Länk Distanserna får att flytta ut ratten finns under menyn snap-off här. Själva fästet/adaptern hittar jag inte bild på just nu. Jag måste nog byta ratt och nav jag också, inte hållbart annars. |
|
civilization |
Tack för tipset, mkt synd att fyrvägsinställning inte finns orginal som på nyare modeller, kan vara svårt nog ändå med innerutrymmen och ergonomi i bakhjulsdrivna bilar med längsmonterade motorer =/ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.