AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.933

Värde på 325 E36

Sida 2 av 2
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
hehe, det var det värsta, 68kkr för en 91:a...
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Mert
Jag får gratulera till en väldigt bra affär!!
Vilken typ av köpare var det? Ungdom, invandrare, enutsiast?
Hur länge hade du haft den på annons? Vad var annonspriset?
Sv. 21år, dock hans far som skulle stå för bil och försäkr.
hade den på annons på blocket för 59,000:- i maj..sen tappa jag intresse för att sälja och körde runt lite med den..men sen när jag fick höra av en bekant, bekant, bekant att en kille va intr. att köpa så vaknade elden till igen..

68,000:- med 17" Icon 5 + lågprof.(kvitto på 20,000:- för dem följde med+livstids skade och drummel garanti), JVC Stereo med stora högtalarsystemet(Alpine+Pioneer),17900mil, Redline filter(största möjliga) + lite smått och gott..nackstöd, klocka, mittarmstöd, baksäte m.m :)
Mert, du har nog gjort årets i särklass bästa BMWaffär. Köparen....tvärtom...

/Simon
jo, iofs..beror ju också på hur man värdesätter en bil..däcken som satt på kosta ju som halva bilen iofs..sen va den ju klinisk ren in och utvändigt..så, slutgiltigen, med andra ord e de himla svårt att värdesätta en 325 e36..
Mert,

stora/feta däck/fälgar, megastereo och dyl ger inte någon större skillnad i försäljningspris. Du har fått ungefär dubbelt så högt pris som normalt enligt min bedömning. För det priset du fått går t ex att skaffa sig en 323/328 från 96, 97 med lite letande.

/Simon
Man tycker nästan lite synd om stackarn som köpt bilen :-)

Hade han bara bemödat sig att spendera 1 min på annonsmarknaden och inse vad snikutrustade 325 -91 med skruvad mätare utannonseras för hade insett att han betalat 35-40kkr för mycket för bilen.
Pengar som, om han ex säljer den inom en vecka, med allra största sannolikhet inte kommer att se röken av...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
simon_en: jovisst gör ju "feta däck/fälgar" en stor den på bilen..
bilen hade ju inte varit lättare såld med 14" plåtfälgar..
+ självklart ger "megastereo" lite mer också för den som vet vad han kollar på.. men men, visst, håller med..de e lite överkant i pris, men men..Privatmarknaden är ju där du kan få ut mest pengar för en bil med "styling"..
Bilhandeln skulle inte ge mer än några 1000lappar oavsett vilka däck eller stereoapparater som satt i..

Kristoffer_L: på min gamla bil så var mätaren kollad tidigare, ej skruvad..syndes också på bilen..
35-40kkr för mkt? man säljer ju inte en 325 för 28,000:-? de skulle va väldigt mkt underkant..men kolla blocket, där hittade jag 325or från 91-92 för mellan 35-80...tusentalskronor..

Sen finns de ju dom som inte orkar leta utan tar de första bästa? bereondes på vart man bor eller utbudet runt om kring..

Jovisst, själv hade jag inte lagt så mkt $ på en bmw 325 -91 utan ac, servicebok m.m, men skulle du se bilen med de däcken och stereon så är de lätt att bli kär..

men men, nu e de inte jag som gjort ngt fel? har man pengar så har man..sen så jobbar jag iofs som "säljare" så skitsnack is my game.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.