AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.932

Värde på 325 E36

Sida 1 av 2
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Är intresserad över att få en överblick av er vad ni anser en 325 E36ICoupe från -95 är värd. Svensksåld med 19000mil på mätaren, All nödvändig utrustning, Ac, Skinn, Färddator, Org.larm, Farthållare, 4xvita blinkers samt 17"fälgar med nästan nya däck i övrigt original. Servicebok samt kvitton, bytt vanosenhet, kopplingssats, länk.bussningar fram, luft/olje-filter o olja, renovering av AC, ABS givare m.m Mycket fin både invändigt och utvändigt, inga klonk eller andra konstigheter i drivlinan. Bilen är i gott skick! Vad kan den va värd?

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
50-60KSEK i SLUTpris, kanske annonserad i 70-75KSEK?

/Simon
Tror på runt 50 som slutpris

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Vad är det för färg på den?

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Den var välutrustad och verkar vara repad en hel del också, är den bara rostfri så tror jag inte det blir några priblem att få 60kkr för den.

Vilken färg är den?
Röda och vita bilar brukar vara svårare att bli av med.
Tror som Simon och Jaken...60 bör du kunna få, svensksåld och välutrustad är en ovanlig kombination :)

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Det jag tänkte som kan dra ned priset något är milen. 19kmil är en hel del och lär säkert skrämma en del begspekulanter tyvärr, även om både motor och låda lär hålla det dubbla om de sköts ordentligt.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Kristoffer_L brukar har bra koll på e36 hans värderingar brukar vara pricksäkra.

/Simon
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Trots att jag inte vet färgen så tror jag på ett slutpris på 60k. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Visst kan det hända att man kan få gå ner mot 50-55k pga av milen. Jag har själv planer på att köpa bil i den här prisklassen, dock ingen BMW, och kan bara konstatera att skicket och renoveringsbehoven varierar enormt, nästan alla bilar som jag kollat på har kännts slpappa i bussningar och stag, detta kostar trots allt några laxar att fixa så jag tror att en bil utan dessa brister blir nog lätt att sälja, dessutom om allt annat känns bra, ingen röklukt rost osv! Men det brukar vara svårt att hitta någon som betalar mer för en fin, dom spekulanterna finns inte när man själv ska sälja.
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Tänkte sätta ut annons på bilen nästa vecka så ja börjar väll runt 63000:- tror ja. Ingen rost eller andra skavanker i lacken... Nu kan ja ju inte fägen i huvet, är någon ovanlig iaf, nån blaumetallic ser lite blå/lila/silver aktig ut, tycker den är fin... borde väll inte dra ner priset direkt eller är färgen känd för att inte vara omtyckt?

Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Finns de någon uppfattning här om hur svårt det är att sälja en 325a om ja vill ha runt 55-60000:- för den? De vilmmlar ju av dem på annonssidor, finns de lika många köpare?

Mr_Fatise: "Styrman" på forumet har haft ute på Powerbörsen en 325 coupe -93 ett bra tag nu utan att få den såld. Visserligen automatare som kan vara kinkigt hos de flesta men som verkar fin i övrigt. Han begär 50kkr för den och det är stendött vad jag förstått.

E36 325 verkar fortfarande populär bland en stor del nya körkortstagare men många kunder är mycket kinkiga och jämför gärna priserna med de allra billigaste objekten så prisbilden är mycket svår i dagsläget. Fortfarande verkar sv-sålda bilar med servicebok vara mer lättsålda än importerade.

Jag skulle rekomendera att annonsera på Autopower, Blocket, dagspressen (gärna någon av de större tidningarna) och sedan får man ha is i magen.

Lycka till

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Nu har ja haft min annons ute ett tag men det är nästintill helt dött på spekulanter, är än så länge bara en person som har ringt och han var från Finland, har även en finne till som har mailat några gånger annars är det helt dött! Begär 63000:-, och skulle vilja ha runt 58000:-, undrar om man ska gå ner till 58000:- o va stenhård på priset!

En ide är att skriva 59000 i annonsen som utgångspris och sedan ha 55 som nedre smärtgräns.
Siffror som ligger strax under "jämna" summor, ex 19, 49, 99 etc har flera undersökningar visat lockar fler kunder till intresse.

Gissar på att en mack som tar 9.99 litern säljer mer soppa än den på andra sidan gatan som säljer den för 10.03. Handlar om psykologi :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Sålde min BMW 325 Coupe -93a igår, fick 61000:-. Tycker det va ett rimligt pris. Se galleriet för info om bilen..

MVH
Martin

Ps.
Annonserade på blocket med all tänkbar info om bilen..
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
glömde nämna att det va utan 18" fälgarna då jag använder dessa till cabben. 15" original ingick.

/Martin
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Enligt vad jag kan tyda av texten har du haft bilen ute i ca 1½ vecka, kan det stämma?

Hur kan du börja fundera på att börja sänka priset redan. Efter 2-3 månader kan man ju börja fundera över om priset är fel.. Men men, har man bråttom så har man. De bästa affärerna görs utan tvivel när man INTE har tidsbrist, tänk på det! :)

Vill du får den såld på en vecka får du nog gå ner till 45'kr minst sagt! ;)

Is i magen som nån annan redan sagt är det som gäller...
sålde min lilla ängel igår, nu e hon borta från min ägo(snyft), förvisson så sitter jag med en kvittokopia på 68,000:-
så de finns nog ingen "gräns" att dra hur mkt man kan få för sin..

jag hade, ej skinn, ej aut, ej ac..och ja just det, ingen service bok..
Att få sålt en 91:a 325 utan någon som helst historik eller utrustning för 68kkr låter idag som ett extremt marknadsmisslyckande.
Undantag som bekräftar regler finns det alltid :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Kristoffer_L, håller med Kristoffer_L, borde vara betydligt billigare att köpa på aukt BMWhandlare än privat i detta enskilda fallet.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.