|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Firren: helt OK men bakvagnen släpper kanske lite tidigare än med original ändå. fast det är svårt att svära på. har inte mätt något, visste inte att jag kommer beöva referens... är på jakt efter lättare fälgar i alla fall. ska man gå tillbaka till 17? |
|
|
z3c: 17" std är nog inte så tunga, men det finns väl 18"s lättare fälgar, typ i magnesium? Dyrt bara (och antagligen stöldbegärligt) :-/ Ang balans i bilen finns det nog mycket att hämta på rejsa.nu, jag vet inte om du kör på std chassi fortfarande? Även hjulvinklar kan förstås påverka beteendet (både fram och bak och ffa deras inbördes förhållande, fast jag vet inte om man kan ställa så mkt på z3s bakvagn?). Hur ser slitaget ut på däcken? Helt jämt över banan? Ojämnt slitage kan ge ledtrådar om felaktiga vinklar. mvh Anders |
|
|
... sedan laddar väl din kompressor på ganska duktigt när du kliver på, kan det vara så att herrn lider av blyfot och att det resulterar i att det går med dörren först? ;) mvh Anders |
|
|
Firren: blyfot är nog medfött :-) ja du har rätt mina fram däck är ojämnt slitna. en framvagnsinställning har jag dragit ut på alldelles för länge med. om efter hjulbalanseringen ( en otäck håll i asfalten i Kista gav mig lite orunt hägerfaramfälg) och fyrhjulsinställningen blir det inte bättre så gäller nya fälgar. Då har jag tänkt mig OZ Superlegera i 17" eller 18". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.