|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Beppo: du har säkert rätt, jag gick inte in på tekniska detaljer - men oavkortat finns det predikanter som förespråkar varioramens oersättliga bidrag till känslan etc. Mitt råd var att man inte skall hänga upp sig på just det utan snarare att skapa sig en egen uppfattning om aktuell bil, och försöka bortse från 96 eller 95, C2 el C4 mm. Mullret: gjorde precis en storservice och den drog iväg ganska duktigt - dock gjordes en rad åtgärder för att byta packningar mm som är lite knixigt. En 4-krafsare har fler grunkor ivägen under bilen, jag förstår om det då drar iväg. Det kostar att ligga på topp :) Och till Morten: det talas om 330Ci, M3 3.2 etc längre upp. Jag känner inte riktigt att bilarna går att jämföra känslomässigt. Inget ont om BMW, jag har själv kört mycket BMW och älskar kvalitetskänslan och komforten, men bilarna spelar inte i samma liga, IMHO. Ståpedaler, rått ljud, uråldrig inredning med slumpmässigt placerade reglage överallt i kupén, direktverkande styrning och den lätta nosen - obetalbart! There is no substitute :) mvh Anders PCS #8050 |
|
Mr Jim |
Håller med föregående talare, Porsche är i en helt annan liga men var medveten om att priserna oxå är det, jag vet, sålde nyligen min Porsche och kör numera BMW =). Mvh/ Jim Profit |
|
Den lätta nosen i 964 turbo glömmer jag aldrig, fast det är minst 10 årsedan jag fick en provtur i en sån. Det kändes nästan som om bilen gick upp på bakhjulen! Grymt brutal bil trots "bara" 320 Hk..... /B |
|
|
Intressant läsning:-) Men jag tror att jag kör ifrån alla er i 50 cm djup snö;-)) /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.