AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.690

sport luftfilter fråga..?

Sida 2 av 2
Hålen är givetvis på rätt sido om filtret som är uttaget för fotots skull. Så för motorn är det ingen fara, jag bytte till nytt filter efter operationen förra året och har kört 1.5 säsong på detta sätt utan att filtret på något sätt såg ohälsosamt skitigt ut. Ingen smuts i boxen heller. Nu är ju BMW väldigt torra och fina i motorrummet, jag skulle inte vilja göra detta på en bil där det skvätter in mycket vatten. Och ja, det ger skillnad på insugsljudet, kommer ett lagom dovt ljud när högerfoten åker i golvet.

tryggve, så trumpeten/tratten ger oxå en dämpning av insugsljudet? Den ljuddämpare som finns på M bilarna är ju inte med på mina bilder. Går det att plocka loss tratten utan att göra åverkan på boxen? Fast man kanske inte skall greja för mycket med den där tratten, finns antagligen en anledning till att den finns där och att den har just den längd den har.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Su
213
Sune
E60 535d -05
Förlåt om jag lånar tråden.

Finns det någon här på forumet som skulle kunna låna mig sin luftburk till min M roadster -98? Behöver det för att få igenom bilen vid en efterkontroll (registreringsbesiktning)?

Jag finns i Helsingborg.

Ni kan nå mig på 0704-180228

Sune
Sc
18
Schede
Z3 2,8 Roadster -97
535 d -07
Tar upp en gammal tråd,men ändå...
Har bytt mitt sportluftfilter till orginal, men saknar ljudet...
I botten på "burken" sitter ett litet (3-4 mm) hål, ser ut som typ ett dräneringshål. Är det detta jag kan borra upp ?
Och en mer specifik fråga till fredrik M: Hur STORT är ett hål ? ,för att det ska låta lagom "gött" ??
Nån "snabel" har jag inte hittat...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.