|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
ngn som vet ngn annan stans man kan kika upp det ? bilen i fråga är en bmw 325E alltså med 2,7 liters motor,årsmodell 86. mvh tobias | |
| det är vill inte orginal..den motorn är väl borrad | |
|
BMW 325e såldes aldrig ny i Sverige, därför finns den inte med i modellguiden. Jag tror att motorn i orginalutförande ger 125hk, men inte säker. Står inte antalet kW i ditt registreringsbevis? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Har kollat nu, det är 92kW i en 325e, dvs 125 HK. Här en länk med mer info (på tyska) Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| hmm...okej...fan va jävla skummt att dem bara ligger på 125hk,körde jämt med en vanlig 325a för ett tag sen =) | |
| hur e de man omvandlar kw till HK ? | |
|
Effekt kW: 126 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1290 Max lastvikt: 350 så står de när jag söker på min iaf-.....hmm fan skummt |
|
|
Gångra 1,36 med antalet kw BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
| bmw_jerry nej det är det inte.det är orginal i 325e | |
|
Fan nu behöver jag verkligen hjälp,det ska ju som sagt sitta 2,7 liters motor i 325E,men var/hur kan man se om man har en 2,5 eller 2,7 ???? tacksam för svar |
|
gangsta_toth |
Står väl på insuget eller blocket? Har inte heller lyckats hitta det på min heller. Ett tips är att du bytar till 325i-topp, fast då får du byta kolvar också. Finns flera trådar om ämnet här, så du har nog att läsa ett bra tag.. |
|
Hur kom dom fram till att d är kW * 1,36 =hk? Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
| ja men grejjen e den att nu när jag börjar kika så blir jag fan orolig vad det sitter för maskin i min bil. på reg beviset så står det BME 325i.Dem som ägt bilen säger att det är en 325e,därför jag skulle vilja veta....e inte så händig så jag kan byta topp bara så där =) | |
Helga |
Finns det verkligen 325e?? Däremot så kom 325i med 170 hkr hösten -86 i sverige men som modell -87. Möjligt att det kom någon tysksåld som -86. Men jag tror att det är en 325i med 170 hästar = 125 kw. Helga |
|
lethal_kim: eftersom 1hk = 0,736kw MVH // Harris |
|
gangsta_toth |
Det lättaste sättet att vara någorlunda säker på om det är en ETA är om varvräknaren går till 4500 varv. Den var mer tänkt att vara en snål men stark motor, med lite diesel-karaktär,. Helga: Visst tillverkades det en 325e-modell. Den motorn fanns också i E28:an, och kallades förståss 525e. Det finns en länk om det någonstans. Ska se om jag hittar den. |
| gangsta_toth: du menar att 325e bara gick att varva till ca 4500 varv ??? vad menar du med diesel karaktör?? min 325a går iaf bara att varva till 4500.....ge gärna liet mer tips/råd | |
gangsta_toth |
Själva E-tecknet står, om jag inte minns fel, för ekonomi. Med diesel-karaktär menar jag att den har ett starkt lågvarvs-vrid. Den är ingen direkt prestanda-bil, även om den rör på sig rätt bra. Det är därför det är ganska så populärt att montera 325i-saker på blocket, för det blir lite av en blandning av båda karaktärerna då. Ett start lågvarvsvrid, men ändå med en ordentligt skjuts uppe på topp som med den vanliga 325i. Finns en bild på instrument-panelen på en E-modell i udda-galleriet. Länk |
| okej.....men vafan står det i papprena att det är en "vanlig 325a då ? eller rättare sagt så står det att det är en 325i på 126kw,då betalar jag väl mer än nödvändigt i försäkring,me tanka på att en 325e bara ligger på 90kw ?! | |
gangsta_toth |
Är det egentligen en 325e, så ska den förståss vara billigare i försäkring. Gå in här, och mata in dom sju ssita tecknen från ditt chassi-nummer. Länk |
|
Här fanns ju en bild på din varvräknare. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.