|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| jo givetvis är 24v dyrare.. | |
|
Kalle Hansen: Du menar tvärt om? Lägre bränsleförbrukning i stan men högre på landsväg.. med automat. Det stämmer att 525 med automat har en tendens att växla mellan 4:an o 5:an på landsväg. Lite för dåligt med vrid för 5:e växeln mao. |
|
|
Tjena! Jag tycker absolut att du skall satsa på en e-34. Tänk bara på att inspektera bilen nogrannt! Det finns måååååånga alternativ... Själv kör jag en 520i 24V -93 sedan 4 år, och är supernöjd! FYI, VANOS kom -93 och tvärtemot som sades i ett svar tidigare - köp INTE en 12V. En polare har inte haft något mer än bara problem med båda sina! "gamla" motorn hade 130 hp, men denna har 150 hp. Räcker mer än väl till våra svenska vägar :) Visst, 25:an har 192 hp, men försäkringen ligger på nästan det dubbla! Jag blev paff när jag såg vilken skillnad det var! Gällande förbrukningen så brukar 525 ligga på 13-14, mellan min 520 ligger endast på 9-10 blandad körning. På motorväg drar den inte mer än 8-9... Så det tål att tänkas på, med dagens försäkringspremier och bensinpriser... Nåväl, lycka till med ditt köp! Titta noga på bilne! //mickey |
|
| En snygg mörk/vinröd färg Calypsoröd metallic, har den på min 525:a som troligtvis blir till salu framåt hösten. | |
| okok jag kanske har hittat en bil tills dess "hoppas" :D det är så jobbigt att leta bilar.. men kul ärne :D hare tack för alla svar | |
|
hittar du en fin e34 så köp den du kommer inte bli besviken jag äger en med v8 och det är en riktig glidarbil...cruisa fram som en kung //norda |
|
|
Jag har en gammal 525-E34-89 och den går mkt bra och läcker ingen olja och drar nästan ingen olja heller. Kolla katalysator,elektronik,larm,ljus mm., lyssna efter klonk i gupp o inbromsning, testa att köra sakta på hög växel o ge full gas o kolla om växelspak rör sig mkt, glapp i styrsnäcka-testa, kolla om rost under dörrarna vid listen längst ner, mm mm mm mm. Finns säkert mer detaljer men kommer inte på nåt just nu. Hittar du en fin bil så är de kanon att köra. MKT sköna o bra komfort!! LYCKA TILL MED BILKÖPEN !!. 1ggn BMW, Alltid BMW! men lite mek ibland =o) Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.