|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter en fin 325i eller 318is..men direkt det är en fin så är priset svinhögt, selar ingen roll hur många min den gått, den är dyr iaf. i stort sett originalbilar ÖVER 20 000mil med lite slitna innredning kan kosta över 40papp! vad är detta??! nä, en vanlig 325i,318is i fint skick kan inte va mer värd än 30000:- någon mer som har tycker att priserna är alldeles för höga? /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) | |
|
Tillgång och efterfrågan. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Bara för att man begär 40k så innebär ju inte det att man lyckas sälja den för det.... Ingenting är omöjligt |
|
|
Låter som fantasipriser tycker jag. Var kollar du då? Jag köpte min 318is i fint skick för 15.000 kr i november förra året, det är rimligt. |
|
|
jo..det kan man kalla det. jag menade att dom som säljer sina e30 drömmer :/ jag letar efter en 318is-90-91..eller 325i i mycket fint skick. /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
|
Är det så att priserna på fina e30 för -87 eller äldre har ökat? Har sett fler och fler e30 med ett safftigt pris Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| jag köpte min för 9000 och är mycket nöjd med den! det finns en repa här och var men för övrigt tycker jag allt att den är i mycket bra skick!!! man vet ju aldrig riktigt vad man får när man köper en såpas gammal bil... | |
|
Highspeed_M5: jag tror inte att jag kommer att importera..iofs så känner jag en som importerar från tyskland för 6000:-.. jag tänkte lägga ner MAX 30papp på bilen mer pengar har jag inte. jag tycker också att jag ser att e30 ökar lite i pris, visst ser man en fin till rätt pris ibland men dom försvinner snabbt. några bilar som jag kollar på som finns på denna sajt: här är en fin 325i, i helt vanligt stuk..men är den så mycke värd? Länk en till: 52.500:- what? Länk denna 325:an är kanske nåt? vettigt pris iaf. Länk denna är värd mer än alla andra pga. att den är redigt trimmad av trimmföretag men inte 60000?..den har väl ändå gått 22000mil. Länk Detta är den enda mecket fina exet av 318is till ett bra pris jag såg men den är såld. för 30000 kunde man få med alpina fälgarna..bra pris enligt mig: Länk va säger ni om dessa annonser?...priserna alltså /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
|
OJ..den sissta länken ska vara: Länk /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
Gemini__ |
E30:n(325iM -90) för 52500kr är/var i ett superfint skick. Går inte att jämföra med de andra vagnarna du länkade till. Över 50000kr vet jag ej, men för mindre än 45000kr skulle jag aldrig släppa den om den var i min ägo. Mvh: Thomas Svenska M5 E34 registret: Länk |
|
jo..den 326:an är nog den en av de finaste jag sett i sverige, 43-45 tusen skulle jag ge för den men så mycke har jag inte. jag funderar lite på den 325:an i första länken, den verkar också väldigt fin men dock lite sliten inredning ser det ut som på bilden. Den vita Länk fel färg och en omlakering är dyr. /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
|
Jag gillade faktiskt den första 325:an-91 (Silver). Jag hade lätt betalat 42.000:- för den om jag var ute efter en fin E30. Den E30'n gjorde faktiskt att jag har lust och skaffa mig en glidarbil som just den. ------ Länk Länk |
|
|
priserna på bmw -e30 är ganska höga pga att efterfrågan är långt högre än tillgångarna. Och så är ju e30 en gammal bil och många är i ganska dåligt skick, bruksskick och det trissar ju upp priset på de fina exemplaren. sedan så tycker jag den vita 325:an för 25,000kr såg fin ut på bilden och ligger i rätt kurs, och om bilen är rätt i övrigt så tycker jag att man inte ska hänga upp sig så mkt på färgen! Lycka till med bilköpet! =) B-M-W |
|
|
Okey. Låt oss säga att min 325a cab är i finfint skick. Allt fungerar...gått 14500 mil. Vad ska jag begära då? Om folk begär runt 50 för sina finfina 325or. får jag 70 då?.... vilken soppa. Mvh, Christian |
|
|
jodå..har sett många cabbar för över 80papp /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
|
Jo, men hur många har sålt dem? Tycker en cab ligger runt 55-60 och en täckt runt 30-35. Mvh, Christian |
|
|
säger bara såhär: smakar de så kostar de... 1.Jämför aldrig en 318IS mot en 325:a.. de e som dag o natt.. En 318IS i fint skick ska inte kosta lika mycket som en 325:a i samma skick, vilket de inte gör heller.. 2. sedan är det väldigt många som sätter drömpriser på sina bilar.. 3. Som det tidigare nämnts, är det stor efterfrågan på 325:or, vissa efter den som busbil, andra som entusiastbil... det som blir fel är när dem som söker efter busbilen vill hitta entusiatbilen till samma pris.. DET ÄR OMÖJLIGT.. många 325:or är riktiga rishögar, men det finns vissa som är riktigt fina.. o dem kostar därefter.. den röda -90 tex.. riktigt fin.. lite för dyr kanske, 49-50 papp skullle nog vara rätt pris, och det tror jag att den såldes för oxo... |
|
|
xelerator: jo jag håller med dig, men en 325im kan inte kosta över 50tusen..man kan få en fin 320is för de pengarna.. jag tror det blir en 318is för 325:orna är för dyra. om du menar den röda 318is-90 så såldes den inte för 49-50..jag blev erbjuden att köpa den med alpina fälgarna för 30.. /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
|
tobbeh: nä, ja syfta inte på den röda 318IS med alpina fälgarna, sa de bara allmänt.. Och tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att du inte hittar en 320IS för drygt 50papp i så fruktansvärt bra skick.. visst, den kan vara "ok o lite till", dvs rostfri, rätt fin i lacken osv men den går aldrig att jämföra med en 325:a från 45papp och uppåt,, skickmässigt då alltså... ska du ha en 320IS i det skicket får du punga upp en 65papp eller nåt.. Observera att nu utgår jag från att dessa 325:or är i mintcondition, bra med utrustning och stylingen ska inte vara b-lösningar(tex svart spray på kromlister runt fönster osv)... Ingen rost, fin i lacken, motor o drivlina i bra skick, regelbundet servad, ingen vinande bakaxel, osv osv.... |
|
|
xelerarator: Den röda (dyra) röda 325:an var inte såld i förrgår iallafall, däremot var den ej till salu längre... |
|
|
Jag sålde min 325Cab -87 för 35.000:- förra året och jag var nöjd med det priset, den var i bra skick tycker jag iaf... Tycker det är fantasipriser på E30 325:or jag med... men 318iS ser man väl ändå för runt 20.000:- lite då och då eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.