AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.745

Blocket = oseriösas mötesplats?

Sida 2 av 2
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Blocket funkar bra om du har nått folk vill ha...

he he
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tyvärr är det mycket oärligt folk på Blocket som lägger in annonser!

//Schnitzer

*Svenska M5 E34 Registret: Länk
*Svenska M5 E39 Registret
Jag tycker Blocket funkar bra,men vissa annonser är ju lite suspekta...

I våras satte jag ut min Suzuki 1200 till försäljning eller byte mot en Honda Blackbird,och efter två dagar hade jag bytt jämnt mot en sån honda jag ville ha...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Strukt: GRYMT!!!.... kul som f-n....folk har verkligen fantasi.... vi har ingen mat och så ska han börja på komvux... dessutom så är han en seriös typ...

4 Cylindrar är 2 är lite!
Tyvärr är det nog så att det inte går att komma ifrån alla oseriösa personer och deras erbjudanden så länge man annonserar något. Hade själv ett hundratal oseriösa samtal på min 528i 97:a för snart tre år sedan. Orsaken till dessa är enkel, tillräckligt många är okunniga/desperata/etc för att "nappa" på dessa erbjudanden så de fortsätter. Att konsekevent endast ha mailsvar gör iallafall att man slipper att prata med dessa utan man kan endast notera mailet alternativt tacka nej. Brukar tacka nej på ett extremt artigt sätt och önska dem lycka till att hitta precis den bil de vill ha. Brukar på ett mycket effektivt sätt skilja ut ovan beskrivna personer...:)

Bra reflexion att se på bytesförslagen som komik! Det duger de bra till!!!

/Simon
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
En anan sak som jag retar mig på när man säljer prylar är folks oförmåga att läsa innantill.
Sålde lite RC-båtar i somras och skrev tydligt att jag var på semester och inte hade tillgång till mail och att de skulle ringa istället.
Men likförbannat är det massor med mail där ett skilde sig från mängden med skambud odyl. den killen skrev att han var jätteintresserad och att jag skulle ringa honom, om han nu var jätteintresserad, varför ringde han då inte själv? Nu var ju prylarna sålda. Pucko!

/Christofer
Länk
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Var det inte diskussion om just bmw-ägare och storlek på könsorgan !!?
Länk
:))
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Undra om strukt ringde tillbaka efter 10 minuter? :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Troligt... :)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Länk ...någon som ringt?

Strukt
Jo jag ringde tillbaka efter 10min, sa att någon annan skulle ha mobilen och at dom skulle komma till mig ikväll.

Lite synd att jag inte spelade in det samtalet för då bönade och bad han än en gång om att få mobilen. Sedan drog han ramsan en gång till om att han inte var en luffare osv osv.... Jooooomenvisst tänkte jag för mig själv... om han inte har pengar till mat hur fasen ska han då ha råd att betala mobilen? :)

Jaja... jag har arbetat i 3 år som telefonsupport så jeg vet hur jag hanterar folk i telefonen :) DRA ÅT HELVETE! (ungefär)...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Säga vad man vill om blocket, men hamnar man hos auktoriserade BMW handlare som använder blocket i kategorin bilhandlare så kan räknas det väl som seriöst eller :)) ??
Inte bara skumma bakgårdsfirmor med kontoret på bakfickan :))

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag har hört att det finns folk som kan försöra sig på blocket på köp och sälj...så alltså inte allt folk som vill göra schyssta affärer...men det finns ju
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.