AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.743

Blocket = oseriösas mötesplats?

Sida 1 av 2
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Man skriver in i sin annons klart och tydligt, endast seriösa.
lik väl får man en jäkla massa oseriösa svar på sin annons.
Blocket har tappat stinget helt klart.

Någon som håller med?
Blocket.se är ju så pass stort (många som ser din anonns) och även om du bara vill att seriösa ska svara (vem vill inte det) så får man alltid ett och annat offer som svarar. Tyvärr får man väl säga, men det är bara o hålla med.

MVH // Harris
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den största skandalen med blocket är att det finns en limit för hur många tecken en annons får innehålla. Jag sålde min MINI på ett par dagar annons på blocket.se, autobytel och bilannonser.se. Bara ett oseriöst svar och det var en kille som ville byta sin calibra...

Vad är det för typ av oseriösa svar? Skambud?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker blocket är bra.

------
Länk
Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Orealistiska byten, snackare osv.

Påpekar man endast seriösa i annonsen så bör man väl ha vett att endast höra av sig om man är seriöst intresserad.

Blocket är bra, men till dyrare bilar är det nog sämre.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror också att BMW drar till sig mer konstig folk (även MB) vid försäljning av Volvo, Jaguar, Opel och även min MINI så var det fler seriösa kändes det som. Just BMW är svårt.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Håller med om att många puckon mailar från blocket, jag skrev ut ett pris på 50000:- svårprutat och får bud på 30-35000:-
fick även sms klockan 3 på natten från en drömmare. Har även en båt till salu och där är det seriösare svar.

Automat är bekvämt
Genom att själv verka väldigt seriös i sin annons skrämmer man bort många oseriösa, är min uppfattning. Skambjudarna och de som vill byta mot snöskotrar och motorsågar svarar på annonsen även om det står "endast seriösa", de tycker väl själv att de är seriösa....

Genomslagskraften på blocket är enorm, så är det bara. Sen får man väl stå ut med en massa bullshit.

Jag sålde häromveckan två mobiltelefoner. Fick cirka 40 mail på två dagar, med diverse märkliga bytesförslag, skambud, och "skicka telefonen så betalar jag dig i efterskott". Tog dock just två dagar, sedan var bägge telefonerna sålda och upphämtade, slapp skicka med postförskott osv. Det var väl värt att svara på en massa idiotiska mail, tycker jag :)

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Är på samma linje som Kalle, med det genomslag blocket har får man nog stå ut med ett och annat.

Något jag däremot retar mig på är att det inte någonstans krävs att man anger sitt riktiga namn vid annonsering. Inte sagt att detta måste synas i annonsen, men utan den kopplingen till person har blocket också blivit hälarnas paradis. Jag tror knappt jag vill veta hur mycket stöldgods som figurerar där.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Som sagts tidigare, en annons på blocket når väldigt många både seriösa och oseriösa.

Tycker för övrigt att sökfunktionen är ganska usel på blocket.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag tycker blocket är bra, har sålt nästan allt jag annonserat ut där, men jag håller med om att det kommer en hel del oseriösa mail.

Men som Kalle säger så kanske de tycker att de är seriösa, det är ju så individuellt.

Grizzly: Åfan, så det betyder att vissa som annonserar ut bmw inte heter just Bmw som det står som namn???? ;) hehe

Sökfuntionen duger tycker jag, så länge man bara söker på egna sökord, för då funkar den hur bra som helst.

//Mvh Simon
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Tror faktiskt att många stör sig på att folk skriver "endast seriösa" i annonsen och just därför skickar iväg ett oseriöst svar.

Bilen: Länk
Vad tror ni om koll.se då? Har tydligen inte slagit igenom riktigt ännu, men på sikt tror jag detta kan bli en riktig utmanare till Blocket!

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Spinner vidare på det här med oseriösa svar: När vi hade vår Citroën XM Turbo CT (inga pikar mot Citroën nu!) på annons på Blocket för snart två år sedan fick vi efter ett par dagar ett erbjudande om att byta "fyra fina laptops" mot bilen. Och förra året när Z3:an låg ute fick vi erbjudande om att byta mot en större hyresfastighet vid Höga Kusten som "kunde användas som semesteranläggning", men då ville han ha 100kkr i mellanskillnad också. Vilka kap man kan göra! :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Är det bara jag som tycker det är skitkul med alla skumma bytesförslag man får på blocket? Hade en gammal audi ute för ett tag sedan, bland annat ville folk byta till sig den mot flera olika bilar, en cross och tatueringar (!). Till slut bytte jag den mot en saab med rasad växellåda. Det var bara det att lådan inte var ras, det var en gummibussning i växelspakslänkaget som var kass. Sedan sålde jag den för 23000kr, alltså mer än dubbelt mot vad jag ville ha för min gamla audi. Vissa saker är svårt att få ut rätt värde för när man säljer dom, då är det bra att byta bort mot andra, mera lättsålda prylar. Dessutom tycker jag det är skitkul, man vet ju aldrig i förväg vad man erbjuds, det har hänt att jag bytt till mig prylar som jag aldrig skulle få för mig att köpa annars, men som jag sedan blir nöjd med och inte säljer vidare. Att man får lite skumma svar får man ta med i beräkningen, man behöver ju inte svara om man inte vill.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ja men du säljer ju betydligt billigare saker, om du säljer en Z3 vill du väl inte ha 5laptops, 3 crossar, 4 28" tv apparater och 1000:- imellan m.m osv :)

//Simon
jp
464
jpn
523im -99
när jag skulle sälja skotern så fick jag en massa konstiga erbjudanden. en ville bland annat lägga en bilstereo+ pengar och en annan ville byta mot nån gammal porsche, andra skulle pruta 25-40% av priset om de kom och hämta den på en gång. mm,mm

B-M-W
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag följer dagligen E34 M5-annonser på Blocket, ovanligt mycket oseriöst folk finns det, och det är absolut så att de värsta M5-skrothögarna annonseras uteslutande där. Folk vet väl innerst inne vad de har för skrot och väljer därför Blocket före tex Autopower där spekulanter överlag har bättre koll och kan snabbt skaffa sig info om ev. brister genom att använda forumet.
Det är inte ovanligt att bilarna byter ägare och hamnar inom någon vecka på blocket igen, fast nu med högre pris, vissa tror nog att folk är korkade..
Strukt
Oseriösa mail?

Har ni inte haft oseriösa samtal?, jag spelade in lite av ett jag fick...

Länk

bara att lyssna... 1,8MB mp3 fil... Jag ljög till denhär killen på slutet av samtalet. Jag var inte så sugen på att sälja något till honom :)
Strukt,

Den var gjuten :DDD Lät som en typisk malmö-idiot som ringde :)

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
:) :))

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.