AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.620

Z3 vs Porsche 944 S2 cab?

Sida 3 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan snabbt inlägga att Speedstern var över all förväntan! Synd bara att Turbomodellen är så sällsynt och dyr! Jag tror att Speedstern faktiskt är snabbare än Lotusen, men minnet kan svikta.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
z3c: har du kollat in Lotus Exige? Tokigt sällsynt bil, finns nog bara ett par i Sverige. Med nya modellen kanske det börjar säljas fler bilar (den nya har ju t om ABS!), vore kul att testa en sån nån gång :) Om jag någon gång byter bort 993an ligger en Lotus Elise eller kanske en Exige riktigt bra till! Men dessa får nog ses som helgbilar och bansmiskare utan z3c eller 993ans "bruksighet", IMHO.

mvh
Anders

PCS #8050
IQ=pi. Jag tror att just i detta fall är detta helt ogrundade fördomar du har mot Opel och Renault i just detta fall ( annars håller jag fullständigt med om om hur värdelösa som bilmärken, dock inte lika ivrig Renaulthatare längre efter deras fina prestationer i F1). Båda bilar är fantrastiska redskap helt i klass med elise om inte mer.

Firren: jag är lite på det oklara med just exige. Det är väl mer eller mindre Elise men ded en Toyota konstuerad motor istället för vad-det-nu-satt i ? eller är det mer som skiljer?
För överigt: den ultimata lotusen Sun International Elise. Byggt med en Type R snurra pressad till 350bhp. kör cirklar runt en Ferrari Enzo på bana :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
exige: i princip en elise med tak, den första versionen hade lotussnurra i sig, den nya har tydligen toyotamotor. GRYM banleksak! Länk är den "gamla" versionen. Saknar i princip allt vad bekvämlighet heter, därav att den antagligen är svårbruksad. Gissningsvis är den nyare modellen något bredare med ex ABS, kanske t om AC?!

mvh
Anders

PCS #8050
Firren såg nu på USA lotus sajten att motorn har biffat upp sig till 190bhp i någon version, en Toyota, och att AC är med. dock inga försterhissar och sånt bögeri :-)
Var verkligen dem första motorerna från Lotus själva? jag har för mig att det var typ ford eller Vaxhaul med lite lotus teknik under toplocket? Hoppas volatile läser denna tråd och kan bidra med first hand experiance. han har väl en 111R?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
motorerna var säkert inköpta och ommeckade. Nya motorerna från T torde ge lite trevligare servicekostnader, om inte annat.

mvh
Anders

PCS #8050
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
z3c 4 ever: Jo, jag vet att det är just fördommar, men de finns där likförbannat. De är dessutom allt svårare att hålla liv i, nu när fransmännen börjat bygga bilar som ser riktig hyggliga ut :-)
Tycker det är jobbigt när man hittar halvätna grodor i kupén. Tacka vet jag surkål ;-)

Varför springa runt och jollra när man kan sitta i ett hörn och tjura?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.