|
Sida 9 av 20
|
|
|---|---|
| Certina DS PRO...ingen anning om det är bra eller dåligt men tänkte som så, om klockan kostar mer än några hundra kanske jag kommer ihåg den å är lite rädd om den då jag averkade runt 20st Seiko på 5år...har nu haft klockan i flera år peppar peppar.... | |
|
Hmm.. Det beror på vilket humör man är på.. Men mest är det min Certina DS Cascadeur som väger bly. Bretling vill man ju inte ha om man kör fort för då pajar den.. =) Sen e de ju så fula så man kan dö ju. |
|
|
Rolex Oyster Perpetual Datejust, stainless steel, anno 1985. Service på originale Rolex ur koster ca. 1000,- dkr. i Århus, Danmark. Min Rolex har nu virket upåklagelig i 18 år ;-) V-max |
|
|
Rolex Oyster Perpetual Superlative Chronometer Officially Certified Cosmograph Host... copy Och den har funkat i snart ett år peppar.peppar. |
|
|
He,he...min har nu tickat på i snart 17år utan problems annat än div batteribyten o armbandsbyten.. Klockans exakta namn vet jag inte :) men en Orient är det iaf(kostade 700kr när den inhandlades)...Klart bästa klockan jag ägt,nästan den första oxå ;) Nästan synd att säga men den är Japansk dessutom :)) Mvh Janne. |
|
Boki |
TISSOT... |
|
Janne T;...jeg købte min originale Rolex for 8300,- nkr. i 1985. I dag koster en tilsvarende Rolex 34000,- dkr. i Danmark. Uret (18 år gammelt !) kan sælges til en officiel Rolex forhandler i Danmark for ca. 25000,- dkr. Det er hvad jeg kalder en meget god investering ! BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
|
bmwE9>>>Min kan nog säljas för 100 spänn ;) till vilken Corolla ägare som helst...vilken dag som helst ;) Rolexen verkar nog vara en bra investering om du kan få 25000kr idag för den... Mitt råd då lyder som följer=sälj den och köp en BMW för pengarna ;)))) Mvh Janne. |
|
zumpen |
en AC Schnitzer såklart =) |
|
Janne T;...man kan ikke købe en brugbar BMW for 25000,- dkr i Danmark....min E36 323i, 1997 (114000 km) koster i Danmark ca. 235000,- dkr. (ca. 280000,- skr.) ! Rolex er et fint ur, men jeg ville ikke ha købt en ny Rolex i dag....måske (kanske) et TAG "Monaco" ur ? BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
|
bmwE9>>>Ok.(mest på skämt jag skrev så där ändå). Jag hoppas att min klocka går några år till så jag kan ägna min tid :)och pengar till mina BMW's istället :) Jag märker att dem börjar behöva lite mer översyn nu(bl.a rostlagning)..Vänster framskärm,,förardörren behöver lite ny plåt+att förarstolen måste kläs om på M535:an. 528:an är fräsch i karossen men skulle behöva lite mera omvårdnad i övrigt..Nåväl, gled in på annat nu ;) God natt säger jag till dig och alla andra BMW fans som fortfarande surfar runt :) Inkluderat dem som jobbar natt oxå.. Mvh Janne. |
|
|
Har en Swatch irony på armen, köpte på flyget över till usa i år - tycker den e så otroligt snygg!! mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
| Citizen Agualand 2.....bra att ha när man är 20 meter under ytan..... | |
|
Håller med dig E39, Köpte min Seadweller för snart 3 år sedan i Bryssel för 27,000 då kostade den 34000 i Sverige. Nu kostar den ca 41000. Kan som du i princip sälja den för det dubbla till en handlare idag. Men det är inget man gör. En Rolex har man livet ut och sen får den gå i arv om det blir några kottar. |
|
|
Brukar kika på mobilen..men har funderat på köpa mig en ordentlig klocka härframöver..var några år sedan jag hade en. ----------------------------------------------------------------- Länk |
|
|
Vilken Rolexhandlare i Sverige köper tillbaka en begagnad Rolex? Ingen i Stockholm iaf. Dom hänvisar alltid till auktionsfirmorna tex Länk Tror även att era priser på begagnat ligger en två-tre..kanske tio snäpp för högt. |
|
|
Jeg er på opfordring blevet tilbudt 25000,- dkr. for min Rolex ved en autoriseret Rolex forhandler i Århus, Danmark. Pointet er hvor stærk købekraft et marked har...at sælge en brugt Rolex er bedre end at ikke sælge en Rolex i det hele taget ! Det er også svært at skelne mellem en godt vedligeholdt brugt Rolex og en ny Rolex. Designet er det samme år efter år ! BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
| Skulle sälja den på en gång och lägga till för en ny. | |
|
Player;...hvorfor ? En ny Rolex er ikke 9000,- dkr. (ca. 11000,- skr) "bedre" end min gamle Rolex ! Hvad der måske (kanske) er smart er at sælge min Rolex for at købe et andet billigere ur ! På den anden side er min Rolex efter snart 18 år blevet en del af mig ;-) BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
|
Håller med dig bmwE9. En Rolex köper man inte för att sälja senare, den blir en del av en själv. Därför kan man se olika "personligheter" med olika Rolexklockor. Vad gäller att "kunna" sälja dem är det inga problem. Rolexhandlare har listor "under" disken med köpare som vill ha en speciell modell eller andra sammlare helt enkelt. Den handlare som jag var hos i Sverige (innan jag kom över min i Belgien) skrattade nästan när jag frågade om min klocka. Han sa att det i sverige var ca 5 års väntetid på just den modellen och skulle jag komma över en sådan kunde jag ställa mig utanför hans dörr o sälja den för det dubbla för vad jag gav för den. En bekant blev även erbjuden "i princip" vilken ny Rolex han ville ha om handlaren fick sälja den som han lämnade in för service, och den var 30 år gammal. Gott nytt år |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.