AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
68.099

BMW och klockor

Sida 3 av 20
Bengt-Magnus W
Citizen Aqualand(the original)och en Storm.
Hmmm rolex vs. breitling grejen var roande tills "E21power" kom in med sitt arga brådmogna "jävlar väx upp"

Jag tycker jämförelsen med 80-tals MB var målande och träffande. Om jag sen håller med är en annan sak.
Breitling är ju ett taskigt försök till cockpit. Knappast clean...
Ny nice Fishbone och morfars gamla självuppdragande goldomatic från 40-talet...stilren, gammal och skitsnygg till skjorta :)
Mi
542
Micke R
328i -98
Omega Speedmaster Professional MARK II 1972 års modell.
Som wmb skrev, fungerar även på månen...

Mvh / Micke R
//Andy
Bengt-Magnus W>> Har du mer att kommentera om mitt inlägg så kan du väl maila mig det, andie5@spray.se

Är det inte lite barnsligt att skryta om sina klockor då?? Jag är 18, och jag och mina polare gör det inte iaf! Menmen..... ha det bra =)

//Andy
Rolex e för fattiglappar. Jag såg i tidningen klockan som kostade 3,5 miljoner. Den första som beställde skulle få en Ferrari på köpet. Då kan man börja snacka.
exup92
Själv har jag en Sutton 17 Jewels från sent 50-tal.
Inköpt på antikvariat.
Väldigt ovanlig, dessutom grymt snabb! :o)
(fortar sig runt 15 minuter per dygn)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om jag hade en Touring så skulle jag värna om det svenska kulturarvet och skaffa en Moraklocka!

Mvh, Steaman
Bengt-Magnus W
No more comments, Andy.
Det är högst normalt att skryta om statusprylar.
Dessutom är detta ett forum och frågan var vad vi hade på handleden. Du har inte svarat så varför går du in på denna tråden???
Mi
542
Micke R
328i -98
För den som är intresserad av klockor och vill uppgradera sig kan jag rekommendera www.kaplans.se

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Omega Seamaster - en elegant och diskret klocka som inte väger 2 kg.
Kowalski
Bär själv Longines chronograph... hade inte haft ngt emot en Rolex Daytona Chronograph i stål...tyvärr går den knappt att få tag på...
Oj, oj, oj... Somliga verkar äga klockor som betingar ett högre värde än den bil de äger. känns som ett konstigt beteende då jag tror de flesta här vill ha en så fin bil som möjligt. Nog om det. Skall vi inte analysera BMW-ägarnas övriga livsstil också? Den som har finast boende och högst siffror i taxeringskalendern vinner! Skämt åsido, diskussionen var till en början rolig men har numera intagit en aningen barnslig karaktär.
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Var fick du det ifrån? Det är ingen här som har en klocka som kostar i närheten av vad bilen kostar.
Steaman> Om jag inte minns fel så tillverkades det första Rolex armbandsuret 1927. De tidigare utgavs under namnet Wilsdorf & Davis.
Breitling första armbandsur kom 1914. Men Breitling började redan 1884 med fickur. Vilket bore betyda att Breitling var 13år före med armbandsur. Bara ett litet inlägg.
Jag måste dock tillägga att det är ganska kul att läsa när en del blir upprörad över att folk "skryter". Gå inte in på tråden och läs då, så slipper ni. Eller så är det så att ni är nyfikna : )

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Ha
64
Habbe
524 TD -84
Rolex Daytona 18k Two-Tone,fan så mycket dyrare än bilen (firmabil i åkeriet) $7,450,00

Habbe
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Ingo>> jag konstaterade bara faktumet att den första Breitlingklockan tillverkades innan den första Rolexklockan vilket ju är uppenbart. Orsaken var det osakliga påståendet att Breitling skulle vara någon Rolexkopia.
Om Breitling hade varit någon kopia av Rolex så hade jag inte köpt min för 10 år sedan. Jag tycker ju inte om VULGO-klockor!

Mvh, Steaman
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Hade jag bara varit ordentligt tät så hade jag haft en mängd olika klockor. Kan inte hjälpa det, men jag tycker det är fetsnyggt med en ordentlig klocka på handleden.
Nu har jag en Certina DS och en "Breitling original copy".

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Viss personer är prylgalna vissa är det inte.

Jag tycker inte om den svenska "jantelagen" / "avundsjukan" what ever. Jag menar, det finns folk som det är orättvist när man blir anklagad som både dåre och "snobb" när man köper en bmw 325 för att man ska pendla och träffa sin tjej som bor 20 mil bort och man inte vill åka buss. Att man ska behöva försvara sig för att man köper en ericsson t68 när man redan har en bra fungerande t28, att man har en omega klocka på vristen osv osv.

Det absolut sjukaste är när någon köper en bmw 540 touring från 93 och folk börjar snacka som fan. Men när grannen köper en splirrans ny volvo v70 cross country så är det ingen som reagerar. Det märks att volvo har en bit upp till bmw status.

Kanske var lite off topic men hade just en mycket hetsig diskussion med en person som hade lite konstiga åsikter..

Visa användare
472
w9816
D7 -??
Angående prylgalenhet och avundsjuka, visst får man höra ibland när man kommer med nån ny pryl att "det märks ju var det finns pengar..." men vad fan, pengarna ska ju rulla och jag älskar roliga (och fina ) grejer! I hlockväg har jag f ö en Tissot, som dock används mycket litet, det finns ju klocka på mobilen, och på tal om den skulle jag vilja ha en ny sån nu. Nokia 8310, har någon några erfarenheter?

Konsumera mera!
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Säger bara Ericsson T68........
256 färger med mera.
man kan också köpa en kamera till den och skicka bilderna som E-mail.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hehe..."Breitling original copy"...den va bra!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.