AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
68.096

BMW och klockor

Sida 2 av 20
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
OMEGA Constellation Guld/stål. Ska dock köpa en Patek Philippe Nautilus.

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Kolla inlägget från "Steaman" :
"Rolex påminner om 80-tals Mercedes"

Den kommentaren är i klass med "jag gillar ej M5,därför kör jag en hottad 518".......

===========
V8-power
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
bmw-matte.
Jag står för min högst personliga åsikt. Har du någon åsikt eller kommenterar du bara andras?

Mvh, Steaman
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Gör som Bond använder Omega seamaster
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Submariner
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Spelar ingen roll bara den går rätt.Har 4 snygga klockor att byta med pga sysselsättning alla går rätt.
Måste man inte ha Björn borg kalsonger också eller
armanikostym eller nått annat som är helt oviktigt för ett gediget bilintresse???
(Bara servicen på en äkta rolex kostar 1600kr
en kollega beklagade sig när den sackade så han höll på att missa tåget)
Bättre att köpa riktiga däck eller nåt annat till bilen.

Hasso
gu
55
gullarp
330iA Touring -01
Använder till vardags klocka märkt Sang. Inköppt på rea hos Claes Ohlsson för 69 kr. Stod ivalet och kvalet om jag skulle kasta klockan eller köpa nytt batteri när den stannade. Eftersom klockan går väldigt nogrant så blev det ett batteri för halva klockans inköpspris. Har inget emot Rolex och andra klockor bara dom visar rätt tid
Steaman

Jag har skrivit ett inlägg här redan - En RADO !
Men jag blev bara tvungen att kommentera ditt ohyggligt pubertetsaktiga inlägg om Rolex, som i klock-kretsarna fortfarande anses som det absolut mest exklusiva du kan bära.
Men jag håller med dig om att Breitling är en av de absolut finaste kopior av de klassiska Rolex uren !

===========
V8-power
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Rent kvalitetsmässigt är ju både Rolex och Breitling av mycket bra kvalitet, dock knappast det mest exklusiva du kan bära. Vad Steaman menade var kanske att (enligt hans åsikt) klockorna attraherade olika kundsegment precis som bilar gör. Att påstå att Breitling är kopia av Rolex är ungefär som att säga att BMW är kopia av Mercedes. Det är väl allmänt känt att Breitling maknadsför sig som det sportigare alternativet, medan Rolex marknadsför sig som det klassiskt lyxiga alternativet, vad man sedan har för smak är som bekant delad.
Ett forum är ju en fantastisk uppfinning som tillåter just dessa snabba växlingar beroende på författarens omedelbara intryck, humör etc. Tål man inte det förstår jag inte riktigt varför man besöker ett forum. Steamans inlägg var trots allt inget personangrepp utan kanske bara en allmän kommentar om varför han har en Breitling och inte en Rolex.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
bmw-matte, om vi skall tala om klockornas aristokrat så är det Patek Philippe som gäller. Ingo: Den står även på min önskelista!
Jag upprepar min högst personliga uppfattning att Rolex är en vulgo-klocka!
PS. bmw-matte: Du glömmer väl inte att släcka julgranen i bilen på 20-dag-knut!

Mvh, Steaman
Visst är det kul med forum !
Tonen är rå men hjärtlig....

Mitt uttalande om Breitling som kopia var mest "hets mot folkgrupp" ! ;-)

Jag funderar nästan att byta min Rado mot 4-5st guld Rolex, och matcha dem med ett BMW-guldemblem !!

===========
V8-power
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Eller varför inte en Rolex på kylaren istället för plastmärket...kan dock vara lite problem att få behålla den... :-)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Breitling - Instrument for proffessionals

bmw-matte: vadå original, det första Breitlingen tillverkades 24 år före den första Rolexen. Breitling har alltid fokuserat på kvalitetskronometrar till skillnad från Rolex som tillverkar smycken till nyrika.

Mvh, Steaman
Steaman
Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg !

===========
V8-power
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Rolex bygger ju sina egna urverk (220 delar)till skillnad från Breitling som köper färdiga ETA urverk o modifierar (Omega likaså).
Breitling började inte certifiera sin klockor förrän några år sen(kronometer testade av staten).
Har själv en Breitling men man ska nog inte snacka skit om Rolex som är ett kvalitets ur oavsett om man gillar dem eller inte.
Om man ska prata Kvalitets ur så platsar inte någon av dem egentligen.
Ta klockor som Jaeger le coultre,Phatek Phillipe,Vacheron Constantin,Girard-Perregaux,etc,etc
Men då tala vi klockor där vissa kostar mer än en ny fullmatad 745:a typ en mille o däröver.

A.T
//Andy
Har det någon betydelse, seriöst? Ni snackar som jävla fjortisar! Det märks ju att vissa här (Rolexägare) har sina klockor som en jävla stilgrej! Väx upp, det är en klocka som ska visa tiden för "dig"!!! Funkar lika bra om det står Rolex, Breitling eller Omega på den!!

Gott Nytt

*e21 POWER*

//Andy
sebbe_bmw
Har en Inex Titanium....

ganska nöjd med den..visar ju tiden i alla fall:)

Gott Nytt År
Sebbe
warbus
Har en Tissot, väldigt nöjd med den så länge den visar tiden och att det är ett repfritt safirglas!

LARS H
M3
82
M3CAB
E46 325ti '02
E46 M3CAB '01
E46 ALPINA B3 '00
Vem behöver klocka?

----------------------------------
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BMWklocka....

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.