|
Sida 18 av 20
|
|
|---|---|
Njuren |
"Reklam och TV får oss att ta jobb vi hatar så vi kan köpa skit vi inte behöver" |
| Rolex Explorer, är lika självklart som att köra BMW. Det är kvaitete som gör livet vär att leva. | |
| Rolex Explorer, är lika självklart som att köra BMW. Det är kvalite som gör livet värt att leva. | |
| Fossil Speedway | |
| Tag Heuer... ;-) | |
| Har SonyEricsson. | |
|
Använder också SonyEricsson. Mvh Mikael |
|
Njuren |
Jag använder också ericcson =) "the things you own end up owning you" |
|
Pulsar Sport 3502: Länk |
|
|
Breitling kopia ;) Reparerat den 3ggr hitintills(inköpt i Februari i år),tung klocka, slabbigt ihopbyggd,sprintar lossnat,glas gått sönder :)...köpt på Gran Canaria för 40Euro ;) Kunde inte låta bli,"fully automatic" + att man ser urverket "jobba" via glas både fram och bak på uret...Snyyyggt,men inte speciellt kräset m.a.o. ;) Inget saphirglas,inget rostfritt i armbandet,ingen vidare funktion på datumfunktionen,ingen höjdar precision på boetten(sned urtavla märkte jag senare),absolut inte vattentät("torkförsöket" när det kom in väta i den efter en hyfsat blöt fisketur slutade i krossat glas bak på denna klocka ;))...mm... Klockan fungerar dock,drar sig "bara" någon minut/vecka! He,he... Har också bl.a. en Casio i svartplast som bara går och går+en "personaltrainerklocka" också av märket Casio med en massa funktioner... :) Ska nog handla en "BMW-klocka" snart bara på "kul"...det måste man ju ha förr eller senare ;) Mvh Janne. |
|
|
Omega seamaster planet ocean, Timex i titan med kompass (den är grym och köptes i Polen) men favoriten är en Seiko divers watch kultdykarur som för mina tankar till Jacque Coustou (säkert felstavat) sol och hav, köptes begagnad och är min all time favorit! Har även en casio liggandes någonstans... Hur var det här då? |
|
| En Seiko Flightmaster Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Rolex, Breitling, Omega, mfl i all ära självklart, men gjorda i massupplaga. är det fortfarande ingen mer som har en Edition GTR Carbon från BMW M drivers club (upplaga 250 st). Med urtavla i kolfiber. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Azimuth Jagdbomber är en snygg pilotklocka, bär dock ingen klocka själv. | |
Njuren |
Ahab: Är din Planet Ocean med kronograf? Har du stållänk eller Läder? Om du har läder är det ok att bada med den? Mvh "the things you own end up owning you" |
|
Njuren! Jag har stållänk villket jag anser vara vackrast till den klockan och mest ekonomiskt att köpa den med ny för pålägget är inte så mycket som om du skall köpa det som lös del. Du kan bada med läderlänken, det är ju en dykarklocka ju! Tänk på att med stållänken blir klockan mindre bekväm att bära (tung!), det finns en gummi/siliconlänk som är riktigt snygg. Kostar 1600 som lös del. Hoppas det var till hjälp, det är en klocka med mycket pondus i sig själv och den går som en.......klocka! Det är ingen chronograph, den är både snygg och tjock så det räcker utan. Hur var det här då? |
|
|
Omega Seamaster från -61. Ärvd av min morfar som fick den ny av sin far i 40-års present. Lämnade in den på service när jag fick den, uppdragningsfunktionen fungerade ej, men nu fungerar den kanon! Används endast vid finare tillställningar. Annars använder jag inte klocka, finns ju överallt runtomkring en var man än är. |
|
|
Jag har klockor som lite sidointresse jämte bilar: Rolex Sea-Dweller 06 Omega Speedmaster Broad Arrow 04 (vita urtavlan) Omega Seamaster Chronodiver 00 (blå) Omega Seamaster Professional (aka Bond) 97 alla rullar med stållänk. |
|
|
Ja seadweller är grym! bara det att den är vattentät till 2000m djup!!!!!!Respekt!!! Undrar om ngn har utnyttjat det? Hur var det här då? |
|
|
Longines HydroConquest quartz 300 m. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.