AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
68.101

BMW och klockor

Sida 17 av 20
Har en Omega Seamaster från 1964. Mekaniskt självuppdragande. Diffar bara någon minut på en hel vecka, fantatiskt fin gammal klocka :-)
Min morfars far fick den som avskedsgåva då han pensionerades från Götaverken 1964, och jag fick den av min mor då morfar dog för ett antal år sedan. Jag är väldigt fäst vid den, men vill hellre använda den till vardags än att den bara blir liggande i en låda.

Mvh. /Kjell
Har en Tissot.

Pris: 4000kr
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
mbolo; Länk

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
Har blivit utsatt för upprivande klockhandling idag. Hade ett långt samtal med mamman om nack-/fördelen med att ha en sådan där mikroskopisk tjejklocka där man knappt ser vilken timme det är. (Och så undrar killar varför tjejer ofta är sena!?!?) Hon (mamman) tyckte att det var snyggt medan jag framhöll fördelarna att faktiskt kunna använda sin klocka som klocka.

Eftersom det var jag som skulle ha klockan så blev det en Casio G-Shock (herrmodell Länk ) så man ser ordentligt.
Visa användare
72
Kikki
740ia -93
Här är det klocklöst på armen, man har ju uhr på färddatorn och mobilen, det får räcka för mej :):):):);)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!!
marchiando
Jag funderar på en Epoch Datalarm, Snygg och stilren.

ST
20
ST
525i -89
Eterna Matic i guld...

Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Camel Trophy
M3
5
M3 Driver
M3-89
318 cab-04
X5 3.0 -04
ORIS williams F1 team chronograph
Breitling SuperOcean chronometre
Fortis spacematic automatic
Epoch Stockholm swedish racing team chronograph
BMW chronograph

Är vad jag har på armen , klockor som jag tycker passar ganska bra ihop med BMW

På inköpslistan finns Omega speedmaster, Tag Heuer Carrera
och en Sjöö Sandström , vem ver när ,men känslan av att bära en riktig klocka är precis samma känsla som att köra en riktig bil !!!!

Visa användare
126
Alucinor
Subaru Forester 2,5XT -06
En Diesel-klocka som jag beställde från USA ett år innan den kom till Sverige: Länk

Ska poängtera att jag dock kör bensinare... ;-)
M3 Driver:
håller helt med dig ang känslan ;)

IWC och Certina

sneglar på en panerai...
M3
5
M3 Driver
M3-89
318 cab-04
X5 3.0 -04
Härligt !

IWC , jo en vacker dag så kommer det att sitta en fliegerchronograph på
blinkersarmen .

Har för övrigt tillkommit en Sinn sportchronograph och en Omega Speedmaster till samlingen sedan jag skrev sist.

OBS ! Bara för Känslan

M3:
Pilotklockorna är fina, personligen så har jag lite svårt för den stållänken...
Speedmastern är en fin gammal klassiker har själv haft en!
Månklockan?
M3
5
M3 Driver
M3-89
318 cab-04
X5 3.0 -04
Nej , den gula "nu svär ja i kyrkan" Schumacher modellen från 90 talets slut ,

läcker speedmaster !

annorlunda, själv gillar jag nog mest original utan modifikationer ;)
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Bär ingen klocka alls sedan flera år - och jag hade ursprungligen lite svårt att se kopplingen till valet av bil. Sen slog det mig att det vore nog lite roligt att se en mer eller mindre allvarligt menad undersökning om eventuell korrelation mellan personlighet, åkdon och tidsvisare. Man kan ju bara undra över vad som skiljer och förenar ägare av gammal 240, Mazda 323F, rostig Citroen, Lada och de olika modellerna och årgångarna ur BMW's modellprogram som exempel när det gäller valet av tidsvisare.

Kanske kombinationen av otäck besinmacksklocka och Hyundai bara är en vilseledd illusion? Eller att Mercedes S-klassåkare väljer tunna, tunna guldklockor med namngravyr i boetten? Clas Ohlson-klockor, radhus och Volvo 945? Stadsjeepar och klockor utan visare, bara digitala siffror? Kanske de som åker automatväxlat föredrar mekaniska självuppdragande framför kvartsur? Kanske de som åker äldre Jaggor väljer klockor som går lite när de vill bara, för att matcha bilen? (nu var jag lite elak :) )

För att inte tala om priserna. Kanske de som kör Kia betalat mer för klockan än för bilen som regel? Tanken svindlar av alla fascinerande hypoteser! Vad tror ni?

Men för mig är ändå den verkliga lyxen att inte alls behöva veta vad klockan är.

Mvh Björn
Rätt intressanta hypoteser där balmgren, kanske något fördomsfulla dock =)
Men enligt lite statistik i tråden verkar det faktiskt som många Bmw ägare väljer breitling, varför?

Noterade också att det är flera som ställer sig oförstånde till varför man ska ha ett fint ur när det finns billigare att köpa på macken som förmodligen håller tiden bättre.
Jag antar också att dessa personer ständigt går i tankarna att byta ut sin bmw mot en toyota eftersom den bevisligen är både billigare och mer driftsäker.
Självklart så funkar ett japanskt quartzur förmodligen bäst men för min egen del är det ändå känslan jag är ute efter.
Ingen klocka på armen sedan 1988, däremot har jag klocka i köket, på väggen, på micron, på tv:n, på videon, på dvd:n, på mobilen, på datorn, på stereon, i bilen, på bilstereon etc etc, skulle jag missa vad klockan är så talar radion om det flera gånger om dagen samt även arbetskamrater; -Kl är nio, fika!! eller; -Kl. är 12, nu äter vi.

Guuu´va dryygt...
M3
5
M3 Driver
M3-89
318 cab-04
X5 3.0 -04
passa nu på att till Jul önska dig ett solur till trädgården , ifall du är där när du vill veta vad klockan är, eller är elgrillen kanske utrustad med ett
kombinerad digitalklocka / termometer..............................

Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Har en Omega Seamaster Professional Chronograph, mekaniskt självuppdragande verk som inte tappar många sek i månaden väldigt nöjd, funderar på kompletera med en Tag Heuer Monaco.

///Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.