AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
68.087

BMW och klockor

Sida 16 av 20
mackan325
Rz, bra val är den SS, TT eller guld?

mackan325
Grodan, du får nog läsa garantivillkoren till din sub en gång till ;-) ett år enl. konsumentköplagen som det mesta annat stämmer bättre överens med verkligenheten.

Biltok med..... du har så rätt, ang. IWC alltså.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
mackan325//

Rolex klockor har livstids garanti från Rolex worldwide oavsett vad det står på garantin här i sverige;) I mitt fall spelar det inget roll, min Rolex har jag köpt i Italien med Rolex livstids garanti;)

mackan325
Nej stämmer inte, jag har också en :-)
det är 1 års garanti men den gäller worldwide.

mackan325
min klocka är stål/guld med en svart pärlemo tavla, köpte min ny i sthlm fick dock vänta länge eftersom jag ville ha senaste modellen (2001) beställde och betalade 99 eller 00.

har dock haft helguld men den passar inte på min arm hehe

För er klock fantaster så kan ni höra av er om ni vill ha nått fint till superpriser, en av mina bästa vänner är en handlare ;)

mackan325
Rz, av villka märken?
mest Rolex men allt som är fint går att fixa till riktigt bra priser, endast nya i kartong med cert etc, så har du några önskemål så kan han fixa dom. bara att emaila mig tomme@biljarden.com

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
mackan325//

Jag har två:)) hur som helst så har jag fått den informationen, jag vet inte vad är reglerna i sverige, men tycker att det är konstig att det är bara ett år när Rolex gör klockor som ska fungera som "klockor". Jag lovar dig om din klocka går sönder ska du skriva till Rolex och då reparerar dom den åt dig kostnadsfritt oavsett vad du fått för garanti i Sverige.
min klocka har varit i Schweiz 2 gånger, dom ville ha betalt andra gången eftersom garantin har gått ut sa dom.
dom sa nått om att jag hade spelat golf eller dyligt med klockan vilket kan skaka om den ordentligt, mitt svar till dom: titta på er reklam, där spelar man golf med en daytona och ska en klocka för 100 kr klara lite golf men inte en som är 100 gånger dyrare? efter lite fax fram och tillbaka så lagade dom den gratis......

Har inte haft en klocka på handleden på 5 år. Finns klockor överallt nuförtiden, samt att mobilen i fickan brukar kunna hålla tiden rätt bra.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Rz//

Kugghjulen i klockan byter dom gratis om den går sönder, men jag vet inte om livstidsgarantin gäller en gång eller fler. I ditt fall måste det varit andra gången eller? Första gången är alltid gratis oavsett garantin.
dom gnällde för att det hade gått mer än 1 år sedan garantin började = garantin hade gått ut......... dom sa ingenting om att dom har livstids garanti etc. men vad vet jag........jag har ju bara haft dussintals fina klockor ;)

mackan325
Grodan, det finns ingen livstidsgaranti på någon del och de har dessutom kass goodwill. Hjul och lager byter man med serviceintervall på ett mekaniskt urverk.

Alla auktoriserade Rolex handlare har urmakare utbildade på fabriken i Geneve och dessutom är kalibern så simpel att vilken klåpare som helst från Borensberg fixar den med lätthet alltså ingen anledning att betala frakt till CH.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
mackan325//

Jag tappade klockan på golvet och kugghjulet gick av. Tog klockan först till en vanlig urmakare och denna sa att han vågar inte öppna och rota i den. Tog till en annan och ungefär samma svar där. Handen på hjärtat det är sanningen, så jag åkte med den till en rolex handlare i sthlm som ordnade det gratis.
Mr Jim
Breitling Chronomat -04 har jag, tycker Submarinerns design blivit för vanlig, övriga Rolex är för gubbiga 80-tals reliker undantaget Daytonan som är supersnygg !
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Undrar hur många i denna tråd som önsketänker?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
brukar köra med en gammal Moraklocka som min farfar byggde
:-)

Min bil
Länk
Breitling från Turkiet i sommras...300kr :)

///Schumi
Alla ni som nu lagt ner hela månadspengen ( och lite till..) på dyra klockor från det lilla alplandet och samtidigt gör er lustiga över t.ex Seikos "Toyota image" kanske borde kolla lite här: Länk och en Seiko tål (liksom en Toyota) en hel del stryk....: Länk

Behöver jag säga vad som sitter på min arm?? *S*

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Köpte min andra BMW klocka idag... gillar designen. :-)
60% rabatt var inte heller fel (Englunds Luleå, inkuranslager. kolla www.bmwcs.com/nord Länk.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.