|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
mickemuskörbus |
Simon 3) Var ett skämt. Borde kanske lagt till en smiley. Vad jag menade var att, visst är Sverige ett långt land, men det har diskuterats myckwet om att man hellre ringer varndra än hälsar på. Därav "kort körsträcka". 4) Men varför så mycket problem med just tyska bilar och inte svenska. Här igen, det har inte så mycket med landets km2 att göra som med andra anledningar. Tex, man har en körglad bil. Statistiska undersökningar tar ingen hänsyn till märka, utan ser till ett genomsnitt av allt. Å, denna sida handlar om en körglad bil, eller hur? Andra märken drar säkert ned genomsnittet. Kör oförsiktigt, komma fram är mindre viktigt. (än transportsträckan :-) ) |
|
1) Vad grundar sig denna överslagsberäkningen på, statistik, personliga erfarenheter, en höftning? En grov generallisering, 2) Annat än bruksbilar, cabbar, roadsters, entusiastfordorn, sportbilar, veteranfodorn osv. Bruksbilar tex Volvo V70, BMW 520, VW Passat osv. Jag jag skulle gärna köpa Schumachers ferrari om jag letade efter ferrari. 200.000 mer i värde enbart pga historiken! 4) Att skruvade mätare är vanligare i tyskland tror jag inte, däremot skruvas många bilar i export/importledet av ett enda skäl - pengar, precis som simon är inne på. Att kunskapen om import var låg hos gemeneman under 90 och början på 2000-talet gjorde att godtrogna/lättlurade/giriga/dumsnåla svenskar gjorde det mycket lukerativt att skruva mätare. Speciellt när utbudet var dåligt på begagnade 'premium-'bilar (audi, mercedes, bmw) och hand i hand höga priser. |
|
mickemuskörbus |
1) Ingen kommentar 2) Dina pengar är dina bekymmer 3) Om priset på "premium-bilar" är högre i Sverige, borde det vara mer attraktivt att skruva mätaren här. Med tanke på att utbudet av beg bilar är så mycket högre i Tyskland, så säger det sig självt att priset borde vara lägre. Så varför då skruva mätaren? Om genomsnittstysken kör mindre än vi, så tjänar det ju ingenting till. En genomsnittsbil, 10 år gammal, i Tyskland har gått 10 000 mil medans samma i Sveriga har gått 15 000. Dessutom är den billigare. Vad är problemet? "Lidl-syndromet" ? Kör fort, från ort till ort |
|
mickemuskörbus, länkar till mitt eget inlägg om snittkörsträckor. Länk /Simon |
|
|
1) Du faller hela ditt resonemang 3) Du slår ju själv huvudet på spiken "Om priset på "premium-bilar" är högre i Sverige, borde det vara mer attraktivt att skruva mätaren här." Det är HÄR bilarna skruvas inte i Tyskland. "Med tanke på att utbudet av beg bilar är så mycket högre i Tyskland, så säger det sig självt att priset borde vara lägre. Så varför då skruva mätaren? Om genomsnittstysken kör mindre än vi, så tjänar det ju ingenting till. En genomsnittsbil, 10 år gammal, i Tyskland har gått 10 000 mil medans samma i Sveriga har gått 15 000. Dessutom är den billigare. Vad är problemet?" Nu talar du emot dig själv och ditt första inlägg där du påstår att tyskarna kör 3000-3500 mil/år. Jag förstår inte ditt resonemang. Skulle man inte skriva mätaren för att bilarna är billiga i Tyskland? Problemet är väl att folk som skruvar mätarna inte köper bilar som rullat kort, utan snarare köper man en tjänstebil som rullat 15.000 mil på 2 år och skruvar tillbaka mätaren till 5000. På en ny bil så styr miltalet och utrustningsnivån prisbilden. Även att skruva en bil från 10.000 till 4.000 mil kan ge många tiotusen i vinst. |
|
Helga |
En enkel mall är: BMW är så mycket roligare att köra så lägg till 7-800 mil/år än sk. svenssonbilar typ Volvo, Saab, Opel. m.m.. Och de säljare som skruvar mätare här i sverige är till 90% icke Sven, Bengt, Patrik, Kalle eller Göran utan Achmed, Ivan eller Muhammed. Så sant som sagt!! Helga |
Helga |
Ovanstående inlägg kommer säkert som amen i kyrkan att raderas av webmaster...............lol Helga |
mickemuskörbus |
acey jag tror du diskuterar med dig själv. kolla dina egna motsägelser. en tjänstebil som rullat 15 000 på två år har inte servats av bmw. KÖP INTE FÖÖR GUUUUDS SKUUUUULLLL! skämt å sido jag går och lägger mig hej tänk vad det sprutar grus, när man kör lite bus |
|
Haha intressant inlägg helga. Måste delvis hålla med. men jag tror dom svneskar som skruvar mätaren gör det tyst och snyggt det är inget som kommer ut, invandrare brukar tala om för kusinen och vips hela förorten känner till det. Till antal är det nog lika många "sven-skruvade" som "achmed-skruvade" MVH // Harris |
|
stefannorr |
Helga> Kan tyvärr bara hålla me om man läser vissa annonser på bmw power o blocket,varför de är så är ju en annan sak,bilarna blir sålda tyvärr o höjer frekvensen av VISSA fel oerhört...men som sagt finns en hel del Svensson Dan m.m.som gör dito...de är därför ja brukar avsluta felsökningar va vissa fel med att ifrågasätta historik mil service m.m. |
| mckemuskörsbus: Är du full eller varför skulle den inte ha servats av bmw? | |
tvåtakt |
Du, Christian F ! Såldes din bil ny på Wölkes ? I så fall är det jätteskumt. Dom har väl aldrig sålt en enda BMW över huvud taget ? Dom sålde väl bara Rover en kort tid, eller? |
|
Tro inte på milen bara för att besiktningsprotokollen stämmer .Dom flesta som skruvar mätare gör det mellen besiktningarna och då är det ju kört! |
|
|
Men Bmw 7-serie typ 99- där sitter all info i nyckeln t o m mätarställningarne så där är det nog kört att fiffla!!!! |
|
| Mina föräldrar har haft en tokskruvad 7-serie -00, så det går att skruva dom också. | |
|
Jovisst går det men all info ligger i nyckel , så jag vet fan hur det går till |
|
|
Jag har hittat firmor i Tyskland som erbjuder sig att mätareskruva samtliga BMW E38, E39, E46, X5 och E65. Att ändra minnet i nyckeln och ljusmodulen är inga problem. E65:an kostade 1400€ att skruva, övriga mellan 150-250€. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.