|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Lyfter tråden, om jag fattat detta rätt ska jag, inom en snar framtid, kunna lämna in min E60 hos BMW-verkstaden för att få denna Ipod-adapter monterad? Spelar det någon roll vilket stereopaket man har? Har Logic 7 i min. Någon som vet mer? Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| Fick BMW:s ipodkabel igår, dock ej installerad i bilen ännu. | |
|
Kabeln är installerad, fungerar perfekt! (Sitter i en 325xi -02 med Businesstereo.) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Någon som vet vad det är för kontakt som sitter i handskfacket på min 525 ia touring -01. Ett litet plastlock som man för upp och under två hål som leder iväg med en kabel bakom handskfacket. Är sugen på ipod och undrar om detta kan vara något för cd-växlare eller dylikt? |
|
| Laddbar-ficklampa! | |
|
Se där ja! Då blir det ice link. Tack Olov67. |
|
danny69 |
Vilka funktioner ger BMW:s adapter? Samma som ice>Linken med ID3 m.m? |
|
Fick pris från BMW idag inkl montering: 3500kr... Nämnde att jag har navigation och enligt tidigare meddelanden så borde det inte gå då eller? Jag får nog ringa dem och kolla det en extra gång... |
|
|
Sörpan: Var köper man denna kabel och måste den installeras av BMW-verkstad? Sorry jag är helt förvirrad - tyckte att boods installation var skitsnygg, men hur blir resultatet med BMW kabeln? /casa in da house |
|
|
Jag har kollat lite i Gbg vad det skulle kosta att sätta in en Ice-Link på verkstad. Dyrast var Wölkes som ville ha drygt 3000:- Billigast var Kjells bilradiomontering som endast ville ha 500-700:-. Jag ska byta stereon på garanti hos Autosalongen i Grästorp och tänkte att det måste vara lätt att montera IceLinken när de ändå har ute radion men de ville ändå ha 1500:- |
|
|
Jag installerade det i min M3:a för en dryg vecka sedan. Jag är kostymnisse som inte kan något om bilar och mekanik, men jag monterade den på en knapp timme. Svårast var att lossa på fläktutblåset. I övrigt var det bara att tuta och köra. /Freppa |
|
|
Casa: Kabeln köps hos och installeras av en BMW-verkstad. Har för mig att brorsan betalade ca 2500 för kabeln inklusive installation. |
|
|
Nu har jag fått mitt Ice>Link-paket (30 timmar från beställning tills jag satt hemma i soffan med paketet!). Jag tänkte försöka montera iPoden i det lilla facket som finns i armstödet (hmm, måste kolla så att sladden räcker). Jag har ett sådant där tunnt armstöd som man kan fälla upp (328i M-sport Mj00). Är det någon som vet om man kan dra en sladd genom "gångjärnet" eller är det för trångt där? |
|
|
Jag monterade min Ice->Link i facket bredvid parkeringsbromsen (facket med rullock). Allt som allt tog det ca 30 minuter inklusive all demontering och montering. 3000:- för installationen låter närmast som ett rån. 1500:- också. Om du finns runt Göteborg så kan jag hjälpa dig alldeles gratis. :) |
|
| Sörpan: Var det svårt att installera eller fick man en bra beskrivning? | |
|
Jag har inget rullock på det facket och det är för det mesta fullt med massa bra grejjer. Däremot använder jag inte facket i armstödet så jag tänkte att det skulle passa fint. Dock är jag osäker på om sladden räcker dit (och om det går att dra den förbi gångjärnet). Kontakten på sladden är en 8-polig mini din och den enda fölängning som jag hittat är en printersladd från HP som går lös på drygt tusen spänn för 2 meter. Tack för erbjudandet om hjälp men med den fina beskrivning som bodin tillhandahåller så tror jag faktiskt att jag klarar det själv, annrs hör jag av mig. |
|
|
Oki, kom ihåg att ta bort batteriet ett tag när du monterat klart bara. Annars kommer inte bilen att hitta Ice-Linken. Det lurade mig ett tag när jag monterade min. Har du kollat på Elfa? De har nog lösa kontakter som kan passa att bygga en förlängning med. |
|
|
Tack för batteri-tipset, det har jag inte sett innan. Förmodligen hade jag hunnit bli tokig innan jag klurat ut det. Det finns kontakter på Elfa. Jag tror visserligen att det är lättare att förlänga i andra änden, eller att klippa av sladden och förlänga på det sättet om jag ändå måste bygga något eget. |
|
|
Basher: Eftersom brorsan lät BMW installera det så har jag ingen aning. Men BMW debiterade en timmes jobb. Kan tänka mig att den mesta tiden gick åt till att demontera och montera inredningen för att dra fram sladden till handskfacket. Själva installationen skulle nog till och med jag klara av... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Hur får man bort den läderpanel som sitter vid höger vad när man kör? Allstså den panelen som fattas på bilden Länk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.