|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Någon som beställt en ipod-adapter (för att koppla in den på bilstereon), eller vet hur leveranstiderna ser ut i Sverige? Hittade adaptern i Tyskland på länken nedan, och det går att beställa till Sverige men det verkar otroligt dyrt för en bit kabel... :( Länk | |
Robsarve |
Det är ju lite mer än en vanlig kabel, bland annat ett interface till i-bussen... Dension har ingen svensk återförsäljare för tillfället. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Nån som fått kabeln (den från www.ipodyourbmw.com) installerad? |
|
| jag har köpt en i US via min bror som kommer hem idag(12/8)... Efter helgen kan jag säkert berätta hur det gick att installera den. :-) $156 inkl tax kostade den | |
| Låter spännande.. lycka till och meddela hur den fungerar sedan :) | |
|
Varför funkar detta bara på modeller från -02 och framåt? Vad är skillnaden mot en motsvarande -01a? |
|
Robsarve |
Densions funkar till e39 och går fint att ta hem från t.ex tyskland. |
|
Hmm, fick problem med att plocka isär kontakten till stereon. när jag skulle montera ipod kitet. Har någon en bra idé om hur man plockar ut kablarna från ett AMP kontaktdon? om man inte har rätt verktyg för det.... |
|
|
Verktyget är P/N: 81 24 9 408 451 enligt Länk Mvh Björn Länk |
|
| Funkar/Passar kabeln till en buissness rds bandare som sitter i min E39 -96:a ?? är kanske ett alternativ att sätta in en växlare i handskfacket eller om det går en Ipod | |
|
toz: Du får nog titta på densions prylar istället. De har kablar till ipod och e39. Deras pryttlar verkar enligt flera inlägg jag läst vara bättre men något dyrare. www.dension.com Jag har ännu inte fått dit min adapter ännu. Jag saknade även en installtionsanvisning så jag hade lite problem med hur kablarna skulle kopplas in i befintlig stereo. Ser dock ut som att det skall vara straight forward enligt färgkoder....(hoppas jag). Om inte nån kan få tag på installations manualen till en 65 11 0 392 133 så jag ser om det stämmer. Jag hittade en manual till ....134 vilken är för Z4 mfl men den stämmer inte. Jag försökte få en från BMW Göteborg, men de kunde inte få fram den. |
|
|
Nu sitter den äntligen där !!! Jag lyckades inte få tag på något verktyg för att plocka isär min stereokontakt. däremot så lyckades jag pilla en del med en nål för att sedan dra ut kablarna från kontakten och det fungerade bra. Nu har jag testat lite och det fungerar bra. En enkel manöver förutom just då kontakten innan jag fick pillat isär den. Hade inte den krånglat och jag testat med nåltricket direkt så hade hela installationen tagit ca 30 min. /Thomas |
|
|
Låter nice.. några frågor.. slås Ipoden på med spänningen eller måste man manuellt slå igång den också, samt får Ipoden laddning från "ipodkabeln". Går kablen att beställa i Sverige? |
|
|
Är det någon som känner till pin-layouten på en Apple Ipod? Har ett par anslutningskablar över och tänkte testa att försöka integrera en av dem i bilen. I kabeln finns ju output och strömkälla så bara man vet vilken som går till vad så borde det ju inte vara något problem att sätta fast en ipod docka/sockel vid cigarrettuttaget på en e39 och bara trycka ner den så att den aktiveras när bilen är igång. |
|
|
mcbain: Den slås på med spänningen och den får laddning från kabeln också. Den ligger perfekt i handskfacket. Ipoden ställer sig i nån form av typ "sync" läge vid anslutning så du kan ändå inte se vilken låt som spelas. Om man slår av tändningen och startar bilen igen så fortsätter den spela där du stängde av bilen. Kabeln går inte att beställa i sverige men den borde kunna beställas från USA. |
|
|
Är inte säker på att jag hänger med men jag hittade Dension på Länk Ska jag lägga den i bagaget och ersätta CD växlaren med Ipod då? Jag har TV/NAV men jag tror inte jag har DSP. DSP är väl endast om man har ett större ljudpaket? Jag har endast standard ljudpaket (det står inte ens med i utrustningslistan). MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
Robsarve |
Ipoden kan du lägga var du vill. De finns tydligen i landet numera! www.densionsweden.se //ER |
|
Är de någon mer än jag som tycker 1700 spänn för en adapter är lite saftigt? De är o andra sidan grymt smidigt att kunna använda multiratten tillsammans med ipoden. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan, Kostar den inte ca 120 USD? /RS2 |
|
|
RS2: Nu kollade jag på den svenska sidan(som måste vara flång ny) : Länk Om den kostar 120 USD så lär det löna isg o beställa den från staterna. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
120 GBP skall det väl vara, inte USD? Är det så blir det inte billigare att skicka efter från utlandet. Vad jag undrar är om man helt enkelt kan plugga loss kablaget till CD-växlaren i skuffen och lägga iPoden i samma utrymme. Eftersom iPod-displayen inte visar någon information ändå när den är inkopplad med iCE>Link så finns väl ingen anledning att ha den synligt? Låter optimalt ur bekvämlighets- och säkerhetssynpunkt, även om handskfacket också funkar. Mvh /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.