|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
ZxD: Inte än tyvärr. Jag tänkte göra en i samband med min installation. den blir nog dock inte förrän i mitten feb. Men visst måste du ha fått med någon slags installationsanvisning? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har problem att få ur kabelhärvan ur huvudenheten men ska titta på det ikväll när jag har mer tid. Nix, bara det som står på Densions hemsida men det ska inte va några problem. Mvh, Robban |
|
|
På Densions hemsida finns installationsmanualer som räckte gott i mitt fall. Däremot står det inget där hur man ska demontera sin befintliga stereo. ZxD: titta på din nya kabel från Dension hur den ser ut. Den bör se precis likadan ut som den som sitter i bilen nu. Då kanske du kan lista ut hur den ska lossas. På min (E39) måste man lossa på en låsbygel som sitter i nederkant på kontakten. Man fäller den uppåt så lossnar kontakten. Jag vet inte om det är samma i E46 men det vore troligt. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
På den här bilden ser du tydligt att det sitter en hävarm/låsbygel på den övre kontakten. Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Jo ja vet men den vill inte komma ur, trångt som f*n bak i skuffen med. Ska riva ner allt ikväll så jag kommer åt lite bättre. Mvh, Robban |
|
|
Beställde Ipod-interface hos BMW häromdagen, 2024 kr inkl moms. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Antar att 2024:- bara var för kabeln? Vad kostar monteringen hos BMW, och hur lång tid tar det? |
|
danny69 |
Hur funkar BMW:s kabel? Ser man id3 på skrämen? Kan man browsa alla spellistor? |
|
Finns denna adapter till E39 med navigator? Kan man sätta iPod bak istället för CDväxlaren? Har för mig att jag hört om en sådan variant? MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
TCG: så här gjorde jag min montering med en ice>Link Plus. Det borde gå att sätta bmw:s adapter på ett liknande sätt om du vill ha den dold. Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Någon som har datum på när det kommer til E60 ??? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
För 2024 kr får man kabeln med tillbehör, monteringen ska ta en timme hos en BMW-verkstad. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
danny69 |
Så det blir en tusenlapp till då? Är det med eller utan moms? |
|
Beror alldeles på vilken verkstad du anlitar... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Priset är med moms. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Fick precis ett mail tillbaka från en kille på Dension som skrev att deras nuvarande kit skall fungera för E60. Kanske är bra om fler skickar mail för att se om man får samma svar. Mvh D |
|
| Sugen på att skaffa en iPod och tillbehör till min bil. Men vilken lösning skall man välja? BMW's egna eller ice-link? Erfarenheter, priser mm? Ice-linken har jag läst en del om här och folk verkar nöjda men hur är det med BMW's egna? | |
danny69 |
Jag röstar på ice-Linken. Billigare och vad jag kan se bättre. |
|
Har inte fått BMW:s kabel levererad ännu, och man undrar när det blir när man läser det här: Länk "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Sim: Jag fick följande svar från Dension på frågan om det finns till E61; Hej Christian Dension håller på att utveckla en adapter för BMW:S nyare optiska stereoenheter. Desvärre kommer priset kanske bli över det till E39. Vi har ej fått ett datum än när dessa adapters släpps. //Daniel Överfjord Dension Sweden /Christian Snart 535dAT -05 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.