|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Wendtan, Sorry, jag trodde du menade priset på BMWs iPod adapter. Vänta med Dension adaptern om du är intresserad då det kommer en ny version snart. /RS2 |
|
|
Janne, Du är beroende av iPod reglagen med Dension adaptern då du bara kan ändra volym och hoppa spår ifrån ratten men inte ändra spellistor mm som med BMW adaptern. De har sina plus och minus båda två. Men om man har en äldre radio enhet, CD växlare eller Navigator så är Dension det enda alternativet idag. /RS2 |
|
|
Jag skall snart (håller tummarna) köpa en E46 330i sedan med stora navi paketet (16:9), cd-spelare och HK högtalarna. Eftersom det inte verkar som om orginal adaptern fungerar så undrar jag om nån vet om Dension's variant gör det på denna? Är det nåt jag bör tänka på vid bilbeställningen? Är "förberedelse för CD-växlare i-Bus" en bra idé för eventuell iPod koppling? (600:-) |
|
Robsarve |
Den skall funka. Är de stora paketen fortfarande lika usla som på min e39? Det är ju fortfarande gamla "Nokia" (numera Harman Automotive) som gör dem... |
|
Hej Robsarve - menar du att BMW's iPod kontakt bör funka på den stereon? Det stårju på ipodyourbmw.com att "Not available for vehicles equipped with navigation system"? Angående "förberedelse för CD-växlare i-Bus" är det bara att man drar en kabel till bagageutrymmet eller? Ingången måste ju finnas där fram hur som helst tycker jag? I mitt tycke så funkar H/K systemet väldigt bra för ett fabriksmonterat system. Nu har jag ju bara provkört bilen ett par gånger, så en ägare kanske har mer erfarenheter. /bfg |
|
performa |
Min erfarenhet av stora HK-systemet i min E46 330i Touring är inte bra. Klangkontrollen medförde ingen ljudförändring eller förbättring alls! bad att få det kollat på senaste servicen men det är fortfarande ingen skillnad! En vän till mig som jobbar med ljud uttryckte det så här: "Kanske märker man någon skilland om man mäter upp det..." Nej, bedrövad över ljudkvalitén är jag. Känns som man glömde att jobba med ljudet när man byggde bilarna och slängde in ngt som låg på hyllan. Tips på förändringar tas gärna emot. Har letat men blir bara alldeles förvirrad eftersom jag inte är ljud-i-bilar-byggar-proffs... hilsen, P-A |
| nån som vet varför BMW kittet inte passar på en E46 med Navi? | |
Robsarve |
Jag menade att Densions skall funka med det systemet. Men jag har ingen egen erfarenhet, så varför inte fråga pojkarna på densionsweden? Steg 1: Byta framhögtalarna: e46 är ju begåvad med 6" i dörrarna, finns adapter att köpa till 5,25", så man kan använda ett standardelement, eller om man är händig och kan leva med att plåten där inne inte är helt orginal så kan man klämma i en 6,5" Steg 2a: Om man är nöjd med draget ur framsystemet, lägg då till en aktiv baslåda. Eftersom du har en kombi funkar det utmärkt, de som har sedaner får vackert öppna upp skudluckshålet och leva med något högre vägljud. Steg 2b: Om du vill ha lite mer av allt, skaffa ett fyrakanalsslutsteg och en vanlig baslåda. (Pris för 1+2b från 6 papp och uppåt.) Om man har navigation så har jag ett annat förslag, vi (Phoenix Gold) har en liten komplett 5.1 förstärkare på programmet som spelar sockorna av orginalanläggningen. :-) Länk (Löjligt prisvärd i mitt tycke - har just satt i en i bilen...) |
| RS2>>> Vad innebär den nya versionen av dension adaptern? | |
|
ja, verkligen RS2 - vad har den nya versionen? (var snubblande nära att beställa en + en ipod) /bfg |
|
|
*bump* RS2 - spänningen är olidlig! ;-) /bfg |
|
|
Nån som vet om BMW/Apples adapter till Ipod går att beställa hos min lokala BMW-handlare numera? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
danny69 |
BMW kittet passar även 16:9 |
|
Sörpan: läs om ice>Link Plus istället. Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Helst vill jag ha BMW:s adapter, men om ice>Link Plus är lika bra så kan den vara ett alternativ. Fortfarande ingen som vet? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
danny69 |
ice>Link Plus är ju ljusår bättre. Har du missat all info i detta forum? |
|
Nej, det har jag inte, men jag är originalfreak... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ja nu är iceLink Plus lanserad så det var alltså det ni skulle vänta på. :-) Både BMW adaptern som tillverkas av Alpine och iceLink Plus har sina fördelar. BMW adaptern är idag av version 1.1 och nya iceLink Plus verkar ha en hel del barnsjukdomar. /RS2 |
|
|
Ringde BMW idag, adaptern finns inte i Sverige, men den går att beställa! "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
RS2: Var kan jag läsa om Icelink+ Barnsjukdommar? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.