|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Såg att den fina bilen Estorilmongo byggt var till salu! Nu finns chansen för de som inte har möjligheten att bygga själva att lägga vantarna på en "one of a kind" Z3. Länk | |
|
hur går det mid ditt bygge då? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
inte så kul för "de som inte har möjligheten att bygga själva" om nåt skulle rasa... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Hehe... ja den är sannerligen fet! =) Men jag skulle aldrig ha råd att ha kvar dem :) Men det är ett imponerande bygge! Finns det någon film med den kärran? =) Mvh Tobias |
|
|
Svebba: om det nu skulle rasa så är det inte kul vare sig man har eller inte har möjligheten att bygga själv. däremot så finns det inte nån anledning att något skulle rasa. Vi som följt bygget här på forumet vet hur seriöst det är och BMW motorer är otroligt slitstarka även om M kanske ligger mer på gränsen än vanliga sexor. Jag vågar mig på en gissning att bilen kommer att gå lika länge och drift säkert som vilken M motor som hälst. allt hänger på hur man hanterar maskinen. En M motor är byggt att klara konstant bankörning . Det Kimmo gjorde är att utnyttja motorns starka sidor. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Vore inte speciellt roligt att inte få igenom den på besiktningen heller! Helt klart undarbart snygg bil med underbara prestanda. Hade man bara kunnat slänga ut 450k på en leksak eller ha den stående vid ringen hade jag gjort det utan att blinka! | |
|
Z3c 4 ever! nä, men i regel så slits de mesta delarna bra mkt mer, sen vet ja inte om ja läste snabbt men hittade inget om att koppling var stärkt och kolvar e smidda å så, men det kanske är underförstått... och rasar sånt då kan det dra iväg med SEK om man inte kan fixa det själv (vilken jag inte kan...) en sak är ju iaf klar och det är att den nya ägaren kommer få roligt!! //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Kom igen nu, lätta på lädret ;) Priset är helt klart konkurrenskraftigt. Han får ju inte ens igen komponentkostnaden! Å tänk på alla långa garagetimmar under 2år som ni får gratis. Z3c 4 ever!>> Mitt bygge rullar på, i garaget alltså :) Jag har gjort en massa prylar på bilen i år som jag tänkte spara till nästa år, därför har det dragit ut på tiden. Iofs är det till 90% klart nu. |
|
| varför bygga ock lägga ner så mycket tid om den ändå ska säljas? | |
|
Skaparglädje ;) BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Npe: Kul att du skrev en liten tråd om bilen min...! Nu när man fått allt o lira som det ska så känns det lite som man vill ut på nya utmaningar... Hur går det med din bil? När kan man träffas då o kika lite på varandras..? (Om man har den kvar) Tror din kommer att bli en riktig dräpare... Hur mycket effekt blir det i din Puffra??? Jag e faktiskt inte helt säker på att jag vill söja min, men får man någorlunda bra betalt så... Annars blir den kvar med lite nytt i vinter!!! Vill passa på och tacka er alla som gett härliga kommentarer om bygget, det har hjälpt vid de tillfällen man tappat sugen på bygget... Man gör faktiskt det ibland. Tack!!! Mvh Kimmo! |
|
|
Hallå! Visst är det så att man alltid blir sugen på något nytt. Jag är redan sugen på att mecka med min "nya" motor även om jag har förbjudit mig själv, för att bli färdig med Z3´an. (Har lik förb...at tjuvstartat lite ;) ) Det värsta är ju att man tappar sugen då och då. Själv gjorde jag ett väldigt meckaryck när bilen skulle vara med på mässa i Maj. Det tog tyvärr musten ur mig lite. Eftersom det var en månad med vanliga jobbet 7-19 och sedan fyra timmars meck (helgerna, morgon till kväll). Sov knappt under den perioden. Efter mässan var jag ganska less på det. Har egentligen först nu fått tillbaks orken att pilla med den. Det bästa är ju dock att jag är väldigt nära färdig. Svänghjul ligger dock fortfarande som ett 300x80mm alumec råämne på verkstadsgolvet. Så fort det blir färdigt ser jag vitsen med att stoppa i motorn i bilen. Vilket i sig görs på nolltid, eftersom alla fästen od. är klara. Ny huv måste tillverkas innan jag kan köra. Vilket är under kontroll nu, hoppas jag ;) Sedan skall all el kopplas vilket är sista stora aktiviteten innan jag kan provköra. Såfort den rullar för egen maskin, och jag kan sortera ut lite buggar, så får jag nog vara nöjd för detta år. Man får inse att allt inte hinns med. Jag behöver bla. riktiga drivaxlar och ny kardan för att ladda på allvar. Motorn gav ju 670hk/700Nm förra året, dock är ett antal prylar nya för iår. Måste ju ändå mappa för att anpassa för motor i bil, och justera för förändringarna. Så ev. om jag hinner, tar jag upp den på rullarna och mappar för Elf Turbo+ också. Så får vi väll se om det var åt det possitiva eller negativa hållet modifieringarna blev ;) |
|
|
Den bilen är verkligen fin! Vill nån bygga min Z4? Utan extra kostnad:)? |
|
|
bayrischemotor, Är du sugen på prylar till Z4:n så kontakta mig. Jag ska snart beställa lite kul saker från Kelleners till min. |
|
| Hobbe: Blir det inte ESS? | |
|
acey, Jag är lite tveksam, för samma summa pengar får jag så mycket mer skoj att skruva på från annat håll. Det handlar ju inte om att köra rakt fram snabbast alltid. Oftast är det roligast när det svänger. ESS får bli "stage2" så småningom ;) ESS-kompressorn ger Z4:n (3.0 L) ca 355hk och 0-100 km/h på ca 4.7 s . |
|
|
Hobbe: 4.7s ligger i klass med en superbil. Tror att inte ens framtida Z4M kommer matcha sån ax. (om det nu kommer en sån: mycket motsträviga uppgifter cirkulerar ju om saken) Och Z4an 231 orginalhästar kändes mer pigga än Z3:an ditto tyckte jag. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c4ever, Jag är van att köra med kompressor (MINI Cooper S Works), och saknar vinandet från denna lilla mekaniska pryl, men driftsäkerhet och framtida besiktning är små orosmoln på kompressorhimlen. Du som har en "något" äldre Z, vilka erfarenheter har du av driftsäkerheten (värmeutveckling och oljekonsumption), och besiktning ? |
|
|
Fan, man blir riktigt sugen på kompressor av allt läsande... Fårväl ta mig en funderare :) Någon som vet exakt pris på en kompressor från ESS till M3 E46? MVH / Jacob |
|
|
Jacob M3, Varför inte titta på deras hemsida ? Länk |
|
|
Hobbe Z4: För att det inte finns någon prisuppgift till min bil där! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.