|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jag måste varigt förvirrad, hjärn död och inte medveten om verkligheten alla gånger jag lyckats utan att behöva må dåligt då jag parkerar. Dvs imo så funkar det skit bra. | |
|
Jepp, så är det nog! ;P - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Om man säger såhär. Om ni tycker att bilen inte drar på tillräckligt med ställ på vintern utan aga diffning så kan ni mycket väl få åka era agadiffade bilar som vill gå brett konstant. Att prata om skit bakom ratten var nog det löjligaste jag hört i denna tråden iallafall. Är väll ingen som sagt att det inte går att köra eller? Men man kanske vill ha en lättkörd bil då och då. inte så kul att åka AGA-diffat när det är _riktigt_ halt ute och det enda man vill är att komma till affären och handla lite mat. Har fått kast på motorvägen många gånger och risken är betydligt mycket högre med AGA-Diffad bakaxel. Har man en vanlig omoddad bakaxel så är det oftast bara att koppla ur och styra med så löser sig situationen. Med agadiffat är det inte riktigt lika lätt. Det handlar inte om att inte kunna hantera bilen, det handlar om att försöka göra sin körning så enkel som möjligt. Kan man inte få bilen på brehas på vintern utan att svetsa bakaxeln så kanske du borde investera i lite mer pulver under huven istället för då är det något som verkligen inte står rätt till. Jag skulle ha satsat på en lamelldiffad om det var en bil värd att kosta på lite utrustning och inte bara en bil gjord föratt plåga under vinterns gång. För det går, om man vill att köra AGA-Diffat. Smaken är som baken. |
|
| Amplify: Tror du missade den lilla ironin som fanns dold där, samt att det var även en fråga --> läsa: (?) | |
| jag såg iaf ingen ironi i det hela :|. Men du vet nog bättre eftersom det var du som skrev det. Jag tog det som en ledande fråga iaf. | |
|
Christian: Jag kör svetsdiffat på min 325, funkar men är otrevligt vid parkering. Jag skulel aldrig byta bort den svetsade diffen mot en diff som inte har broms. Om du åker till Karlstad någon dag och jag någonsin får tillbaka min databox så kan du få ta en repa om det duger med flug-turbo :) |
|
|
Amplify: Jag som ut tryckte mig klumpigt kanske. Nåja, det är historia. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.