|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad skall jag begära för att få sålt bilen? 3000 mil, I stort sett allt utom navi. Vanliga skinn stolar med värme och minne. Är det bättre om jag köper en hardtopp till den och säljer bilen med den? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! har du en länk till annonsen? då är det lättare att bilda sig en uppfattning. tror generellt att det är fel sommar för cab. jag var ner i tyskland precis, och där är cabbarna svindyra. sedan har de 33 grader varmt också! kanske exportera tillbaks den? annars skulle jag sitta lugnt och vänta tills rätt köpare hörde av sig, det finns ju sämre bilar att bli stående med. tänk om det vore en 945:a eller (hemska tanke) en merca.... mvh Johan |
|
Länk Här är den. Jag har faktiskt funderat på att exportera tillbaka den. Kanske ta en billigare bil i byte hos en handlare. Men tror du att det kan löna sig? |
|
|
Fråga mig inte varför (vädret?) men verkar som om 330 cabbar varit svårsålda den här sommaren? Finns en annan mycket fin här Länk för 255.000 + prut. Finns en annan som är lite klent utrustad bla utan AC för 239.000 som också har varit ute på annons relativt länge. Jag tror inte den blir speciellt mycket mer lättsåld av en sänkning av priset på 10' faktiskt. Det är bara att vänta eller sänka priset rejält vilket kanske inte är så roligt. |
|
| Dom borde iallafall inte kosta mindre än coupén=) | |
| Nej :) | |
|
Tror inte att du tjänar på att köpa till en hardtop om du inte får tag på en i rätt färg och riktigt billigt (typ under halva priset mot ny). |
|
|
Jag tror du får sänka priset ganska rejält om du vill ha sålt den i år. Nu är snart semestern slut och många vill sälja och få vill köpa cabbar just nu. Vill du få ut maximalt är det nog bara att vänta till nästa vår. |
|
| Har sänkt den till 260.000:- och nu börjar det vara många som är intresserade! | |
vet inte var du annonserar den, men den verkar inte vara med på blocket? men i ärlighetens namn finns det ganska mycket mer utrustning att stoppa i den. sedan är det kört att sälja bil på sommaren, du får nog vänta till mitten på augusti innan det är normal fart igen. bara att vänta och se! tycker du borde få 260' för den, men marknaden är vrickad. själv gav jag upp att importera cabbar för flera år sedan när jag jämförde prisbilden. lika med dieslar, bara för det köpte jag en förra veckan.... lycka till! mvh Johan |
|
Johan: Borde det inte vara läge att importera Z4or, eller åtminstånde när det var säsong. Kan skilja upp emot 40-100.000 beroende på modell. Dock vet man inte vad dom går för exakt här men även bmw.de har välutrustade Z4or för kring och tom under 300.000 medans det riktpriset i Sverige verkar vara 350.000+? Kanske är lite taskigt läge att kränga cabar/roadsters en sommar som denna och när hösten närmar sig med stormsteg. |
|
|
Jag tycker att den är rätt välutrustad. Den saknar Navi & Xenon. Att det saknar stepronic tycker jag är en fördel på 3 serien. (skulle inte importerat den om den haft steptronic) Jag har nu lämnat den på en bilfirma som tror sig sälja den för 289.000:- Nu får jag avvakta och se. Annars borde man väl få minst 260.000 i Mars när folk börjar hugga på cabbar? |
|
jo, Z4 börjar bli intressant att ta in. men inte för att tjäna pengar, utan i så fall för att köpa en välutrustad vil något billigare än i Sverige. Om jag hade haft mer pengar löst hade jag köpt en 3,0:a förra veckan, men X5:an tar upp för mycket av bilkontot.... LME; telefon, steptronic, sportstolar, RDC, navi/TV, hardtop, sportpaket, xenon för att nämna de viktigaste. Men visst är den välutrustad, det är bara jag som är lite allergisk mot benämningen "fullutrustad". Många tycker tex en 523:a med klimator är "fullutrustad"... Jag vet ärligt talat inte, den borde gå iväg redan till hösten. I vår är den plötsligt ett år äldre, eller 25% äldre. Det påverkar priset mer än man kanske vill tro. Motsvarande coupé är väl redan nu nere i drygt 200' på 3000 mil, och påslaget för cabb minskar ju äldre bilen blir. Fast jag tycker fortfarande att du ska få ut 260' i höst. Rent generellt tycker jag 3-serien är förvånadsvärt svårsåld, med tanke på hur bra bilen är. Är det prisbilden i Tyskland som gör dem till mindre bra importobjekt? Jag har faktiskt inte tagit hem en enda lättsåld E46:a! Och nu har jag köpt en 320dT -01 bara för det, snacka om det ultimata marknadstestet.... Mvh Johan |
|
Jag la in den på blocket precis för 260.000:- Se hur det går. När jag tog in den i April hade jag köpare på bilen på 300.000:- Men jag kunde bara inte sälja den=) Jag gav själv mer än 260.000 för den i Tyskland. men men, man har ju haft en 330 Cabbe i sommar. |
|
|
Johan: Ja det är intressant det där, jag vet inte riktigt hur facelifts påverkar (z4an får bla vita blinkers runt om och lite andra smågrejer från 05.2004 build). Men helt klart haltar priserna något i Sverige. Dock är det lite trist att köpa en nu om man inte har för avsikt att köra den året om. LME: Köp MINIsar och sälj vidare, jag gjorde vinst på min :) Tror inte det finns mer än ett par Cooper S till salu i landet vilket givetvis gör det till säljarens marknad. |
|
|
Har oxå slängt ut min på annons ett tag, massor med skambud. Ligger jag oxå på fel prisnivå? Länk Länk |
|
|
Jag vet inte hur mycket mervärdet är på en 330 vs 325 Du har 19" och sportstolar, men din har gått längre. |
|
|
Sportpaketet dessutom. Men det fanns en 330 cabbe till sjukt lågt pris, tror d va på blocket eller här. fast den saknade helskinn och ECC. Är det verkligen svårare att få sålt en Cabbe än coupe på sommar/vinter? Hur mycket tror ni cabben/coupen kommer rasa till nästa år? Kan väll inte vara många tusenlappar eller? Länk |
|
|
Sebbiis: Jag tror att man inte skall vänta in nästa år för att sälja en E46a. Just den här åldern gör att cabben, som Johan nämner, kommer närma sig coupen. Om jag hade en cab som jag inte planerar att behålla hade jag försökt sälja den nu och inte nästa år. Nästa år blir bilen ett helt år äldre den 1 januari 2005 och det kommer påverka priset mer än du tror. Skiljer priset bara 5-10.000 tror jag fler köper en 330 cab än en 325. Även om den är något mer utrustad. Caben jag länkar till i mitt första inlägg går för 250.000. Rikligt utrustad. Vore mitt val om jag shoppade cab. |
|
|
Utan ECC skulle jag inte köpt oavsett pris. Det ser fattigt ut med de "rattarna" =) Såg oxo den, silvrig 243.000:- tror jag det var. Att prisskillnaden skulle bli lägre ju äldre bilen blir är ju helt fel. 325 Coupé -93 ligger på ca 40.000 325 Cab -93 ligger på ca 90.000 |
|
|
acey: klart jag vill sälja nu och inte nästa år.. Men jag kan inte släppa bilen till vilket pris som helst, det pris jag satt vet jag är rimligt, inte nog med att den är milkollad, den är fullservad. Det finns lixom inget att anmärka på bilen utom kantskrapade fälgar tyvärr.. Kollar man på coupen så ligger dom över 200 med hyffsad utr, och som många säger cabben ligger 50.000:- över. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.