AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.705

Vilket Försäkrinsbolag rekommenderas?

Sida 1 av 2
So
17
Soul
520i-96
Har svårt att hitta ett försäkringsbolag. Helförsäkring eller Halv?
Min bil har rullat 13600mil. det betyder att jag inte får motor eller vagnskadeförsäkring.. hmmm
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Läns är nog billigst i landet, sen om de är bra vet jag inte. Även jag kör med Läns, hittils har jag inte behövt (ta i trä) ha med de och göra förutom att betala.Jag kanske ändar mig efter den dagen jag haft med de och göra.

------
Länk
Länk
So
17
Soul
520i-96
Man vet ju aldrig ;)
Du har rätt. Jag har fått den bästa premien ( 4777 /år för halvan) hittils.
Läns har varit mycket bra attt ha att göra med. Jag har haft inbrott en gång och blivit påkörd en gång, båda gångerna var de mycket hjälpsamma och fixade allt på ett suveränt sätt. Men kolla även Aktsam Länk de verkar ha bra priser om du uppfyller deras krav och så. Vet dock inget om hur bra de är att ha att göra med.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Soul//

4777/år halvförsäkring låter lite för mycket tycker jag, men det är också från fall till fall. Jag har över 10 skadefria år och betalar ca 6700:-/år i helförsäkring för min 323-99 och det tycker jag är bra.

Betalar ca 3800:-/år i halvförsäkring för 325:an. även det tycker jag är bra.

Jag tycker du borde få lite billigare ändå med tanke på att din 520 är klenare än båda mina bilar.

------
Länk
Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
På Folksams OK Bilförsäkring går det att komma ganska billigt undan i en del fall. Men man får fråga efter OK-försäkringen om man ringer till Folksam, det är inget de tipsar en om. Man ska också vara medlem i OK/Q8 men första gången jag tecknade OK-försäkring så fixade dem medlemskapet (gratis).
Även SalusAnsvar kan vara värt att kolla, hade min 525i där och gav 5200kr/år i helförsäkring, hos dessa slipper man också självrisk vid viltkollisioner vilket kan vara bra om man är mycket ute och kör i skogar och på landet, som här i Småland.

------
BMW CS #04839
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Som alltid när frågan om vilket försäkringsbolag som är billigast:

Kontakta SAMTLIGA försäkringsbolag och begär in offert!

Det är många parametrar som påverkar premien (bil, motorstorlek, årsmodell, ålder på ägare, kön på ägare, boendeform (villa eller lägenhet) , parkeringsplats eller garage, gatuadress, ort, körsträcka, försäkringsvillkor, andra försäkringar hos samma bolag etc..), vilket gör att bara för att grannen som har en "identisk bil" får bäst villkor hos bolag X, innebär INTE det med automatik att samma bolag är billigast för dig!

Dessutom brukar det ofta gå att "köpslå" om försäkringspremien numer...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
stefannorr
Jag betalar i Aktsam 12 x 404 i månaden=5280 per år helförsäkring.
Ni
68
Nirvana
dvs bmw
Dom sämsta försäkrings bolagen är nog If och TH! Nqwaaär du har fått skada/personskada
Visa användare
279
norda
540iA -93
läns är att rekommendera, det använder jag. mycket bra!!!

//norda
bustorp
www.originalforsakring.com

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
So
17
Soul
520i-96
Nu har jag försäkrat bilen hos Läns....
Vet ni vad, jag tycker att det är jävligt bra att vi har sådan disskution... Tackar alla så hjärtligt!
På tal om Aktsam, jag fick veta att de inte försäkrar importbilar.
la
8
lalo
525i-93
Jag har en 93 525i son är halv försäkrad.
Jag betalade 5350:/år till länsförsäkring.
Idag betalar jag 3325:/år till Motormännen försäkringar. Inkluderat i priset är medlems avgift med väghjälp.Man kan få pris upgift direkt på nätet.

Kolla salusansvar, motormännen och sockenbolagen också!

/Simon
la
8
lalo
525i-93
Simon,
Vad menas med salusansvar och sokenbolaget??

Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Soul, varför skulle du inte få vagnskadeförsäkring på din bil?

So
17
Soul
520i-96
För att min bil är äldre än sex år (har gått mer än 10 tusen mil)
Visst, kan man teckna en helförsäkring dock utan vagnförsäkring.

So
17
Soul
520i-96
Lalo,
Det med Motormännen försäkringar är intressant! Undrar bara om du har privatimporterad bil.
Ohhh, Jag har inte skrivit under avtalet än. Vad tycker du, går det att, i fall en bättre premie hos Motormännen försäkringar, byta min nuvarande mot Motormännens???

Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Hmm skumt, har aldrig hört att vagnskadeförs. är milrelaterad.
Kul om du krockar och det är ditt fel då får du inte en krona i ersättning.
Skillnad om det var maskinförs., den brukar vara år/milrelaterad.

la
8
lalo
525i-93
Soul,
Min bil är också privat importerad. Det var ingen problem. Men kolla på motormännens hemsida och du far informationen direkt på internet. Min son(27 år) skulle betalla ca 1100:- till Folksam, han betallar nu ca 5000:-. www.motormännen.se
lalo

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Vagnskada ingår i helförs. däremot är maskinskada milbegränsad till oftast 10 tusen mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.