AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
12.257

Trimma BMW 328 (E36)??

Sida 1 av 2
Går i tankarna att köpa en BMW 328, E36. Funderar nu självklart även lite hur de är att trimma, någon som har erfarenhet, tips?
Har iofs förstått att det går original ganska hyffsat ändå, runt 7sek. Men skulle gärna vilja komma ner mot 6 eller under

Badboy_79
Hej adde jag har en 328 coupe och den måste jag säga att den går hyfsat och jag lovar att det e då inga 193 hästar i den det ligger nog snarare runt 200 orginal sen har jag chippat bilen bytt avgassystem och luft filter jag har inte bänkat den än så jag vet inte ricktigt hur mycket hk den ger ut men bra går den
funderar på en kompressor också men det e inge kul när det brakar man vet ju aldrig. för övrigt så kommer ni att kunna se min bil på kommande träffar i sommar typ vallåkra å liknande jag kommer att stå i car fashions monter.....har byggt om bilen helt..mvh Andreas

Andreas
Hejsan Andreaz.

Du kan ju alltid plocka på ett kompressorkit på din bil och då får du vid 0.45 bar 280hk och 380nm.

Eller en Turbo sats 265hk och 395nm vid 3700 varv.

Allt har ju sitt pris?

Mvh sunken
Kikade på GIK Turbo, de skulle ha ca 46-loppor för ett turbo kit, känns inte som jag vill lägga ut det.
Kompressor, vad kostar det?

/andreaz@swipnet.se
Det kostar ca 15000DM och är inte heller speciellt billigt men det ger resultat det vet jag.
Turbo kittet ligger på ca 55000kr.
pjotor
Försök få tag på 325ans insugningsrör, vet inte vad dem
kostar men ska ge runt 20hk.
redbull
motor nord har ju ett dr schrick insugningsrör annars..
åkte med en polare i hans 328a med schrick rör fruktansvärt drag över 45oo rpm
men smakar det så kostar det 8995:-

you are in my mirror
pjotor
Du kan ju leta på skrotar och försöka hitta en 325a motor (m50), sen om du får köpa endast insugningsrör är jag inte så säker på. 8995kr var ju kanske i saftigaste laget.
hellonasty
Badboy
Du har inga bilder på bilen din?

Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Ett insugningsrör ifrån en 325 kostar ca 2000 kronor... Det var det jag gav i alla fall.
Men vad resultatet blir vet jag inte ännu..
Men en mappning luftfilter och det Hamann system som sitter på skall det nog kunna bli bra...
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Har 325 större insugsrör än 328? Varför då? 328 är har ju en större motor. Konstigt.

Min skrothög: Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
tror att 328 är strypt

-----------------------
Min E30:
Länk
rax
Länk
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Har ett 325 M-50 insug till salu 1500kr

Jag har en oanvänd Dr Schrick trimkam (insug) att sälja JÄTTE billigt, vet en som kan fixa en avgas kam också till ett hyfsat pris, maila m5patrik@hotmail.com om du är intresserad.

Mvh
Patrik
vänta, förklara det där med M52 vs M50 och att 2.8 insug är strypt, tack

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Z3c 4 ever: Du kanske inte har reagerat på att det endast skiljer 1 hk 192/193hk mellan 2,5:an och 2,8 an.
(plus vridmoment) men det har säkert att göra med ngn form av skatteregler för bilar över 200hk.
Så 2,8:an är begränsad med betydligt mindre insug än 2,5:an. Den senare passar dock tydligen på 2,8:an och då får man en starkare motor.
2,8:an har ju faktiskt 12% större cylindervolym och borde därmed utan problem kunna leverera 12% mer effekt. (c:a 21-22hk.)
Du kan inte använda M50 insug på din Z3a för du har dubbelvanos M52-TU.

Andreaz. Kolla på kompresor priser på www.esstuning.com
Till M52 an är det runt 40000. men det är lite norsk logik på varför just USD ska vara så mycket billigare...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
hellonasty
Jag har hört att ESS kompressorkit till E36:an inte går att vägbesiktiga...detta får bara inte vara sant...

Övrigt...ett M3:an extraktorgrenrör ska tydligen passa på 328:ans motor men inte på katalysatorn...
Kan man få det att funka borde det väl ge lite det också...jag vill gärna ha runt 230-240 hk i min 328.

Österlund motor har ett kitt med, chip,filter avgassystem och insprutnins modefiering coh ska ge ca: 232HK pris:12 400.

Kompisen kör med det kittet+325:ans insugsrör och supersprint med grenrör å kattersättning.
Måste säga att den går riktigt bra!!!

God Jul och Gott Nytt År.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.