|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW- älskare när jag var i Tyskland förra veckan läste jag om en ny BMW. Den skulle hetta 332 is och ha en 325 hk turbo motor! (blev väldigt förvånad) Någon som vet något mer om den? | |
|
den ska komma till hösten stod även i teknikens värld helgonet |
|
|
vadå är det en bil som BMW bygger och kommer säljas eller är det nån bilbyggare??? B-M-W |
|
|
en turbo??? sugmotor tack MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
Enligt EVO kommer modellen att heta 330ti, spännande modell!! /Anders |
|
|
Ja ni ser ju, turbo för BMW till slut :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran_: tur att den fortfarande är rätthjulsdriven va? MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
Bara en återgång till tiden med 745i och 2002 turbo :) eller för att hänga med Volvo och Audi effektmäsigt utan för tunga motorer. /Anders |
|
|
Är detta seriöst?? Turbo i en BMW...suck..då kan man ju lika gärna byta bilmärke då...suck.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| äntligen turbo i en ny Bmw | |
|
Jag tror det när jag ser det ;-) Tro inte på allt som skrivs i tidningar! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Hoppas du har rätt Kalle! :-) Som du säger...tidningar skriver ju mest en massa svammel för att sälja tidningar En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Harris: Tur? Ja RWD är bra, gillar inte heller FWD så mycket. Men nu handlade det om turbons vara eller icke vara, inte om vilken drivning bilen hade. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran_: Det är alltid kul och höra vad folk från den andra sidan har och säga även om just detta var lite off topic. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
Tror inte en tidning som teknikens värld skulle skriva en massa saker som inte va sant,skulle ju inte hålla... Men de har ju vart en del snack om att bmw ska komma me en turbo,men bara när |
|
|
Harris: Från den andra sidan? Herregud, ser inte problemet. Jag skrev bara "Ja ni ser ju, turbo för BMW till slut :)" Observera smilgubben Harris. Förstår inte varför du ska dra upp RWD vs. FWD, tagga ner. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Är det inte batra dieseln som får turbo, så tror jag.... AJN..... hänga med volvo effektmässigt bmw har väl bilar från mitten av 80-talet som har lika mycket effekt som den värsta volvon från 2004 MOA-power |
|
|
Sluta gama om att bmw ska vara sugmotor, det är ju skitkul att de släpper en turbo modell.... Det är också på tiden, efter som Audi jobbar turbo, merca jobbar kompressor osv. Det gör att ni får mer hästar i era bilar utan att de dricker 3 liter milen. ! Jag tror stenhårt på den nya modellen! Va lite nytänkande nu grabbar, om vi ska hålla oss i toppen krävs det en smula förändringar!! Kör försiktigt =) - Cheers, Daniel |
|
|
mmmm för då kan man _byta_ turbon till nått mycket roligare o fortfarande besikta den ;) Even alcohol can bend the room... |
|
|
Bara för att audi och mercedes överladdar så måste bmw också göra det, låter inte som ett snut argument. Det är väl i så fall tvärtom man bör resonera? Dessutom är bmws motorer mycket bensinsnåla med tanke på den effekt man får. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
Finns en tråd där det handlar om att en 350 (dvs 5.7 liters V8) drar mindre soppa än en 4.4 liters V8 från BMW. Som jag sagt tidigare så behöver nog BMW överladda snart för att kunna hänga med prestandamässigt. Far hade en 520 12V, den var väldigt slö och drack mycket soppa. Anser inte att BMW är särskilt snåla. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.