AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.792

Nattligt race mot en Porsche...

Sida 1 av 2
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Var ute i M3:an igår kväll tillsammans med brorsan och ett par polare. Var på väg till Wheels & Wings i Varberg när vi stötte på en Porsche 944... Orkar inte skriva allt en gång till på svenska, så ni får ursäkta, men jag länkar till mitt inlägg på Bimmerforums. Trevlig läsning!

Länk

Kul var det! :D
Visst går dom bra Porscharna med såpass liten motor? :)

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Inte undra på att dagstidningarnas första sidor ibland pryds med "Ungdomar döda i trafikolycka"
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
bayerischemotor//

Varför har du en 330ci då?, du kunde väl skaffat dig en 316 om du är så anti-speed!

------
Länk
Länk
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
bayerischemotor: Vet du hur vägarna mellan Veddige och Varberg ser ut? De sista sträckorna (där racet utspelades) är tvåfiliga med nylagd asfalt och vajerräcken som avgränsar körriktningarna. Under racet var vägen helt fri från trafik. Duger inte det? Jag är övertygad om att det finns galenpannor i trafiken som förtjänar ditt gnäll mer än vad jag gör.
Icke anti speed.

Nåja, menade inget illa mot Elfrippo direkt. Om man läser t.ex om V70 som drar full fart genom ett befolkat område, är det smart?

Älskar höga hastigheter, men då på en tom motorväg mitt i natten, eller på autobahn.

330 är ingen raket.
Men, ber om ursäkt om jag var ospecifik, menade inte att hoppa på.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Okej, ingen fara. Snackar du om Volvo-huliganerna så förstår jag. I och för sig var det väl inget direkt farligt beteende, bara jävligt dålig stil.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Kanske skall tillägga att Volvon körde om precis innan man kommer in i Veddige, bara för att kunna ge oss ett finger och sedan svänga av inne i samhället, typ. Med andra ord raceade de inte genom samhället. 50-sträckor bör man respektera och det gjorde även de. :)
ok, jag missförstod kanske.

Fin bil förresten. Färgen är absolut den bästa på M3 e36
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Volvoidioter finns det för många av! :( Jag minns när jag hade min BiTurbo, då fick jag släp av en 960 (treliterssexan) med en tydligt mentalt instabil förare, barn i framsätet och tjej i baksätet. Vi var strax utanför Örebro, på en sträcka med tre rondeller. Inför varje rondell slog jag av rejält på farten, Volvoföraren såg sin chans att "ta in på mig" och bromsade i absolut sista ögonblicket/kastade sig in framför befintlig trafik i rondellerna.

Totalt livsfarligt!

Man tror/tycker att människor bör inse att de ska "ge upp" när man distansierar dem med typ hundra meter i sekunden ;o) mellan två rondeller, men somliga verkar tro att deras upplevda extraordinära föraregenskaper kan kompensera för alla sin bils tillkortakommanden... eller vad det nu är.

Inte heller är det gott att veta vad man ska ta sig för när man till slut, av någon slags omtanke för sin omvärld, låter Volvoskrället passera och tjejen i baksätet lipar, skrattar och pekar finger åt en... då, om någon gång, får man ge prov på självkontroll och ödmjukhet. Men fy faaaaaaaaaaaaaaan vad jag skulle ha velat ta sats en kilometer bakifrån och passerat skitvolvon i 290 km/h. :)

För att återgå till ordningen, så är Porsche 944 riktigt fina bilar! De kanske inte kan mäta sig med en M3 3.2 i alla lägen, men går bra gör de. Jag har allt funderat på en... :o)
"Volvoidioter finns det för många av!"

Ja vad säger man, vissa måste verkligen hata Volvo. Det skrivs nästan aldrig skit om några andra bilmärken än Volvo och Saab.. Det roligaste är att tråden inte ens handlar om Volvo hehe.

Mvh Per aka "Volvoidiot"

Fast`n Loud Turbo Proud.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
idioter kör alla bilmärken...

Hände en gång när jag racea mot en opel astra med min 320, vi närmar oss 200 sida vid sida, och han inser att han inte kan köra ifrån mej, gissa va f*nskape gör... Han börjar preja en, och det slutar med att man måste tvärtnita för att undvika att hamna till skogs, en touch i 200 är inget man vill uppleva så... kan int ens förstå hur man ens funderar på att göra något sånt, så idioter finns det överallt... =/
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Problemet är att med alla "prestandavolvo" som rullar på Svenska vägar, så är det oftast en sådan idioterna sitter i. Åk ut en sväng på "orten" runt någon av våra mellanstora Svenska städer (Västerås, Eskilstuna, Örebro, Linköping, Norrköping, etc.) och kika vad "ungdomarna" åker i, så förstår du vad jag menar.

Jag har en teori som inte lämpar sig för publicering här. Jag tror det är något speciellt med den Svenska landsbygden, Volvo, folket som bor där och banjospelande.

Whatever, skitsamma, idioti är inte bundet till ett bilmärke, så ej heller Volvo.
Skrik som en gris....
D-diddy
inte behövs det någon M3 för att rasta en 944... det gjorde jag med min 328,
944Turbon däremot får jag nog svettigt mot.

David.

"The unattainable is invariably attractive"
Eric_R:
deliverance kanske?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
944 Turbo är en kraftigt underskattad bil, men den är rätt ful om du frågar mig. Jag tror en M3:a får se sig slagen både på bana och rakt fram mot en chippad sådan.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
944 överhuvudtaget är nog en av världens mest underskattade bilar!
Kvaliteten på den sägs vara grymt bra. Det är väl 911:ans förtjänst att 944 blivit så underskattad. Bra bil till bra pris helt enkelt!
quixotic2: Här uppe är det nog BMW ägarna som kör som tattare... Dessutom åker många många ungdomar BMW här, fler än vad du kan ana.

Sjukt, vilka fördomar du har mot landsbygden. Är du seriös?

D-diddy: Svettigt mot en turbo? Du får nog pisk.

944 Turbo går bra redan original.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

ha ha ha man får passa sig på vägen...kan ju bli DEN SISTA FÄRDEN..om man säger så...nä tebax till banjon=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.