AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.352

var kör ni upp

Sida 1 av 2
AC
188
ACAB
325coupe 93a
var är det lättast att köra upp i vilken stad/ort?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ju färre folk det bor i en stad desto enklare borde det vara. ??

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
En liten stad kan vara nog så svår om man inte kan vägarna utantill. Så det gäller att veta var det är högerregeln, väjningsplikt, enkelriktat mm. Då behöver man inte ödsla så mycket energi på att titta på skyltar utan kan koncentrera sig på andra saker.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Jag körde upp i Landskrona

- kanske världens mest folktomma stad på dagen...

Mvh,
Christian
I Sundsvall är det ganske lätt... Vet inte om det bror så mycket på population!? Har en polare som körde upp i Kramfors, stället har typ tre 3 rödljus å 5 korsningar (nä, men ni hajjar) och han lyckades kugga då...
De från vägverket har nog rutter som sätter de flesta av kunskaperna man får lära sig på prov, oavsett stad...

//Svebba
- Jag är schnell !
Jag körde upp i södertälje och tyckte de va en ganska bra stad att köra upp i...Tyckte Eskilstuna va jobbigare som ja körde upp i innan å kugga.
Såg att du bodde i vällingby,så s-tälje kan vara ett alternativ??
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
k1mzo: Men då får man bara körkort som gäller i ett år eller? ;)

///Jesper

BMWCS #5494
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jag körde upp i stockholm/solna. Var enkelt tyckte jag, ändå sägs det vara bland de svåraste i Sverige (?) . Kan man köra så spelar det ingen roll vart man kör. Bara man koncentrerar sig och är uppmärksam.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag körde upp i Sollentuna
Krickan4
Jag körde upp i Helsingborg både för bil och mc och klara det på första!
Men jag tror inte på att det är stade det handlar om?det är tsv gubben!

//Krickan
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Körde upp i Växjö....
Tror det handlar om helhetsintrycket. Det märks om du är trygg bakom ratten!

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
jag körde upp i östersund,helt sjukt att jag inte vart kugggad,var hur svettig som helst,så jävla orolig var jag....klantade mej och köärde på fel sida av vägen EN HEL GATA,han sa att vi ska svänga höger där nere,så jag la mej i höger körfält,trodde det var enkelriktat men det var det inte,fick tvärnita när jag glömde att det var väjningsplikt i sverige...var så nervös så ni anar inte....hehe...men fick lappen iaf
Körde upp i Helsingborg. Klarade det på första försöket. Tror det är en bra stad att ta sitt körkort i, många körskolor, lätt att få tider till uppkörning m.m.

MVH / Jacob
ch0bbe: känner igen detdär. Själv missa jag flera köranvisningar, samt fick motorstopp ett hamligt antal gånger då ja skulle parkera bilen hos vägverket :o) trodde inte det var sant då ja fick kortet hehe
Jag körde upp i gislaved, väldigt lätt att får körkort här. Vi har bara ett trafikljus tex. Skulle tippa på att 90% av alla som kör upp här klarar det.

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Tjejen moin körde upp i arjeplog, där har dom typ 1 rödljus som står vid ett övergångställe och inga rondeller osv. Dessutom är det väldigt få människor ute på stan under dagarna så vid rödljuset är det så gott som alltid grönt. =)
Att råka ut för många stopp pga rödljus måste ju vara väldigt bra för den som kör upp. Blir ju mindre tid över till annat som dessutom är svårare än att stanna vid rött!
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Varför inte Pajala? Det fanns ett trafikljus där för många år sedan men det tog dom bort.
AC
188
ACAB
325coupe 93a
själv körde jag upp för mc i mora o bil i farsta mora e en kul party stad fick köra upp på en sänkt 650cc som va borad till 710cc för att det skulle bli tung hoj svårkörd vad den inte iaf.
Körde upp i Solna första gången, kändes som om ja va i new york då :( vart inge körkort den gången men körde upp i farsta andra gången då fick ja kortet :)

///Schumi
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Kiruna

Mvh/ Daniel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.