|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
(Hittade inget passande forumdel, så tar denna istället!) Ni har inte funderat på att uppgradera/byte forumet mot ett som (i mina ögon) är lite smidigare och mer lättanvänt, som t.ex. det som finns här: Länk eller nått liknande. /Jocce | |
///M.D |
tycker denna fungera minst lika bra...enda nakdel e att man inte kan redigera.(för tex stavfel mm) --- Bilder på xXx BMW´n Länk |
| Finns ingen anledning att byta. Tommie och Janne har utvecklat detta forum "från scratch" och det är i mitt tycke överlägset SAMTLIGA forum jag nyttjat mig av. Visst finns det forum med fler användarfunktioner, men det kommer säkert nya funktioner under hösten. | |
|
Nej Nej detta forum är det bästa helt klart. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Låt oss hoppas att man INTE byter format på forumet. Detta är det bästa forumet som finns, anser jag! Lättöverskådligt, lättläst, avskalat utan en massa skräp - man slipper på kram i scroll-fingret. Kanon, helt enkelt! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
på kram = få kramp Godnatt :-) |
|
|
Håller med övriga! Mycket snyggare forum detta än vad Jocce81 länkade till.. BMW4EVER! |
|
|
Hänger rätt mycket här också eftersom jag är fd Pichå-ägare: Länk Tycker det forumet är snyggt och lite mer personligare än detta till utseendet. Men tycker inte autopowers forum ska byta layout. Detta är ju trots allt unikt. Enklet och rakt utan krusiduller. |
|
|
Det enda som man kunde önska sig är väl en redigerings-funktion, där man skulle kunna ändra sina inlägg och tråd. ------ Länk Länk |
|
|
tycker också en "ändra inlägg" vore bra pga. alla mina stavfel sen har www.zoopet.com en mycket bra funktion där man kan klicka på en användare , ev. sigsjälv eller nån annan och se dennes (eller sina egna) 10 sista inlägg och vilka trådar de gjordes i , mycket mycket bra funktion om man loggar in efter en vecka och vill se vad som hänt. Eller om man glömt vilken tråd man deltog i och vill nå sina senaste deltaganden snabbt (kanske innser meningslösheten med att söka efter tex. "M70" , man kanske inte kommer ihåg exakt vad man skrev!) "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
skulle vara en skam om detta lättanvända raka stiliga forumet bytte till ett långsammare php-baserat forum som dessutom enligt mitt tycke är rörigt osv. men en bra grej med php-forumen är att man kan se vilka inlägg i tråden som är nya eller gamla istället för att gissa sig fram, men den funktionen kan strula sig ibland också :? ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Jag håller med dig där, Kim: Det vore kanon att kunna kryssa för varje tråd som man vill ha mail angående, istället för att man kryssar för i användarinfon och får mail gällande samtliga trådar :) Redigeringsfunktion är egentligen inget jag tycker behövs...det bästa är om man läser genom sitt inlägg en extra gång innan man postar...precis som jag INTE gjorde i mitt första inlägg i denna tråd :P Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Redigeringsfunktionen kan vara till nackdel om någon i en tråd som blivit lite hetsig går in och ändrar sitt inlägg och då kan efterföljande inlägg se lite konstiga ut om ni förstår vad jag menar.Annars tycker jag att detta forum är riktigt trevligt. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
|
Ja bästa sättet att inte ha en massa stavfel i sina inlägg måste ju vara att läsa igenom det innan man postar det. Som sagt annars kan det ju bli en väldigt osammanhängande tråd om det börjar redigeras lite här och där. Men måste hålla med Kim att en kryssruta för att välja vilka trådar man skall få ett mail ifrån vore den bästa uppdateringen. Har saknat den mååånga gånger.. Annars tycker jag detta är ett superforum! Inte en massa löjliga tilllägg bara ren text som är lätt att läsa. Inte massa kladd. Keep up the work boys! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Detta formuet är fullständigt sensationellt smidigt! Det enda forumet som jag INTE får krupp och spasmer på! Dessutom är mognadsgraden i livet och kunnandet enormt stort här! Tack! |
|
|
Bästa sättet egentligen mot stavfel är att skriva inlägget i ”Microsoft Word” och sedan kopiera och klistra det hit. ------ Länk Länk |
|
|
Alltså, inget ont om forumet, verkar juh finnas många som gillar det. Och visst, kan hålla med, det är väldigt snabbt t.ex. Dock saknar jag en del funktioner/retar mig på en del saker. Men det kanske går att vidareutveckal/förbättra lite? Lite av de saker som jag skulle vilja ändra: - "Quote" (Citera) funktion, så man citerar det inlägget man svarar på, lite lättare att se vem som svarat på vad då. - Redigeringsfunktion, för att rätta misstag/saker som inte såg så bra ut när det postats, dock med en funktion som gör att man bara kan redigera upp till 15 minuter efter man postat, så kan man inte ta bort grejer hur som helst! - Att när den mailar så kan den skicka en första gången nån svarar i tråden, och inte skicka fler förrens man vart inne och läst. Annars blir det juhsom i fallet med den här tråden, mer än 15 mail. Detta tar juh även kraft från servern som forumet ligger på, då den måste maila VARJE gång! -Att kunna skriva ut hela länken, och den länkas. Alltså inte att det skall stå [Länk], utan det får gärna stå hela adressen länkad. - Att kunna visa bilder (dock ej bifoga, då det tar mycket serverkraft/plats). Alltså att med kod kunna visa en bild i inlägget! Finns säkert fler saker också! Hoppas jag inte blir hatad nu för jag tycker som jag gör :) /Jocce |
|
|
En Private Message funktion vore inte dum. Liknande den på Zatzy.com för den är kanon. MVH / Jacob |
|
|
Jacob_M3 Private message finns, klicka på användarens namn och skicka ett mail. Mer privat än så blir det inte. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Erik G: Jo, det är klart. Men personligen tycker jag att det är smidigt att ha inloggningsfunktionen och i samband med det ha en kontrollpanel för varje användare med Private Message funktion. MVH / Jacob |
|
|
som sagts innan är det enda jag saknar ett redigeringsverktyg! kanske ett "förhandsgranska" verktyg me. så att man kan se så att länkar å sånt funkar innan man postar inlägget... länka till bilder blir bara jobbigt! för mycket scrollande /Cronor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.