|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Följaden annons: Länk Visst få mil och troligtvis bra historik men för samma pengar får man en 328ci e46! 165.000 för en e36 (icke M/cab) måste vara rekord de senaste 2 åren? Undra vad den går för tillslut. | |
| ja det va inte billigt | |
|
Jag tyckte detsamma när jag läste annonsen, jag gav 159000:- för min 323Ci -00 för snart ett år sen. BMW CS #5206 |
|
|
En mycket svårvärderad och samtidigt unik bil som säkerligen är mycket svårsåld med normal prutmån på det priset som anges. Personligen anser jag bilen i fråga bör ligga kring E46ans undre gräns dvs runt 110-125kkr som slutpris efter prutning. Det kan tyckas vara mycket pengar för en E36 men känns ändå ganska rimligt med tanke på omständigheterna. Värdefallet som köparen gör kommer att bli mycket kännbart efter 1-2 år om den körs ca 2000mil/år vilket är mer regel än undantag vad gäller 328. Är tveksam till den diskreta styling som bilen genomgått, varken fälgarna eller bakspoilern är väl original prylar till E36? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Instämmer till fullo med Kristoffer! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Kristoffer_L: Nej, inga e36 originalprylar, däremot E46. Dessutom står det Sportsedition, fanns det i huvudtaget något sådant paket? Brukar visserligen dyka upp en mängd konstiga paket när modellen börjar närma sig slutet av sin livslängd. Håller med att 115.000 vore rimligt för denna bil, men man får räkna på ett ordentligt värdetapp när man säljer sedan som du är inne på Kristoffer. |
|
|
Tycker normalt inte om att kommentera de priser som folk sätter i sina annonser men detta var väl ändå att ta i! Synd om honom för det blir ju helt omöjligt att sälja och det var väl det som var tanken. Fast jag är inte intresserad av att berätta det för honom. :-) Kan ju vara felskrivet, 65´ är väl för lite men 6:an måste ju vara fel! |
|
|
Jag ställer mig MYCKET spektisk till att 18" ET 50 med 255/35/18 passar på en e36 utan modifieringar av skärmar osv. Bilderna är så väldigt dåliga att de är omöjligt och se om de är replikor eller inte dock. Om jag haft 18" 135M orginalfälgar på min e36 hade jag skrivit ut det i annonsen hur som haver. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Sen må den vara välutrustad, men utan m-aerodynamikpaket är den inte "fullmatad" i mina ögon. Jag ser att de smygit sig på en e46 m3 läpp på bagagen med. Jag sålde min e36 323 -97 för 120 kkr för 3 års sedan :) Jag tror killen får komma ner på jorden med båda fötterna innan han sätter priset på bilen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Sport Edition fanns. Det är helt rätt. Dock ingick M-aerokit, sportstolar, klima, dimljus och lite annat sånt. Denna bilen har ju inte ens M-aero. | |
| Otroligt fin. MEn som sagt, värdeminskningen lär bli hiskelig om man börjar bruka och slita ner det som vanligt. Tappar säkert en bit över 100 000 närmaste fem åren. | |
|
Stämmer haglund. I sport edition ingick även en liten diskret vinge utöver vanliga M-pak. Jag uppskattar bilens värde till ca 115k med tanke på att bilen saknar M-pak trots att det är en Sport Edition. Orginal vingen ersatt av E46 M3 läppen? MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
nejnejnej,vilken klåpare! Aldrig så mkt pengar för den och absolut inte Automat |
|
|
Säger som nån tidigare , gillar inte att kommentera folks prisättning egentligen, och defenitivt inte i dom ordalag som "dynamik" använder.. hellre så kan man ge kommentarer som goda råd, inte som renodlad kritik.. det var helt klart för mkt pengar, och den kommer nog inte bli såld för det där.. E36an är en modell som inte bytt utseende nämnvärt sen -91 och det sätter sina spår i pris läget ochså, säkerligen en speciell bil, och den är nog fräsch och välunderhållen, men tyvär är det efterfrågan och tillgång som sätter nivån, och tyvär tragiskt men sant så är E36 knappast underrepresenterad på marknaden i dagens läge, prisbilden på den där bilen borde ligga mellan 95 - 120.000kr beroende på vad som sitter på och diverse andra omständigheter, men jag önskar köparen lycka till och man ska defenitivt inte ge bort sin bil, men man måste ochså undersöka marknaden lite innan man sätter ut ett pris. /mvh jocke |
|
| Ska man dömma av mailadressen så jobbar han dessutom på BMW och borde veta var priserna ligger. | |
|
acey: jag noterade också hans e-mail adress. Prissättningen hos en bmw-återförsäljare ofta klart högre än på privatmarknaden. Jag kan mycket väl tänka mig att en bmw-återförsäljre hade satt upp det där priset. Men därmed är det inte sagt att han kan ha sådan prissättning när man säljer bilen privat vilket han verkar tro. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
///M.D |
bra fråga ang fälgarna...måste ha blivit lite mod...vad jag vet så finns det väl inga kopior av dessa lr? --- Bilder på xXx BMW´n Länk |
| Jobbar man på BMW får man säkert köpa bilen för inbytespriset också. Känner en kille som jobbar på Volvo och de får köpa en bil per år till inbytespriset. | |
|
Gav själv 118 för min 328 -98:a och tycker att de är värda det då man ibland ser 325 93-94:or för runt 70. Min 328 är fullsketen med det mesta man kan tänka sig i utrustningsväg + att den har en av bmw:s finaste färg Avusblå. Kort och gott, en underbar bil... MVH |
|
| Lite skillnad på 118 och 165. | |
|
//MD: Visst finns de replikor på 135M. Länk Länk osv. De skulle kunna vara så att han kör på 4 framfälgar, då borde det funka. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.