|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
Njuren |
316i - Toyota i Borås 523i - Förenade Bil Malmö BMW - i nöd och lust? |
|
Hittade min nuvarande 325i -92 på PowerBörsen för ett par veckor sedan. Svensksåld, servicebok, mycket slitage delar bytta osv. gjorde mig sugen. Efter att ha pratat ett par gånger med säljaren över telefon, åkte min lokala kontakt Anton Lillsund ut och inspekterade den åt mig. Efter att ha pratat med honom, ringde jag upp säljaren och vi kom överens om ett pris. En dag senare tog jag tåget upp till Eskilstuna (bor i Lund, dvs ca 60 mil), köpte bilen och körde hem den. For hemifrån vid kl 12.30 och var hemma i lund kl 2.20. På vägen hem passade jag även på att inspektera en 318is -94 åt just Anton, i Ljungby, som det senare skulle visa sig att han köpte. Tack Anton än en gång :) Det är kul när man kan hjälpa varandra hitta bilar. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Ex 325:an på köpes annons här på autopoer, M3:an på bytbil och zatzy.com. Mvh Abbe Länk |
|
| blocket | |
| På PNBs (nuvarande BMK) parkering i Arlöv. | |
|
Tja.. M535:an>>> Via en arbetskamrat som hade en "gammal skolkamrat" som då skulle sälja sin vagn..året var 1997...tiden går fort när man har roligt ;) 735:an>>>Fick upp ögonen på den via en blocket annons och kollade sedan upp historiken som faktiskt var så "bra" att jag blev lite mer intresserad... köpte den sedan efter "lite sedvanligt köpslående" osv.. 523:an>>>Farsgubbens gamla vagn(som han köpt ny) där jag nästan kan säga att jag "vet allt" om historik o service mm.. "Lätt bilköp", om man enbart tänker på hur många som funderar "ihjäl sig" på hur en beggad vagn egentligen är skött + 100% korrekt miltal...:) Mvh Janne. |
|
|
Mina bilar hittills: 525i - 91 ---> Länk Bilen köptes via rekommendation från en bekant och såldes via Blocket.se 318iS - 88 ---> Länk Bilen köptes via annonsdirekt.se och såldes via Blocket.se 530iA - 93 ---> Länk Bilen köptes via Blocket.se och såldes via PowerBörsen 518iS - 88 ---> Länk Bilen köptes via Blocket.se och såldes till en som sökte upp mig på eget initiativ 518i - 88 ---> Länk Bilen köptes via PowerBörsen och såldes via e28.se 318i - 88 ---> Länk Jag försökte på AutoPower Forum hjälpa bilens ägare att åtgärda ett par 2:or från besiktningen, vilket slutade med att jag blev tillfrågad om jag ville köpa bilen. Bilen såldes via Blocket.se 320iA - 89 ---> Länk Bilen köptes av en arbetskamrats flickvän och såldes på Blocket.se 750iAL - 91 ---> Länk Bilen köptes av en nära vän och såldes via Blocket.se 518iT - 95 ---> Länk Janne i AP Crew köpte bilen på Blocket.se och när jag läste i hans blogg, blev jag stormförtjust i bilens interiör, kombinationen ljust skinn och ädelträ. Så jag beslöt mig för att bli bilens nästa ägare. När Janne sedan gick i bytasplaner så tog jag kontakt och bad om att få köpa bilen. Bilen såldes då jag av en vän till en vän blev tillfrågad om jag ville sälja bilen. 540iA - 96 ---> Länk Köptes via en av de mest välskrivna annonserna på PowerBörsen. __ Bilblogg: Länk |
|
|
I ett garage i Lund, jag följde med som sällskap. Fast bilen blev min i stället. =) /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Alla mina tidigare BMW har jag hittat hos min lokala BMW-åf! Utom min första BMW som jag köpte av en väldigt lokal beg. handlare som visade det sig senare var väldigt känd för sin kreativa bokföring! Vill jag göra ett nyare beg.fynd så vänder jag mig till Solna, där finns ju utbudet och min säljare där bevakar bil efter mina önskemål. Keep your distance! |
|
|
Köpte min senaste på Dat Autohus i Tyskland. Har tidigare köpt de flesta via leasingauktioner i Belgien med gott resultat. |
|
|
På Powerbörsen vill jag minnas. Bilen såldes av en kille i Eskilstuna. Det är snart 5½ år sedan! Som sagt tiden går fort när man har kul :-) vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
sökte Z:3 lågmilare länge länge, ej svart och ej svart skinn ville ha skilda färger där, inom 25 mil, ej sänkt, och mörkt vinröd, alltså omöjlig att hitta , MEN jag fann inom 15 mil lågmil, ej sänkt, studentgåva av pappa till tjej. siennaröd men med rött skinn och det fick jag ta för jag fick även en hardtop då hade jag kommit så nära så det var nästan uteslutet att någon mer skulle dyka upp, ska tilläggas att färgen har nästan inte någon valt därmed största lyckan när det mesta stämde, har inte sett något liknande senare, men det var en rolig och härlig tid med sökandet mvh Uffe/bildock |
|
| bilen hittades på blocket och det blev snabba ryck | |
| blocket | |
|
320 -00 när jag pga annons tittade in hos en tysk aukt BMW-handlare och blev hänförd över skick och utrustningsnivå 525 -02 Mobile.de och åter aukt BMW-handlare 540 -98 behövde en billig bil snabbt och använde mig av blocket. Mvh Mikael |
|
| Blocket, lättast o där fanns den :) | |
|
530-01 hos Borgs i Vällingby, Ny 530-03 hos Borgs (lätt beggad) där -01:an lämnades i inbyte 330-03 på Blocket (med viss hjälp från detta forum) hos en liten firma bortanför Norrtälje där 530:n lämnades som inbyte. Om det blir nån mer BMW blir det nog en hos en BMW åf trots allt. Niklas Fransosen |
|
|
328i hos aukt bmw (ehrl ) i halle 20 mil söder om Berlin 525: hos späckhuggaren i hamburg 318: blocket sen har det importerats en del till från späckhuggaren (hamburg) när det gäller bmw mest min far och bror....dock några årsen nu. Mpower |
|
|
Köpt på United Motors i Tallinn (aukt ÅF). Kör estniskregisterat - ingen bilskatt, ingen trängselskatt, under halva priset på försäkringar! Vidare kan man låtsas inte hitta så bra, vilket förlåter sena filbyten, lite bussfil ibland osv. |
|
|
En kompis som tippsade mig om att en kompis till honom skulle sälja Mvh //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.