AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.533

Vart hittade du din BMW?

Sida 1 av 5
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Dax för ännu en frågeqwizz!

På vilket sätt fick du tag på din nuvarande bil?

Själv la jag ut en "köpesannons" här på BMW(auto)power där jag specade vad som var viktigt för mig, efter några månader ringde en herre och hade "min" bil. Detta var våren 2002.

De
165
DeWa
328iAT -96
Min första hittade jag nog på blocket tror jag det var, dom andra 3 har jag köpt av kollegor.

D-diddy
på en till salu-annons här på Bmwpower som det hette då.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Genom blocket(!) hittade jag min.

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Hittade min på bytbil..

///Schumi
Hittade min bil i vårt garage där min bror ställt den något år tidigare. Efter lite tjat så var det bara att handla.
Da
176
DannyDallas
635CSi -86
535iA -92
520i Touring -92
En liten historia om min "älskling"...

Jag fick syn på min 635:a på en annons i bytbil när klockan var halv 10 en lördagkväll, efter lite funderande så ringde jag killen strax efter kl 10 på kvällen.
Jag hade sett en bild på bilen i tidningen och jag fick förtroende för vad kille berättade så vi bestämmde att jag skulle komma och hämta bilen halvvägs, jag bodde i Säffle och han i Malmö( 50 mil), så vi bestämde att vi skulle ses på en preem mack efter E6 i Göteborg kl 3 på söndagen, dagen efter.
Så på söndagen när jag kom fram till macken så var han redan där, vi pratade en stund, provkörde och sen skerv vi pappren på locket av en soptunna utanför OBS bäckebol...
Jag körde kille till bussen, tillbaka till Malmö, och jag tog med mig bilen hem.

// Daniel

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
PÅ bilfirma för 3 år sen

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
E39:an hittade jag på Powerbörsen för drygt 3 år sen, och E46 på Eklunds bil i Gbg när jag var där för att sälja en telefonväxel.

BMW CS #5206
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
E30 hittade jag på Powerbörsen....

/Chrille
De
165
DeWa
328iAT -96
Jag ljög, hittade min första på BMWPower som det så vackert hette på den gamla goda tiden :D

jp
464
jpn
523im -99
på blocket fanns min första och nuvarande bmw

B-M-W
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
323:an i Sthlm och 325:an i Tyskland.

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Oj glömde nämna hur, 323:an via annons (bytbil) och 325:an via en bekant i Tyskland.

------
Länk
Länk
På blocket för ett par veckor sen!
Bilen jag äger nu beställde jag ny.

De bilar jag ägt tidigare har jag köpt på bilfirmor.

Or
19
Orri
320 Touring -01
På Ivars bil i Sollefteå. Kärlek vid första ögonkastet. Jag kunde inte lämna stan utan den :)
Lämnade glatt kvar min gamla 316 utan betänkligheter...
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
En bekant till min far som jobbar i Tyskland ringde och berättade att han hade en bil till mig. Sen var det kört... :-)
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Har under det senaste halvåret lagt in de mest intressanta bilar i "garaget" på bytbil.com

Sedan har det bara varit att välja och vraka och till slut nu i veckan blev det en 528ia från en firma i göteborg :)

BMW4EVER!
Köpte min hos det dåvarande "Bilhuset i Margretetorp". Samma lokaler som Koenigsegg hade. Numera nerbrunnet.

/Martin
-jag räds inte långmilare-
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Köpte min nuvarande för 3 år sedan hos Paulssons bil i Hbg.

//Palle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.