|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Tjenare alla! Har suttit ett par timmar med autocad och designat ett insug till en 325 -87, men måtten är ännu inte exakta, kan man väl säga. Jag har gjort klart hela insuget så långt att jag behöver ha måtten på insugsplattan, är det någon som har den som cad-ritning, eller kanske kan ge mig måtten? Bilen grejorna ska sitta på är nämligen inte ens i samma kommun som mig de närmaste veckorna, och jag har inte tillgång till någon annan. Vore tacksam för hjälp här, i gengäld kan jag lägga upp bilder och hela filen för ritningen sedan. Någon som e intresserad? | |
|
är intresserad, men har tyvär inte några ått eller ritningar. vad är insuget byggt för? överladdning eller sug? mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
Det är byggt för sug, anledningen att vi gör det är för att testa, helt enkelt. Vi vill se om vi kan, innan man ger sig på nåt mer avancerat. Jag har ett plenum 1,5 ggr motorvolymen, och runners som från tratten i plenum till sätet på insugsventil mäter 225 mm. Rören är 40 mm i diameter. Låter detta hyfsat rätt för en 325 -87, nån som kan detta? vi har naturligtvis tänkt använda ett större spjällhus än original oxå, men ännu vet vi inte exakt vad för något. lmm lär väl bytas till en från en 3,5l snurra, så får vi användning av det nya insuget oxå, mer än bara "for show"...=) Jaja...nog snackat, tillbaka till verkstan. |
|
|
hej. om de e mått till ett M20 insug så har jag lite siffror på en bild. Länk om de kan hjälpa något kanske. de e inte så många mått, men jag orkade inte göra noggrannare. Jag kan kanske komplettera med en inscanning eller nått. /richard |
|
|
Perfekt, det där var exakt vad jag behövde för att komplettera ritningen. Ska sätta mig och göra det imorron, så ska jag lägga upp en länk till en bild på grejorna sedan. De extra mått jag skulle behöva i så fall är totalmåttet på hela plattan. Kan du ordna detta? I vilket fall som helst, så tackar jag och bockar mig djupt för hjälpen. Mvh: Dennis |
|
|
JaJsEn, vill du att jag mailar dig filen för cad osv när jag e klar? Fler intresserade? Jag kommer så klart be om expertutlåtande från alla er kunniga på området om designen i samband med att jag lägger upp en bild på min konstruktion.... :) |
|
|
Du kan få maila mig oxå om du vill. Berbel_Berbelsson@hotmail.com Tack på förhand/Berbel |
|
|
hej igen. jag har lagt till lite fler mått nu, hoppas att det hjälper dig något. Länk Du får gärna maila mig allt vad du vågar släppa ifrån dig, så kan jag lägga ut de så att andra kan få ladda ner det. ( om du vill såklart??) MVH/Richard |
|
| Jadå, det låter kanonbra! Berbel, du kommer oxå att få ett mail. | |
|
jo du får gärna maila mej en ritning, i cad format om det går jajsen@hotmail.com mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
| Inga som helst problem, vilket format vill du ha den på? Man kan ju köra det vanliga dwg, kanske? Men då får du måttsätta en del själv, skulle jag tro...=) Jag lär nog missa en del, och en del mått kanske inte är relevanta överhuvudtaget, som hålen i spridarfästen osv. Men det märker du sen... | |
|
jo skika det i .dwg de e lungt, ja klarar nog av lite måttsättning =) tack på förhand mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
maila gärna mig me --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
Ska bli...all som vill ha ett mail med filen kan väl anmäla sitt intresse här. Men, först och främst, kom ihåg att detta är inget jag gjort innan, så designen kan vara helt åt helskotta. Vi får väl se vad folk säger när jag lagt upp bild för allmän åskådan...=) Hä, hä, skämt åsido, detta är mitt första försök till att bygga eget insug, så ni får inte bli förvånade om jag tänkt helt åt skogen. Hur som haver, så kommer ritningen att vara färdig under dagen (fredag), eftersom jag vart tvungen att köra fyllhundar in till Borås ikväll, och hem igen. Jobbigt med fulla människor som springer bort sig....jaja, gonatt på er alla, jag lägger på ett kol tidigt i morgon bitti. *zzz* |
|
|
Sådär! Nu har jag skickat ett mail till Richard-Lundqvist med alla filer jag har, så dom lär väl dyka upp här på forumet inom en snar framtid hoppas jag. Nu bär det av till Wheels and Wings för mig, så jag lär inte kunna svara på nått innan i natt iaf. Kommentera gärna designen, om grejorna kommer upp idag. |
|
| Richard_lundqvist: Var kommer filerna att finnas och i vilket namn? | |
|
Hej igen... nu ska de bara vara att ladda ner DWG filen från min hemsida. Länk Om länken slutar fungera så kan jag lägga upp den på en annan server. Men de ska nog fungera såhär. /Richard |
|
|
ja har inget program att öppna filen med, men om det ser ut som på lilla bilden är det ju inte sådär jätte optimalt, luften kommer ju rakt in i några cylindrar --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| Ok, är det bättre att sätta spjällhuset från ena gaveln då, och runda av den andra gaveln? Skulle det fungera bättre? | |
|
Med tanke på att insugen till M3 byggs på ett liknande sätt som min design, så tänkte jag att det där borde funka? Kolla länken här... Länk |
|
|
Eller testa den här..=) Samma bild, men snabbare sida... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.