|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min lillasyster har juh lyckats sparka/trycka sönder drickahållarna bak på min 540iA Touring. De har lixom "tryckts in". Jag får dock inte ut dem, så tänke kolla, är det en hel "modul", och hur får man loss den? Hittar inga skruvar, och vågar inte ta i för mycket. /Jocce | |
|
Dom var trasiga på min bil vid köpet, men förhandlaren lyckas ta isär dom och fixa det. Tydligen skulle en ny kosta 1500 kr på BMW, tror detta var ex. montering. Lycka till. |
|
|
Jag köpte nya i Solna till min 540iaT 98 för 480kr för ngt år sen. Asken |
|
|
Tack för svaren! Är de för dyra hos BMW kan jag kanske hitta några på skroten, men frågan återstår, HUR får jag ut dem? Alltså hur får jag loss dem? /Jocce |
|
|
en liten skruv snett underifrån framifrån så att säga om jag minns det hela rätt. Asken |
|
|
Okej, en på varje sida då eller? Får kika lite mer imorron...eller om jag orkar gå och kika nu. /Jocce |
|
Plumber |
Det finns ett fack för för cirka 100:- att köpa i stället om man inte vill köpa nya mugghållare hela tiden. |
Plumber |
Glömde säga att det inte är skruvat. Slit och bänd. |
|
Fram är det skruvat och jag är semisenil:) Asken |
|
|
Dryckeshållarna bak sitter med "snäppfästen" på min 99:a Hållarna kostar ca: 300:- på BMW, i alla fall då jag köpte nya för ca 1 månad sedan. Bänd försiktigt i nedre kanten/hörnet av dem så lossnar de lätt. |
|
|
Var i garaget och bände och krängde lite. Fick loss det utan problem, tyvärr så har flera av plastdetaljerna spruckigt, så får kika på att köpa nya hållare. Alt. sätta in något annat där. Plumber: Hur ser det här "facket" ut? Man kanske t.om. kan sätta nånting annat där, såg juh ut att vara ungefär samma storlek som "standard" Stereo hål, kanske man kunde sätta dit en DVD? (eller ev. en infällbar skärm?) Eller kanske rentav en ren CD-Spelare, då det kan vara bekvämt att ladda sina skivor framifrån ibland? Aja, får kika lite på skroten och se vad man kan sätta in! Är det samma mugghållare för Touring och Sedan? /Jocce |
|
|
BMW erbjuder två alternativ: Mugghållare för 405:- ink moms eller en fack för 79:- ink moms. Länk |
|
|
Och jag som trodde att jag var ensam med sönder sparkade mugghållare,dom sitter lite utsatt om man har småttingar därbak. Då är det bara att beställa nya då:( |
|
Måsen |
Samma här har lagat dom 2 ggr (med superlim), nu är de fasttejpade i stängt läge, till ungarna har lärt sig att de inte håller att kliva på. /Mattias |
|
Eftersom det är ventilationsuttag ovanför mugghållaren så tycker i alla fall jag att det duger att hålla drickan kall då man ska köra långt, så lite nytta har man väl av mugghållaren? :-) Men jag håller med om att de är väldigt ömtåliga, det första egna mekarjobb jag gjorde själv på min bil, det var just att byta mugghållare bak. ...eller om det var att rengöra fläkten bakom panelen, minns inte så noga. ;-) Enkelt var det i alla fall. /Hammar |
|
|
Samma här, båda hållarna där bak var intryckta och gick inte att få ut. Var dock enkel att ta ut hela "enheten" med en liten skruvmejsel. Håller just nu på att laga dem, har fått till en med lite superlim och mycket irritationer. Andra ska jag ta när jag lugnat ner mig.. Gillar absolut inte såna här pillerjobb :/ BMW4EVER! |
|
|
Här en till med trasig mugghållare bak! Tänkte försöka laga den själv, men lyckades inte luska ut hur en hel mugghållare ser ut (alltså invändigt). Någon som har tips på hur man gör, eller foto på mugghållarens "mekanik"? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Min har också varit söndersparkad i många år (ena sidan). Ska prova få lös den nu, kan återkomma med info om jag lyckas. /Jonas |
|
|
Nu har jag tagit lös och undersökt mina mugghållare. Det var en plastbit som håller fjädern som gått av på min, ska prova limma senare. BlackMunichWagon: Jag har försökt fota lite, hoppas det hjälper dig Länk /Jonas |
|
|
Nu är mina mugghållare fullt fungerande igen och tillbaka i bilen. Limmade med superlim och la på en förstärkning i form av ett häftklammer. På tal om trasiga plastdelar, är det fler än jag som har sprucken plast på sidan av stolarna, ungefär vid spakarna där man ställer in stolen? Hur tar man lös? Vad kostar nya? /Jonas |
|
Plumber |
Skruvas av och trasslas ut. Kostar ett par hundra lappar på BMW, säljes troligen parvis, dvs du får till båda sidorna i samma paket. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.