|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
När det gäller A4 Seat:en,så får vi vel se hur det går. Funkade ju inte att montera en Saab-grill på en Subaru. Dock så är vel grundbilen lite bättre i detta fallet.Men det börjar ju bli en gammel konstruktion.Hade det varit mina pengar,så hade nog jag köpt en lätt beganat A4 av senaste generationen istället för en "gammel" Seaudi. Eller ska man kanske kalla den Sedi? |
|
|
VAG-koncernen är duktig på Re-cycling av gamla pressverktyg i såväl Asien, Afrika som Sydamerika: Du har väl hört talas om: Volkswagen Dasher Volkswagen Quantum Volkswagen Santana Volkswagen Corsar Volkswagen Magotan Volkswagen Carat Volkswagen Parati Volkswagen Pointer Volkswagen Fox Volkswagen Derby (har jag haft!!) Volkswagen Routan Volkswagen Citi Golf ( Golf Mk1 m face lift!!) Volkswagen Suran |
|
|
Dags för en ansiktslyft: Länk |
|
| Phaeton tycks vara ett av de säkraste sätten att få investerade pengar att gå upp i rök, alldeles oavsett hur bra och snygg den är.Dessutom har ju VW en lyxbil av märket Bentley att dryga ut försäljningshallarna med. VW är bäst på folkvagnar och behöver inte damma av gamla klyschor som Herrenvolk för att hävda sig./ 7ser. lyx o komfort åt folket! | |
| dumt med en phaeton då man både har bentley och audi a8... folkswagen ska satsa på små och billiga bilar :P ja vill se en ny lupo med superlåg förbrukning | |
viobebe |
Phaeton byggs fortfarande för hand i en glasfabrik, jämfört med övriga massproducerade "lyxbilar" som byggs av robotar.. Fortfarande en av världens bästa lyxbilar... Undrar faktiskt vem som leder utvecklingen idag och inte följer den? |
|
Ingen ont om Phaeton men skulle "bygga förhand" vara att leda utvecklingen? För en robot finns inga måndagar. |
|
viobebe |
Med den "power" den koncernen har så leder de utvecklingen enligt mig. Utvecklings kostnaderna delas ut på alla "branden" inom gruppen dvs en konstruktions ansvarig per komponent grupp som sedan fördelas ut på de olika märkena. Sedan pressas priserna från underleverantörerna eftersom det köps otroliga kvantiter, därav att de kommer vara störst i världen snart. |
| Störst i världen innebär knappast bäst i världen... | |
|
Det är klart, när det säljs så få Phaeton. Så kan man ju kosta på sig att bygga den för hand:-) |
|
viobebe |
2018 är målet... M.A! hade det varit något annat märke så hade de kursat för länge sedan, men det du får tänka på att det är VW som tillverkar Phaeton, och pengar finns det gott om.....så de har råd att hålla modellen vid liv... BMW höll ju på och kursa början av 60 talet, det var neue klasse samt 02 modellerna som räddade företaget, det var ingen som ville köpa deras sk lyxbilar (barockängeln) |
|
Nu överskattar du nog VAG resurser gentemot Mercedes och BMW. Alla dessa har råd med ett misslyckande ibland utan att kursa. Se bara på Mercedes flirt med Chrysler och R-klassen. Dom förlorade säkerligen mera på Chrysler-affären än VW har gjort på Phaeton. Och R-klassens fiasko ligger inte så jätte långt efter Phaeton. Och tittar man mera globalt, så är ju förlusterna på Phaeton bara peanuts jämfört med vad GM och Ford förlorat dom senare åren. |
|
viobebe |
Nej, jag överskattar inte VAGs resurser, jag ser bara att gapet har minskat och i vissa fall sprungit ifrån mellan de som ledde premiumligan vs de som enbart var wannabees (Audi) och de som var i bottensiktet (VW), dessa upplevdes inte ens som hot mot de som ledde ligan..Men Audi verkar inte vara något hot fortfarande eller? Hade nyligen en ny C (180 CGI) klass i Tyskland som hyrbil, kändes precis som en gammal 190 att köra, dessutom knarrade den när man öppnade bakluckan, gnisslade när fönsterhissarna gick ner/upp, den hade rullat 400 mil!!!! dessutom massa hårdplast.... premium?????? Men jag har säkert fel... |
| "Det är ju en diskret lyxbil man vill ha" Det stämmer nog i avundsjukans och jantelagens förlovade land. Det finns en värld utanför ankdammen där det inte är fult, utan tvärtom, att visa att man har det gott ställt.Det var i denna värld som Phaeton floppade. Redan idag går det att göra begagnatfynd av denna superbil. Hade BMWbyggt den skulle jag haft en själv./ Ingen folka för mig. | |
|
Det var värst vad du var känslig idag, Eddy. Det är vel inget som har förnekat att Audi är ifatt, eller att Phaeton är en förbaskat bra bil. Personligen föredrar jag dock en 7-serie framför en Phaeton. Inte för att jag tror att en 7-serie är så mycket bättre, men jag är ju faktiskt en BMW-entusiast. Sen tycker jag att VAG borde lärt sig nu att en uber-lyxig VW inte säljer så bra. Borde vara ekonomiskt sundare att låta Audi och Bentley ta hand om den delen av marknaden. Och hellre koncentrera sig på att utveckla nya Polo,Golf och Passat m.m. Där är dom ju mer eller mindre marknadsledare idag. Målet måste ju i längden vara att VAG ska få så stort bankkonto som möjligt. Problemet tror jag att en viss Herr Dr. Piech har lite för stora ambitioner, och vill vara störst, bäst och vackrast överallt. Personligen tror jag att det kommer att kosta mer än det smakar. |
|
|
Stod o pratade lite med en "taxi kille" för två veckor Sedan, han körde en phaeton som limo, och han hade kört en tysk Direktör veckan innan, han hade utryck sig såhär. - det finns 7 fel på den här bilen, ett wv märke i fronten, ett bak, ett på ratten och fyra på däcken! Tyckte jag va en bra beskrivning på bilen för det är ju en jäkla bra bil i sig men en Mille för en folka, nej! |
|
viobebe |
M.A Det är bara tiden som kan utvisa detta, den som lever får se... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.