|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
falcon525: Jag ser så dåligt så jag såg inte att du skrivit ang. portar :-P Skulle vara kul att lyssna på hur det låter... jag tror helt klart det funkar... för det fungerade ju förr i tiden oxå... många hade den lösningen i början på -90talet :-) Det blir inte mer bas om du vänder basen bakåt och fortfarande rören uppåt och samtidigt skidluckan nerfälld...? |
|
Robsarve |
Har aldrig sagt att det skulle vara fel på att ha 18", bara att det brukar vara lite svårt att få plats med dem. Sen att de flesta 18" jag sett har relativt kort slaglängd (även om de finns de med 32 mm Xmax) och då blir skillnaden mot en bas som är mindre i diameter inte så stor... (Har f.ö spelat 145 med två 15", och jag är ingen bas-kille :-) tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
haha jag vet hur det är när gråstarren kommer krypande :) altså jag vrider lådan ett halvt varv? har inte provat men om jag fäller upp vinylläppen över skidluckan å stänger igen armstödet så blir det inte lika snärtigt ljud som när jag kör öppet. håller på att uppgradera lite i bilen, måste byta ut mds 5,25:orna fram till cerwin vega 6,5" eller nåt + värre steg Robsarve: You've got mail! |
|
|
Robsarve: finns det hjärterum så finns det stjärterum! :-) Det behövs inte så lång slaglängd på en 18"are eftersom det är större diameter på den som sagt... Jag är bas-kille och har spelat 149,7dB med två 18"are och det var 1999 på Elmia :-) falcon525: precis... testa att vrida lådan ett halvt varv och skidluckan öppen... kanske blir bra! :-) Helt rätt att byta ut MDS... *rysningar* hehe... Cerwin vega är ett mycke bra val för rock'n'roll! :-) Annars är Amega att starkt rekommendera *tips* |
|
|
nu är det lite svårt att bara vrida lådan och prova då själva lådan är fastbyggd i bilen :) satte in nästan hela lådan med elementet på plats sånär som på bakstycket, satte dit rören, tätade å limmade fast portarna å slutligen dit med bakstycket så det lär nog ta en stund å plocka ur den där :) å andra sidan sitter den som gjuten hur mycket man än sladdar å leker. men det hade varit nice att prova. dB_Smeden: ska jag maila lite bilder? mds var ett nödköp då orginalhögtalarna plötsligt en dag började låta illa. cerwinvega är grymma. *skäms lite för att ha blandat amerikansk kärnkraft med kalle anka* :( |
|
|
falcon525: ja, maila över lite bilder du! jim_j@hotmail.com Och jaa... fy skäms för dig som blandar amerikanska saker med kalle anka... hehe... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.